poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik So Blonde: Blondynka w opałach (So Blonde)

Poradnik do przygodowej gry „So Blonde” to ilustrowany opis przejścia, dzięki któremu bez problemów pomożecie Sunny Blonde odnaleźć się w roli rozbitka na tropikalnej wyspie pełnej magii, piratów, tubylców oraz wielu zaskakujących wydarzeń.

poradnik, solucja do gry w zawiera 85 stron i 159 ilustracji, rozmiar pliku to 5,1 MB

Śródmieście

Pora rozejrzeć się po miasteczku, zatem So maszeruje w stronę banku (budynek po prawej) - Śródmieście | Rozdział pierwszy - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Pora rozejrzeć się po miasteczku, zatem So maszeruje w stronę banku (budynek po prawej). Tu przekonuje się, że instytucja ta jest zamknięta. Dziewczyna kieruje się więc do śródmieścia (w prawo). Przechodzi przez rozciągający się tuż za bankiem most i w oknie sklepu z materiałami i dodatkami (niewielki budynek z bordowym dachem) zauważa piękną sukienkę. Niestety pasmanteria jest nieczynna. Blondynka zmierza więc do ratusza (okazały jasny budynek po prawej). Po wejściu do środka przekonuje się, że doprowadzenie do spotkania z Juanem nie będzie prostą sprawą. Na drodze staje jej bowiem niezbyt sympatyczna kobieta (prawdopodobnie asystentka burmistrza), która twardo nie przepuszcza jej dalej.

So opuszcza ratusz i wędruje do usytuowanego na jego tyłach parku kolonialnego (można dojść z obu stron ratusza) - Śródmieście | Rozdział pierwszy - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

So opuszcza ratusz i wędruje do usytuowanego na jego tyłach parku kolonialnego (można dojść z obu stron ratusza). Jest to przepiękne, pełne kwiatów miejsce, w którym po maleńkiej sadzawce pływa żółciutka kaczuszka. Blondynka nabiera trochę żwiru z brzegu sadzawki, zrywa też liść intensywnie pachnącej, rosnącej na lewo od stawu (tuż przy czerwonym kwiecie) zielonej dzikiej rośliny. Niestety, samych kwiatów nie daje jej tknąć pogwizdujący ogrodnik, który chyba ma oczy z tyłu głowy. Sunny przez okno na piętrze ratusza dostrzega wewnątrz budynku Juana, próbuje nawet zwrócić jego uwagę wołaniem - jednak na próżno, okno jest zamknięte i mężczyzna jej nie słyszy.

Blondynka zagaduje więc ogrodnika, który skarży się na dokuczliwe mszyce - musi co chwilę ściągać je z krzaków róż - Śródmieście | Rozdział pierwszy - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Blondynka zagaduje więc ogrodnika, który skarży się na dokuczliwe mszyce - musi co chwilę ściągać je z krzaków róż. I rzeczywiście - przyjrzawszy się rosnącym tuż pod balkonem ratusza bladoróżowym kwiatom, Sunny stwierdza, że znów obsiadły je mszyce. Informuje o tym ogrodnika, a ten przenosi się z okolic sadzawki pod okna ratusza. Jego pogwizdywanie dociera do Juana, który otwiera okno i zwraca mu uwagę. Ten moment wykorzystuje So, by ujawnić swą obecność. Oczywiście Juan zaprasza ją do środka. Kierując się ku frontowi budynku (w prawo), blondynka wypożycza sobie szczypce wiszące na szopie, w której Percy przechowuje swoje narzędzia.

W ratuszu rozmowa z panną Brown przebiega tym razem bezproblemowo i po chwili blondynka maszeruje po schodach do gabinetu burmistrza, którym okazuje się być, rzecz jasna, przystojniak Juan - Śródmieście | Rozdział pierwszy - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

W ratuszu rozmowa z panną Brown przebiega tym razem bezproblemowo i po chwili blondynka maszeruje po schodach do gabinetu burmistrza, którym okazuje się być, rzecz jasna, przystojniak Juan. Pogawędziwszy chwilę z panem burmistrzem na temat kurortu (i Morgany), Sunny rozgląda się po jego biurze. W ten sposób w jej łapki przez zupełny przypadek wpada leżący tuż przy lewym górnym rogu dywanu tryb . Ponieważ Juan jest bardzo zajęty i nie poświęca jej należytej uwagi, So, rada nierada, opuszcza interesującego ją mężczyznę.

Sprzed budynku ratusza maszeruje na Starówkę (po prawej) - Śródmieście | Rozdział pierwszy - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Sprzed budynku ratusza maszeruje na Starówkę (po prawej). Tam właśnie mieszka siostra Enrico, niestety, dostępu do jej domu broni groźnie wyglądający pies. Wystarczy jednak poczęstować go ciastkiem i już da się spokojnie dotrzeć pod drzwi. Tu okazuje się, że Marii nie ma w domu. So wraca więc na rynek, jednak nie krótszą drogą przez wiszący nad urwiskiem most (nie przepada za tego rodzaju kładkami), tylko obok ratusza. Z rynku wędruje na rozstaje i udaje się na Złotą Polanę (w prawo). To coś w rodzaju tutejszego ośrodka rekreacyjno-sportowego na wolnym powietrzu. Maria trenuje na specjalnie do tego wydzielonym kawałku trawy. Zainteresowanie So wzbudza stojąca na drewnianej ławie cukiernica, ale Maria nie pozwala jej ruszyć. Nowinę na temat Enrico przyjmuje ze stoickim spokojem, wspominając, że ewentualnej pomocy w tej sprawie mogłaby udzielić Morgana. Pytanie, czy zechce...

Przystań

Tak więc blondynka wraca na przystań (cały czas w lewo), gdzie po drabince wspina się na pokład Uroczej Panny - Przystań cz.2 | Rozdział pierwszy - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Tak więc blondynka wraca na przystań (cały czas w lewo), gdzie po drabince wspina się na pokład "Uroczej Panny". Nie widząc nigdzie Morgany, maszeruje na niższy poziom (w prawo) a tam do swego niedawnego więzienia (luk), gdzie zastaje śpiącego... eee... to znaczy - żwawo pucującego armatę kolejnego z braci (Amadeo). Chłopak ubolewa nad brakiem pasty polerskiej. So zobowiązuje się dostarczyć mu takową w zamian za szydło.

Na poszukiwania owego akcesorium udaje się na molo (w prawo), gdzie szczęśliwie Pablo zakończył już swe prace malarskie - Przystań cz.2 | Rozdział pierwszy - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Na poszukiwania owego akcesorium udaje się na molo (w prawo), gdzie szczęśliwie Pablo zakończył już swe prace malarskie. Zatem So bez problemu może zwinąć suchy pędzel z wiadra (tego bardziej z lewej, tuż pod napisem na łodzi). Zanurzywszy go w wiadrze z farbą (tym po prawej), poprawia niesatysfakcjonującą ją nazwę łajby Jednookiego... Na skrzynce obok stoi kolejne (jaśniejsze) wiadro ze sprzętem do malowania. Stamtąd dziewczyna zabiera potrzebną Amadeo pastę polerską .

Wraca na statek Morgany, wędruje pod pokład i wręcza chłopcu pastę, otrzymując w zamian szydło - Przystań cz.2 | Rozdział pierwszy - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Wraca na statek Morgany, wędruje pod pokład i wręcza chłopcu pastę, otrzymując w zamian szydło . Z nim maszeruje do kabiny Morgany, po drodze podnosząc spod beczki w korytarzu kolejne ciastko . W kajucie pani kapitan przy pomocy szydła dobiera się do prawej szuflady biurka. Znajduje w niej portret Juana i list z pogróżkami. Przeczytawszy go, odkłada wszystko na miejsce i zamyka szufladę. Stwierdza, że jest bardzo zmęczona i potrzebuje się zdrzemnąć. A do tego świetnie nadaje się łóżko Morgany.

Z wielce przyjemnego snu budzi ją gniewny głos brunetki. Morgana całą noc spędziła na treningu z załogą i teraz chce tylko i wyłącznie spać. Wygania So z kajuty, wprost do... drugiego rozdziału tej przygody.

Rozdział drugi

Rynek

Przebudzona brutalnie Sunny maszeruje na pokład, a tam na dziób statku (w lewo), gdzie ze sterty pustych butelek po rumie zabiera jedną - Rynek, Śródmieście | Rozdział drugi - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Przebudzona brutalnie Sunny maszeruje na pokład, a tam na dziób statku (w lewo), gdzie ze sterty pustych butelek po rumie zabiera jedną. I po drabince sznurowej opuszcza "Uroczą Pannę", kierując się na rozstaje, a stamtąd na rynek miasteczka. Tu zachodzi do gospody, w której zastaje pannę Brown, asystentkę Juana. Kobieta sączy poranną kawę i okrutnie (porozmawiaj z nią) na nią narzeka. Blondynka podchodzi do lady i zaczepia karczmarza, który przecież twierdził, że w lokalu nie ma do picia nic poza rumem i piwem. Dowiaduje się, że kawa jest tak niedobra, że w zasadzie nikt jej nie zamawia. W tej sytuacji Sunny postanawia wtajemniczyć go w sposób przyrządzania cappuccino. Robi spis niezbędnych ingrediencji (przepis na cappuccino ), w skład których wchodzą: mleko, cukier i czekolada. Potrzebny będzie też filtr do odcedzenia fusów i narzędzie do spienienia mleka. Niestety - Vasco nie dysponuje żadnym z wymienionych przedmiotów, zatem So będzie musiała zdobyć je we własnym zakresie.

Po wyjściu z karczmy dziewczyna wędruje do banku (budynek z zielonym dachem), w nadziei zdobycia odrobiny gotówki - Rynek, Śródmieście | Rozdział drugi - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Po wyjściu z karczmy dziewczyna wędruje do banku (budynek z zielonym dachem), w nadziei zdobycia odrobiny gotówki. Zagaduje siedzącego po lewej kasjera - i jak się po chwili okaże - kierownika banku w jednym. Niestety - nie może otrzymać pieniędzy, nie mając konta w tym banku, a karta kredytowa jest wynalazkiem nieznanym seniorowi Alfonso Guzmanowi, mimo zademonstrowania mu jej przez So. W głębi okratowanego kantorka, w którym rezyduje Guzman, So dostrzega apetycznie wyglądające czekoladki, które niewątpliwie uświetniłyby smak planowanego cappuccino. Jednak dopóki Alfonso siedzi za kontuarem, pozostają one poza zasięgiem blondynki.

Dziewczyna rozgląda się więc po pomieszczeniu i próbuje otworzyć okno (po prawej) - Rynek, Śródmieście | Rozdział drugi - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Dziewczyna rozgląda się więc po pomieszczeniu i próbuje otworzyć okno (po prawej). To okazuje się unieruchomione przy pomocy gwoździa. Ten Sunny wyciąga podkradniętymi ogrodnikowi szczypcami i w ten sposób wywabia bankiera z kantorka. Oczywiście maszeruje tam po czekoladki (kliknij je "ręką"), po czym opuszcza budynek.

Postanawia poradzić się Sanchy, którą zastaje przed drzwiami domku na przedmieściu (po lewej) i którą wypytuje o przyczynę minorowego nastroju Guzmana - Rynek, Śródmieście | Rozdział drugi - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Postanawia poradzić się Sanchy, którą zastaje przed drzwiami domku na przedmieściu (po lewej) i którą wypytuje o przyczynę minorowego nastroju Guzmana. Dowiaduje się, że jego syn przetrzymywany jest przez Jednookiego w obozie jenieckim w wiosce Bajari. Po tej wstrząsającej informacji blondynka wraca do banku i kontynuuje temat z Alfonso. Obiecuje wydostać Miguela z niewoli, w zamian za nagrodę pieniężną, co w jej sytuacji jest ofertą nie do pogardzenia.

Śródmieście

Wreszcie So udaje się na planowaną od rana wyprawę do pasmanterii - Rynek, Śródmieście | Rozdział drugi - So Blonde: Blondynka w opałach - poradnik do gry

Wreszcie So udaje się na planowaną od rana wyprawę do pasmanterii. Przebiega przez most i wkracza do otwartego dziś sklepiku. Rozmawia ze sprzedawczynią Olivią. Niestety, upatrzona suknia pozostaje poza zasięgiem So - kosztuje 20 dublonów. Za to dziewczyna zyskuje informację, skąd zdobyć mleko - dojna krowa znajduje się we wiosce Bajari. Zdobywa też coś w zastępstwie bibułki do filtru, mianowicie: kawałek płótna . Sunny z lubością rozgląda się po sklepie pełnym interesujących młodą kobietkę towarów. Wreszcie odsuwa zasłonę (po prawej) i znajduje za nią pustą szpulkę po niciach. I na tym koniec wyprawy po sklepach. Dziewczyna wraca na rynek, a stamtąd na rozstaje, z których kieruje się na Złotą Polanę.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
So Blonde: Blondynka w opałach

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

So Blonde: Blondynka w opałach

zobacz więcej informacji o grze
So Blonde: Blondynka w opałach

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe