poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Magic & Mayhem: The Art of Magic

Poradnik do Magic & Myhem 2: The Art of Magic zawiera rady dotyczące trybu wojennego, jednak osoby grające w kampanię powinny również zyskać na jego przeczytaniu. Znajdziecie tu opis bohaterów, listę zaklęć i czarów, oraz charakterystyki potworów.

poradnik, solucja do gry w zawiera 25 stron i 82 ilustracji, rozmiar pliku to 1,2 MB

Nie od dziś wiadomo, że Czarodziej bez setek kilogramów magicznych mikstur i pergaminów jest amatorem;). W The Art Of Magic wyposażenie naszego Maga składać się będzie z dwóch rzeczy - talizmanów i składników. System tworzenia zaklęć jest stosunkowo prosty i dobrze pomyślany. Podstawę stanowią talizmany, to dzięki nim będziemy mogli zapamiętywać kolejne zaklęcia. Dzielą się one na trzy rodzaje - chaosu, neutralne i dobra. Maksymalnie możemy zgromadzić ich 18 (czyli po 6 każdego rodzaju). Drugą rzeczą potrzebną do stworzenia zaklęcia są składniki. Również występuje ich 18, jednak to jakie zaklęcie uzyskamy zależy od rodzaju talizmanu w jakim dany składnik umieścimy. Jak nie trudno policzyć, w grze mamy dostęp do 54 zaklęć. Oto pełna lista składników wraz z zaklęciami :

 

NAZWA SKŁADNIKA

CHAOS

NEUTRALNY

DOBRA

bloodstone - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

bloodstone

vampire

bloodlust

subversion

brimstone - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

brimstone

meteor shower

troll

lightning

diamond - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

diamond

dragon

mountain giant

storm giant

fly agarric - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

fly agarric

harpy

morph

centaur

iron pyrite - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

iron pyrite

pestilence

goblin

iron skin

lapis lazuli - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

lapis lazuli

fear

minotaur

totem of pacifism

mercury - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

mercury

lure

haste

elf

moonstone - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

moonstone

dragons breath

dryad

excalibur

nightshade - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

nightshade

skeleton

fireball

bury

obsidian - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

obsidian

gorgon stare

disenchant

knight

phosphorous - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

phosphorous

demon

wind elemental

totem of life

psillosibin - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

psillosibin

zombie

eagle

faerie

saphire - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

saphire

fire elemental

totem of remote casting

judgement

silver - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

silver

totem of resurrection

totem of guarding

griffin

spindle tree - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

spindle tree

gooey blob

giant spider

scythian bow

tourmaline - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

tourmaline

wraith

invisibility

magic eye

valerian - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

valerian

raise dead

wolf

heal

zircon - Zabawki dla Maga - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

zircon

dwarf boar rider

teleport

totem of light

54 zaklęcia, tylko 18 talizmanów (w najlepszym wypadku), oznacza to, że ze znacznej ich części będziemy musieli zrezygnować. By było jeszcze trudniej, każdego składnika mamy tylko jedną sztukę, czyli musimy dokonać wyboru pomiędzy trzema zaklęciami, które oferuje i wybrać jedno z naszego punktu widzenia najistotniejsze. Odpowiednie dobranie czarów jest kluczem do zwycięstwa. Przyjrzyjmy się więc im trochę bliżej, najpierw na warsztat weźmiemy zaklęcia pomocnicze.

Dragons breath - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Dragon's breath

Oddech smoka to zabójcze zaklęcie masowego rażenia. Kolejną zaletą jest jego niska cena. Niestety razi również naszych podwładnych, dlatego należy uważać podczas jego używania.

Gorgon Stare - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Gorgon Stare

Jedno z najbardziej przydatnych zaklęć, pozwalające zmienić przeciwnika w kamień. Idealne do walki z latającymi potworami, które spadając z dużej wysokości na ziemie niechybnie odejdą w zaświaty. Pozostałe potwory zamienione w kamień mogą rozsypać się w proch już po jednym ciosie. Bardzo skuteczne do walki z wrogim Magiem- najpierw zamieniamy go w kamień, by następnie posłać w jego kierunku wiązankę zaklęć ofensywnych. Niestety czar jest stosunkowo drogi i trwa krótko. Gdy tylko zobaczymy, że przeciwnik go używa, natychmiast wycofujemy droższe jednostki latające!

Raise Dead - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Raise Dead

Pozwala wskrzeszać zabite jednostki. Należy się spieszyć- im szybciej przywrócimy do życia naszego pupilka, tym w lepszej kondycji powróci. Niestety, wskrzeszone jednostki mają status umarlaków, co sprawia, że są niezwykle podatne na zaklęcie Burn.

Pestlience - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Pestlience

Czyli po prostu zaraza. Bardzo tani czar pozwalający wywołać prawdziwą epidemię w szeregach wroga. Najefektywniej jest rzucić je na naszą jednostkę a następnie posłać ją do obozu wroga! Nie działa na umarlaków. Przed zarazą można się bronić za pomocą czaru Heal i Disenchant.

Lure - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Lure

Rzucone na przeciwnika sprawia, że natychmiast zostaje on zaatakowany przez wszystkie pobliski jednostki (nawet jego towarzyszy!). Niestety trwa dość krótko, mimo wszystko polecam do wywoływania chaosu w szeregach wroga. Przeciwnik może je unieważnić stosując zaklęcie disenchant.

Gooey Blob - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Gooey Blob

Zaklęcie pułapka. Po jego rzuceniu pojawia się zielona masa która w szybkim czasie się rozrasta unieruchamiając jednostki znajdujące się w jej otoczeniu. Jak nie trudno się domyśleć szybko ciskamy w nie wszelkie zaklęcia ofensywne.

Fear - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Fear

Kolejny z czarów o masowym działaniu. Rzucony na jakąś lokacje sprawia, że spowija ja strach, a wszystkie znajdujące się tam jednostki uciekają w popłochu. Przydatne gdy chcemy wykurzyć wroga z np. miejsca mocy bądź innego strategicznego punkty. Niestety zaklęcie trawa bardzo krótko.

Totem of Resurrection - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Totem of Resurrection

Kolejne z zaklęć, które każdy szanujący się Mag powinien posiadać. Wszystkie jednostki, które polegną w pobliżu Totemu są natychmiast wskrzeszane i przyłączane do naszej armii (nawet wrogie!). Totem stawiamy zawszę w miejscach, w których przewidujemy jakąś dłuższą bitwę - dzięki temu nasza armia bardzo szybko się rozrośnie i to zupełnie za darmo. Niestety Totem nie jest zbyt wytrzymały, więc należy go dobrze bronić. Kolejnym minusem jest to, że jednostki wskrzeszone mają status umarlaków, dzięki czemu są podatne na zaklęcie burn.

Meteor Shower - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Meteor Shower

Prawdziwy killer. Na nasze żądanie otwierają się niebiosa i na ziemie zaczynają spadać olbrzymie płonące kule podpalające nawet otoczenie. Znakomite zaklęcie do walki ze zbitą grupą przeciwników. Nie mają większych szans na ucieczkę.

Apocalypse - Zaklęcia Chaosu - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Apocalypse

Tej nazwy nie trzeba nikomu tłumaczyć. Sprawia, że pojawia się ogarnięty furią Żywiołak Ognia palący wszystko co napotka na drodze. Niestety zbyt duży kosz zaklęcia i dość duża trudność by je w pełni wykorzystać stanową rozsądne powody by go nie używać.

Fireball - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Fireball

Czyli typowa kula ognia. Podstawowe zaklęcie ofensywne o masowym działaniu. Tanie i dość skuteczne, choć mało precyzyjne. Uważajcie by nie przyparzyć własnych jednostek!

Disenchant - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Disenchant

Neguje zaklęcia pomocnicze rzucone przez przeciwnika. Znakomity czar, niezwykle przydatny, jednak ja skłaniam się ku konkurencyjnemu gorgon stare.

Blood lust - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Blood lust

Zew krwi sprawa, że potraktowana tym zaklęciem jednostka znacznie zwiększa swoje możliwości bojowe. Bardzo przydatny czas, ale tylko wtedy, gdy rzucamy go na naprawdę silnego potwora (inaczej koszty przerosną efekty). Przeciwnik może je unieważnić stosując zaklęcie disenchant.

Morph - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Morph

Pozwala na przemianę naszego Maga w dowolnego potwora znajdującego się w zasięgu wzroku. Oprócz wyglądu zmieniają się także umiejętności naszego herosa (siła ataku i obrony), jednak w dalszym ciągu może on rzucać zaklęcia. Dobrym pomysłem może być przemiana w Wampira by szybko poruszać się po mapie i zbierać przedmioty. Uważajcie ze zmianą w jednostki latające- wystarczy zaklęcie Gorgon stare i już jesteście starożytną historią! Przeciwnik może je unieważnić stosując zaklęcie disenchant.

Teleport - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Teleport

Umożliwia Magowi szybkie przemieszanie się w dowolne miejsca na mapie pozostające w zasięgu wzroku naszych jednostek. Zaklęcie przydatne zarówno do ucieczki przed niebezpieczeństwem jak i eksploracją terenu. By w pełni je wykorzystać nasz Mag powinien mieć stosunkowo duży zasięg wzroku.

Haste - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Haste

Potężny zastrzyk energii. Czarodziej lub potwór potraktowany tym zaklęciem znacznie zwiększa swoją szybkość. Przeciwnik może je unieważnić stosując zaklęcie disenchant.

Invisibility - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Invisibility

Niewidzialność pozwala niepostrzeżenie poruszać się po mapie (i np. zbierać przedmioty), albo atakować przeciwnika z zaskoczenia. Przeciwnik może je unieważnić stosując zaklęcie disenchant. Inna obroną jest rzucanie zapalających czarów masowego rażenia (np. kula ognia, deszcz meteorów) w miejsce, w którym podejrzewamy, że znajduje się nasz niewidzialny przeciwnik.

Totem of Guarding - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Totem of Guarding

W oka mgnieniu przywołuje nieruchomego Żywiołaka Ziemi, strażnika idealnego. Dzięki jego wytrzymałości przeciwnik będzie musiał się nieźle namęczyć by go unicestwić. Doskonałe zaklęcie do bronienia ważnych miejsc strategicznych np. miejsc mocy.

Tornado - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Tornado

Przywołuje Żywiołaka Powietrza, który pod postacią tornado wsysa wszystko co znajduje się na jego drodze. Jednostki, które dostaną się w jego zasięgu są wyrzucane w powietrze. Kiepskie zaklęcie ofensywne, ale przydatne do... eksploracji mapy! Tworzymy grupę tanich jednostek (np. szkieletów), pakujemy je do wnętrza tornado i po ich rozrzuceniu po mapie mamy odsłoniętą sporą cześć mapy ;). Tak czy inaczej - nie polecam.

Totem of Remote Casting - Zaklęcia Neutralne - Magic & Mayhem: The Art of Magic - poradnik do gry

Totem of Remote Casting

Mało przydatne zaklęcie. Po ustawieniu Totemu, wszystkie zaklęcie rzucane przez naszego Maga zostają powtórzone w jego pobliżu. Niestety sam Totem jest bardzo łatwy do zniszczenia, poza tym konkuruje z genialnym zaklęciem Judgement. Odpada.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Magic & Mayhem: The Art of Magic

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Magic & Mayhem: The Art of Magic

zobacz więcej informacji o grze
Magic & Mayhem: The Art of Magic

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne