poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Penumbra: Przebudzenie (Penumbra: Overture)

Poradnik do gry „Penumbra: Przebudzenie” zawiera szczegółowy opis przejścia całej gry. Tekst podzielony jest na kilka rozdziałów, by można było łatwiej wszystko ogarnąć i nie pogubić się. Każdy poziom kopalni posiada swój własny rozdział.

poradnik, solucja do gry w zawiera 46 stron i 147 ilustracji, rozmiar pliku to 3,9 MB

Mapa

1 - Mapa - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Rozdział I

Idź prosto – natrafisz na mapę. Odszukaj na niej Magazyn i skieruj się tam. Zwróć uwagę na lampę naftową, która jest zawieszona na belce naprzeciwko mapy. Nieco później zdobędziesz zapaliczkę i będziesz mógł oświetlać sobie poszczególne części kopalni. Po wejściu do środka zabierz z regału po lewej #1 Pustą zapaliczkę . Drzwi środkowe oraz te po prawej są zamknięte, udaj się więc w te po lewej. W środku znajdziesz duże pudło z kamieniami. Pozostaw je na chwilę i przejdź do kolejnego pomieszczenia, gdzie znajdziesz Środki przeciwbólowe , Baterie oraz Artefakt #2 .

1 - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Cofnij się do poprzedniego pokoju, wyciągnij wszystkie kamienia z pudła i przesuń je – znajdziesz ukryte wejście w podłodze #1 - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Cofnij się do poprzedniego pokoju, wyciągnij wszystkie kamienia z pudła i przesuń je – znajdziesz ukryte wejście w podłodze #1 . Wskocz do środka. Idź prosto, aż wejdziesz do tunelu, w którym po chwili zobaczysz przebiegającego pająka. Wybierz drogę w prawo, natrafisz na zmumifikowane stworzenie. Na następnym rozgałęzieniu skręć ponownie w prawo i zabierz leżącą na ziemi Flarę oraz dokument – Wyniki badań naukowych 1 #2 .

2 - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Zawróć i ponownie wybierając drogę w prawo, przejdź przez pierwszą parę wodną, po czym skręć w lewo - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Zawróć i ponownie wybierając drogę w prawo, przejdź przez pierwszą parę wodną, po czym skręć w lewo. Na ziemi znajdziesz kolejną notatkę – Wyniki badań naukowych 2 #1 . Jeszcze raz zawróć i tym razem obierz drogę w lewo, uważając na kolejne przeszkody w postaci pary wodnej. Dotrzesz do zamkniętego na kłódkę pomieszczenia #2 – użyj młotka, by zniszczyć kłódkę, po czym wejdź do środka. Podnieś leżący po lewej na półce Gaz do zapalniczki . W skrzyni znajdziesz Baterie . Wejdź do ekranu ekwipunku i użyj Gazu do zapalniczki na Zapalniczce – od teraz możesz rozpalać lampy naftowe, które znajdziesz w korytarzu kopalni. Po prawej stronie zlokalizujesz kurek, którym wyłączysz parę wodną.

3 - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Wróć na początek tunelu - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Wróć na początek tunelu. Tam gdzie wcześniej skręciłeś w prawo (będziesz miał to wejście po lewej, a wyjście z tunelu na wprost) – skręć w prawo, a znajdziesz drabinę #1 . Przytargaj ją ze sobą do miejsca, gdzie wskoczyłeś z pokoju. Usłyszysz bardzo dziwne głosy i dostrzeżesz poruszającą się podłogę. Podepnij drabinę do wyjścia #2 i wyjdź na górę.

4 - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Wróć do głównego pomieszczenia - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Wróć do głównego pomieszczenia. Drzwi, które były uprzednio zamknięte, teraz stoją otworem, a na ziemi znajduje się ślad krwi. Przejdź przez drzwi środkowe i zabierz z biurka Stary klucz oraz notkę – Wyniki badań naukowych 3 #1 . W mniejszym pomieszczeniu, do którego wejście mieści się po prawej, znajdziesz kawałek mięsa wyglądający jak język jakiegoś zwierzęcia oraz wypatroszonego pająka. Zawróć i przejdź przez trzecie drzwi – zabierz tam z szuflady #2 dwie paczki Wołowiny . Teraz możesz wyjść z Magazynu.

5 - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Na ścianie po lewej znajdziesz lampę naftową #1 – rozpal ją przy pomocy zapalniczki - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Na ścianie po lewej znajdziesz lampę naftową #1 – rozpal ją przy pomocy zapalniczki. Idź prosto, usłyszysz dziwne odgłosy i postanowisz się schować. Przykucnij i poczekaj, aż pies odejdzie – nie wychylaj się, nie daj się spostrzec. Udaj się do Biura – postaraj się zabić psa, w pobliżu znajdziesz kilka skrzyń #2 .

6 - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Biuro podzielone jest na dwie części, w lewej na biurku leży Artefakt , Dziennik Oficerski oraz butelka Baxtriniksu #1 , w szufladzie Artykuł korespondencji z Kopenhagi oraz Mały klucz , natomiast w szafce Baterie - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Biuro podzielone jest na dwie części, w lewej na biurku leży Artefakt , Dziennik Oficerski oraz butelka Baxtriniksu #1 , w szufladzie Artykuł korespondencji z Kopenhagi oraz Mały klucz , natomiast w szafce Baterie . W prawej w szufladzie biurka, na którym stoi maszyna do pisania, znajdziesz Wołowinę . Z prawej części biura zabierz #2 Flarę , Wołowinę oraz Środki przeciwbólowe z szafki. Używając Małego klucza otwórz skrzynię i wyciągnij z niej Książkę o materiałach wybuchowych . Gdy będziesz miał to wszystko, opuść biuro.

7 - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
8 - Opis przejścia (cz.1) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Udaj się w stronę Warsztatu. Napotkasz na zamknięte drzwi #1 . Otwórz je, używając Starego Klucza i wejdź do drugiej części kopalni. Usłyszysz wycie psa, a ponieważ drzwi się nie zamykają, musisz je zabarykadować – wykorzystaj do tego dwie beczki stojące po lewej #2 . Jednak pies i tak przedrze się przez nie. Poczekaj, aż przybędzie, po czym go zabij.

1 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Udaj się do Materiałów wybuchowych, gdzie znajdziesz beczkę TNT #1 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Udaj się do Materiałów wybuchowych, gdzie znajdziesz beczkę TNT #1 . Zanieś ją do Północnej części – skręć dwa razy w lewo – a następnie wrzuć do dziury #2 . Zabierz także notkę leżącą na ziemi – Mój ulubiony warsztat . Skieruj się teraz do Warsztatu.

2 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Wejście zamknięte jest na szyfrowy zamek #1 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Wejście zamknięte jest na szyfrowy zamek #1 . Notka, którą przed chwilą zabrałeś, zawiera klucz do niego. Należy go wprowadzić – zwróć jednak uwagę na informację, że umysł Reda działa nieco odwrotnie, tak więc podane liczby 2, 1, 4, 8 wprowadź w odwrotnej kolejności. Zatem szyfr do drzwi to 8421. W środku znajdziesz Artefakt oraz Flarę (na półce po prawej stronie #2 ).

3 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Po drugiej stronie zlokalizuj z kolei pudełko z Bawełnianym sznurkiem #1 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Po drugiej stronie zlokalizuj z kolei pudełko z Bawełnianym sznurkiem #1 . Przejdź dalej, po lewej natkniesz się na stos kamieni. Odrzuć kilka z nich i wydobądź leżący na dole Kilof #2 . Zawróć i wejdź w drzwi po lewej.

4 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Przejdź przez bramkę, nieco dalej natrafisz na zabite deskami wejście #1 – rozwal je przy pomocy kilofa - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Przejdź przez bramkę, nieco dalej natrafisz na zabite deskami wejście #1 – rozwal je przy pomocy kilofa. W środku pod beczkami znajdziesz Flarę . Teraz musisz się nieco nagimnastykować. Twoim zadaniem jest ułożenie podjazdu składającego się z dwu desek, tak by bez problemu wtoczyć po nich beczkę. Całość powinna wyglądać następująco #2 .

5 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Kiedy przetoczysz beczkę na drugą stronę, przesuń ją do kolejnego pomieszczenia i postaw tuż przy przeszkodzie #1 – uważaj, druty są pod napięciem - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Kiedy przetoczysz beczkę na drugą stronę, przesuń ją do kolejnego pomieszczenia i postaw tuż przy przeszkodzie #1 – uważaj, druty są pod napięciem. Aby bezpiecznie przedostać się na drugą stronę, możesz w tym momencie spróbować przeskoczyć lub wrócić po deski i ułożyć je na beczkach w formie pomostu #2 .

6 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Przy drzwiach znajdziesz generator #1 , przenieś go kawałek, dzięki czemu odetniesz dopływ prądu do drutów - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Przy drzwiach znajdziesz generator #1 , przenieś go kawałek, dzięki czemu odetniesz dopływ prądu do drutów. Skieruj się w stronę drzwi – są zamknięte, lecz wyglądają dość staro i słabo, więc kilka uderzeń kilofem powinno załatwić sprawę. W środku, w skrzyni znajdziesz Dynamit , a na półce po prawej Środki przeciwbólowe . Zniszcz beczkę stojącą w rogu pomieszczenia #2 . W środku będzie proch strzelniczy. W ekwipunku połącz Bawełniany sznurek z Baxtrinem , a następnie zamocz całość w prochu strzelniczym – powstanie Lont .

7 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
Wróć do Północnej części, gdzie ustawiłeś beczkę z TNT - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

Wróć do Północnej części, gdzie ustawiłeś beczkę z TNT. Użyj na niej Lontu #1 , a następnie podpal go przy pomocy Zapalniczki , po czym oddal się w bezpieczne miejsce. Odkryje się kolejne przejście – maszeruj więc dalej #2 .

8 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry
9 - Opis przejścia (cz.2) - Rozdział - Penumbra: Przebudzenie - poradnik do gry

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Penumbra: Przebudzenie

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Penumbra: Przebudzenie (Penumbra: Overture)

spis treści poradnika do gry Penumbra: Przebudzenie dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Wstęp
Porady
Prolog - Opis przejścia
Rozdział
• Mapa
• Opis przejścia (cz.1)
• Opis przejścia (cz.2)
Rozdział II
• Mapa
• Opis przejścia (cz.1)
• Opis przejścia (cz.2)
• Opis przejścia (cz.3)
Rozdział III
• Mapa
• Opis przejścia (cz.1)
• Opis przejścia (cz.2)
Rozdział IV
• Mapa
• Opis przejścia (cz.1)
• Opis przejścia (cz.2)
Penumbra: Przebudzenie

zobacz więcej informacji o grze
Penumbra: Przebudzenie

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides