poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Sinking Island

Poradnik do gry przygodowej Sinking Island to szczegółowy opis przejścia kryminału, dzięki któremu poradzicie sobie z odkryciem tożsamości mordercy przed zatarciem wszystkich śladów przez tonącą wyspę.

poradnik, solucja do gry w zawiera 65 stron i 196 ilustracji, rozmiar pliku to 4,7 MB

1 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry
Teraz podchodzi do Kolio i zagaduje go, po czym fotografuje podeszwę jego buta - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry

Teraz podchodzi do Kolio i zagaduje go, po czym fotografuje podeszwę jego buta . Następnie zasypuje go tradycyjną litanią pytań, dowiadując się, że Jones był złym człowiekiem, który miał wrogów. Mężczyzna stanowczo twierdzi, że feralny wieczór spędził w domu razem z córką, a jej złamany paznokieć jest efektem fizycznej pracy. Nie daje powiedzieć złego słowa na Bainę. Jego stosunki ze starym Jonesem były nie najlepsze. Bardzo pochlebnie wyraża się o Lorenzo, który wie coś na temat kłótni Bainy i Jonesa, natomiast nie przepada za Nolentem. Jack próbuje zadać owe pytania także Bainie, choć oczywiście na żadne z nich nie otrzymuje odpowiedzi. Niemniej... dziewczyna nagabnięta na temat relacji między nią a denatem wybucha płaczem.

2 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry
Norm udaje się do chatki Kolio i Bainy (po prawej), gdzie bada zawartość stojących po prawej skrzyń - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry

Norm udaje się do chatki Kolio i Bainy (po prawej), gdzie bada zawartość stojących po prawej skrzyń. Pierwsza z nich należy do Kolio i z niej detektyw zabiera list od W. Jonesa (kliknij jego górny prawy róg w zakładce "Dokumenty" w folderze "Baza Danych Poszlak" PPA, a będziesz mógł przeczytać jego treść). Natomiast w skrzyni Bainy znajduje wielki diament w puzderku z inicjałami "WJ" oraz rozerwany sznur pereł . Oczywiście natychmiast porównuje (PPA; Baza Danych Poszlak; Porównania) korale znalezione na Skorupie Żółwia z naszyjnikiem Bainy. Upewnia się, że zgubione perły pochodzą z tego właśnie naszyjnika.

3 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry
Opuściwszy chatkę, zwraca uwagę na wznoszące się w oddali ruiny piramidy (na przeciwległym brzegu zatoki) i robi im fotkę - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry

Opuściwszy chatkę, zwraca uwagę na wznoszące się w oddali ruiny piramidy (na przeciwległym brzegu zatoki) i robi im fotkę. Zapytuje Kolio o to miejsce i dowiaduje się, że właśnie stamtąd (Hawita) Baina i stary Jones spadli ze skały kilka lat temu. Nie wiadomo dokładnie, co takiego się zdarzyło, jednak od tego czasu Walter był sparaliżowany, a dziewczyna przestała mówić. Diament jest prezentem, który miał jej wynagrodzić to straszne przeżycie. Walter Jones był zakochany w Bainie i miał zamiar zapisać jej cały swój majątek. Jack dopytuje się też o list od Jonesa, z którego wynika, że Kolio otrzymał od niego motorówkę, a wyczerpawszy wszystkie możliwe tematy, zagaduje Bainę. Rozmowa z dziewczyną niewiele wnosi, a na wzmiankę o pamiętnym wypadku ponownie zaczyna ona płakać.

4 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry
Inspektor uznaje, że ma trochę nowych pytań do Lorenzo, który opiekował się Bainą po wypadku i może na jego temat wiedzieć coś więcej - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry

Inspektor uznaje, że ma trochę nowych pytań do Lorenzo, który opiekował się Bainą po wypadku i może na jego temat wiedzieć coś więcej. Detektyw sprawdza w PPA (folder "Baza Danych Postaci"), gdzie w tej chwili przebywa architekt, po czym maszeruje w stronę hotelu (cały czas w lewo), a stamtąd promenadą na plażę. Rzeczywiście i Lorenzo, i Sonia nadal tam są. Architekt bez ogródek informuje go, że trzy lata temu na Hawita szef po prostu molestował Bainę, a ponieważ dziewczyna broniła się, ich szamotanina skończyła się upadkiem ze znacznej wysokości. Jest też zdania, że hojność Jonesa względem Kolio nie była bezinteresowna, miliarder nie wydawał pochopnie pieniędzy i nie robił niczego bez powodu. Uważa, że pozostawione przez Bainę odciski stóp świadczą o jej niewinności, gdyby planowała morderstwo, zatuszowałaby ślady. Sonia przeciwnie - jest przekonana, że Baina jest za głupia, by w ogóle o tym pomyśleć, za to wystarczająco cwana, by liczyć na ulgowe traktowanie. Zdaniem wnuczki denata, Baina to spryciara, która była żywo zainteresowana majątkiem jej dziadka. Natomiast o prezencie dla ojca Bainy Sonia w ogóle nie słyszała. Wypytawszy oboje o wszystko, Jack wędruje wreszcie do hotelu.

5 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry
Dotarłszy pod wieżę, wchodzi do środka, przechodzi w głąb holu i kieruje się w stronę widocznej na lewo od schodów, oblanej czerwonawym światłem windy - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry

Dotarłszy pod wieżę, wchodzi do środka, przechodzi w głąb holu i kieruje się w stronę widocznej na lewo od schodów, oblanej czerwonawym światłem windy. Niestety ta okazuje się nieczynna, ale na kontuarze recepcji usytuowanym po tej stronie holu Jack znajduje kartę z wykwintnym francuskim menu restauracji oraz prospekt reklamowy wieży (do przeczytania w PPA). Zawraca w stronę schodów i maszeruje na górę, a potem po stopniach po lewej. Wychodzi na wprost kolejnej nieczynnej windy i stąd udaje się do kuchni (w dół ekranu).

6 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry
Zastaje tam przy zlewie (po prawej) Martina (męża Soni) oraz pucującego podłogę Billyego (jej młodszego brata) i gotującą posiłek Clarę, żonę Billyego (w głębi kuchni, po lewej) - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.3 - Sinking Island - poradnik do gry

Zastaje tam przy zlewie (po prawej) Martina (męża Soni) oraz pucującego podłogę Billy'ego (jej młodszego brata) i gotującą posiłek Clarę, żonę Billy'ego (w głębi kuchni, po lewej). Rozmawia z każdym z nich. Każdemu też robi fotkę podeszew butów . Wypytuje, jak spędzili krytyczny wieczór, jakie były ich stosunki z denatem oraz co sądzą o sobie nawzajem. Dowiaduje się, że żadne z nich nie przepadało za Walterem, zaś Nolenta uważają za niezwykle sprawnego i sprytnego prawnika i księgowego. Na temat Battaglieriego padają różne opinie. Martin twierdzi, że architekt jest niekompetentny. Billy, który jest przyjacielem Lorenzo - że stał się on kozłem ofiarnym machinacji starego Jonesa i jego adwokata. Mężczyzna ma ogromny żal do dziadka o to, że nigdy nie pomagał mu wydostawać się z rozlicznych tarapatów finansowych. Jack porusza również sprawę nieobecnego kucharza i reszty personelu hotelowego - okazuje się, że wszyscy zostali zwolnieni. Dlatego też goście musieli przejąć codzienne obowiązki, jak sprzątanie czy przyrządzanie posiłków. Skończywszy przepytywanie, Norm otwiera lewą szufladę szafki stojącej przy zmywarce (pierwsza z lewej) i wyciąga z niej ostry nóż .

1 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry
Wreszcie Jack czuje się głodny i przechodzi do jadalni - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry

Wreszcie Jack czuje się głodny i przechodzi do jadalni. Ta znajduje się po przeciwnej stronie wiodących z holu schodów (jeśli program nie przeniósł Cię tam automatycznie, wróć pod nieczynną windę, zejdź po schodach i wdrap się na górę po tych po prawej, a następnie od czynnej tym razem windy przejdź w dół ekranu). Zastaje tam Marco (najmłodszego z wnuków) i jego dziewczynę Christinę. Marco jest jedynym z całej trójki wnucząt, który miał dobre stosunki z dziadkiem i podziwiał go za jego dokonania. Ceni również Nolenta. Natomiast jest bardzo złego zdania o Lorenzo, wręcz uważa go za oszusta. Najmłodszy Jones wyjaśnia również przyczynę problemów finansowych starszego brata - Billy jest nałogowym hazardzistą, a to nie mogło podobać się Walterowi przeciwnemu bezsensownemu marnotrawieniu pieniędzy. Jego partnerka nie przepada z kolei za Sonią, twierdząc, że ta jest snobką. Oczywiście inspektor obojgu robi zdjęcie podeszew ich obuwia .

2 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry
W tym momencie (najprawdopodobniej) dzwoni żona Jacka i ten przenosi się (automatycznie) do swojego apartamentu na 16 piętrze, by w spokoju odebrać telefon - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry

W tym momencie (najprawdopodobniej) dzwoni żona Jacka i ten przenosi się (automatycznie) do swojego apartamentu na 16 piętrze, by w spokoju odebrać telefon. Tymczasem w jadalni posilają się jeszcze Sonia z mężem (stolik dwie lokacje w prawo od Marco i Christiny) oraz Lorenzo z Nolentem (stolik dwie lokacje w prawo od Soni i Martina). Oczywiście należałoby i ich przepytać (w tym sfotografować buty adwokata), ale nie musi się to stać koniecznie akurat w tej chwili. Niezadane pytania padną przy następnym spotkaniu, nawet jeśli nastąpi ono w innych okolicznościach.

3 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry
Skończywszy rozmowę z połowicą, Norm wychodzi ze swego apartamentu drzwiami po lewej i korzysta z widocznej na końcu korytarza (na wprost) windy - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry

Skończywszy rozmowę z połowicą, Norm wychodzi ze swego apartamentu drzwiami po lewej i korzysta z widocznej na końcu korytarza (na wprost) windy. Udaje się nią na 18 piętro. (Jeśli jednak nic nie przerwało Ci przepytywania zgromadzonych w jadalni biesiadników, spokojnie wyczerp z każdym z nich wszystkie tematy i kiedy Jack nie będzie miał już żadnego pytania do zadania, opuść jadalnię i usytuowaną nad schodami czynną windą dotrzyj na 18 piętro).

4 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry
Tam kieruje się w prawo, do poczekalni heliportu, następnie wędruje w lewo i kolejną windą jedzie na 22 piętro - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry

Tam kieruje się w prawo, do poczekalni heliportu, następnie wędruje w lewo i kolejną windą jedzie na 22 piętro. Wchodzi w drzwi po prawej i dostaje się do pracowni Lorenzo. Sprawdza regał z oszklonymi drzwiczkami (na lewo od drzwi), z którego zabiera złoty medal zdobyty w biatlonie . Kręci gałką stojącego półkę niżej radia i wyłapuje najpierw mało optymistyczną prognozę pogody (huragan), a następnie częstotliwość policyjną, na której funkcjonariusze koordynują swoje działania w akcji ratunkowej związanej z owym huraganem. Sprawdza także szafę stojącą na prawo od drzwi i znajduje w niej rozdartą szarą marynarkę . Natychmiast porównuje (PPA; Baza Danych Poszlak; Porównania) posiadany strzęp szarego materiału z marynarką Lorenzo i przekonuje się, że został on oddarty od tejże właśnie części jego garderoby.

5 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry
Teraz przechodzi w głąb gabinetu (w prawo i w dół ekranu), gdzie na dziobie drewnianej wkomponowanej w podłogę łodzi architekt ma swoje stanowisko pracy - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry

Teraz przechodzi w głąb gabinetu (w prawo i w dół ekranu), gdzie na dziobie drewnianej wkomponowanej w podłogę łodzi architekt ma swoje stanowisko pracy. Przygląda się trzem monitorom i na prawo od ostatniego z nich lokalizuje mały bloczek papieru , który uznaje za przydatny. Obok przytwierdzonej do blatu strugaczki (po prawej) znajduje ołówek . Temperuje go (włóż go do strugaczki i zakręć korbą) i otwarłszy szufladkę strugaczki, wyciąga z niej pojemnik z z grafitowym proszkiem .

6 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry
Następnie bada szuflady pod blatem (po prawej) i w obydwu znajduje jakieś dokumenty - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.4 - Sinking Island - poradnik do gry

Następnie bada szuflady pod blatem (po prawej) i w obydwu znajduje jakieś dokumenty. Przyjrzawszy się im (w PPA) orientuje się, że to akta "Wieży Sagorah" oraz akta dotyczące zwolnień pracowników wieży . Z tych pierwszych wynika, że Walter (opierając się na opinii niezbyt wiarygodnych ekspertów) wyegzekwował od architekta posłuszne realizowanie jego koncepcji budowniczych i zamiast wzmocnić rafę koralową, na której stanęły fundamenty wieży, zdecydował się dobudować dodatkowe dziesięć pięter. Następnie zażądał przerwania tych prac z powodu zaobserwowanych pęknięć w strukturach konstrukcji wieży. W aktach znajdują się też odręczne notatki Lorenzo dotyczące projektu wzmocnienia koralowych fundamentów wieży zbrojonym betonem odpornym na trzęsienia ziemi. W drugim dokumencie wspomniany jest proces pomiędzy Jones Company a Maadiva S.A. Nasłana przez sądzącą się z Walterem firmę inspekcja pracy nałożyła na niego karę oraz zażądała legalnego zatrudnienia pracowników i podwyższenia im stawek. Jak już wiadomo, cała sprawa skończyła się grupowym zwolnieniem personelu.

1 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry
Zakończywszy penetrowanie gabinetu Lorenzo, inspektor wraca na korytarz i zjeżdża windą na 18 piętro - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry

Zakończywszy penetrowanie gabinetu Lorenzo, inspektor wraca na korytarz i zjeżdża windą na 18 piętro. W poczekalni heliportu maszeruje w prawo i po wiodących na antresolę schodach wchodzi (tylko) na półpiętro, a stamtąd kieruje się prosto (kursor w prawym dolnym rogu ekranu) i przez oszklone drzwi wychodzi na oznakowane wielką czerwoną literą H lądowisko dla helikopterów. Spotyka tam Martina, którego zapytuje o szkic Lorenzo, jednak ten, nie znając się absolutnie na architekturze, odsyła go do konstruktora wieży. Norm prosi jeszcze męża Soni o parę uwag na temat obecnych na wyspie osób. Abruzzi potwierdza hazardowe skłonności Billy'ego. Okazuje się też, że uważa Clarę za miłą, lecz niezbyt rozgarniętą osobę.

2 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry
Wreszcie detektyw powraca do poczekalni, skąd wędruje do drugiej z wind (w lewo) - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry

Wreszcie detektyw powraca do poczekalni, skąd wędruje do drugiej z wind (w lewo). Zjeżdża nią na 17 piętro, do pracowni technicznej, w której aktualnie przebywa próbująca zrobić pranie Sonia oraz Lorenzo. Jack zagaduje dziewczynę i dowiaduje się, że jest ona antropologiem i szczególnie interesuje się kulturą Maladiwów. Poproszono ją o opracowanie prospektu od strony historycznej, jednak ostatecznie jej tekst nie został w nim umieszczony. Sonia wyznaje też, że wydawnictwo Martina ma kłopoty finansowe i że Billy nie skrzywdziłby nawet muchy. Jest przekonana, że Christina jest uwodzicielką, a Clara wykazuje spore podobieństwo w stylu bycia do przepełnionej dobrocią nieżyjącej Anny Jones (żony Waltera).

3 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry
Wreszcie Norm zapytuje Lorenzo o problemy z konstrukcją wieży i dowiaduje się, że ryzyko zapadnięcia się jej jest naprawdę realne - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry

Wreszcie Norm zapytuje Lorenzo o problemy z konstrukcją wieży i dowiaduje się, że ryzyko zapadnięcia się jej jest naprawdę realne. Battaglieri nie ma wątpliwości, że nie powinien był przyjmować tej pracy. Wspomniany w aktach proces wynikł z faktu, że właścicielem wyspy jest Kolio, a stary Jones rozpoczął budowę wieży bez jego zgody, w związku z czym prawnie wieża należy do ojca Bainy. Walter próbował udobruchać go na różne sposoby, również przyjmując do pracy jego współplemieńców. Ostatecznie jednak wyrzucił ich dwa tygodnie temu. O więcej szczegółów Norm powinien jednak zapytać Nolenta. Wreszcie inspektor przyciska Lorenzo w kwestii jego pobytu na skałach. Architekt decyduje się wyznać prawdę - poszedł tam śledzić Bainę i Waltera. Widział, jak stary lubieżnik próbuje molestować dziewczynę. Ta odepchnęła go w samoobronie, co skończyło się upadkiem Jonesa wraz z wózkiem na skalną półkę. Lorenzo wstydzi się, że nie próbował mu pomóc, jednak był przekonany, że ten już nie żyje i przede wszystkim chciał ochronić Bainę. Jest wyraźnie zakochany w dziewczynie. Battaglieri wypowiada się niezbyt pozytywnie o Martinie i Marco, widać, że antypatia, jaką darzą go obaj panowie, jest odwzajemniona.

4 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry
Skończywszy rozmowę inspektor rozgląda się po pracowni - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry

Skończywszy rozmowę inspektor rozgląda się po pracowni. Kieruje się w prawo (2x) i dociera do usytuowanych pod ścianą regałów. Podnosi z posadzki leżące przy drabince rękawice ochronne . Zabiera też stojący nieopodal (nieco bardziej z prawej) palnik . Na blacie przy półkach (po prawej) znajduje śrubokręt , a na drugiej od góry półce z prawego brzegu - ochronne okulary . Kierując się dalej w prawo, obchodzi pracownię techniczną dookoła i wraca do windy. Wjeżdża nią na 18 piętro, przechodzi przez poczekalnię heliportu (w lewo) i drugą z wind jedzie na 21 piętro, porozmawiać z przebywającym w bibliotece Nolentem.

5 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry
Z korytarza wchodzi w drzwi naprzeciwko windy i kieruje się ku siedzącemu przy biurku prawnikowi (kursor na biurku) - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry

Z korytarza wchodzi w drzwi naprzeciwko windy i kieruje się ku siedzącemu przy biurku prawnikowi (kursor na biurku). Na początek robi zdjęcie podeszwy jego buta . Następnie porównuje ze sobą (PPA; Baza Danych Poszlak; Porównania) ślady męskich butów spod altany i fotkę podeszwy buta Nolenta. Tak okazuje się, że drugą z osób, która pozostawiła w tym miejscu swoje odciski jest prawnik. Jack zapytuje go o to, a także o problemy z konstrukcją wieży i proces z Maadiva. W odpowiedzi otrzymuje notatki podsumowujące rozprawę , z których wynika, że Walter Jones został oszukany przez Maadiva S.A. Zapłacił tej firmie za wyspę, której nie ona była właścicielem. Nolent jest przekonany, że wygra apelację. O związku swego szefa z Bainą mówi z pewnym przekąsem. O ile rozumie fascynację wiekowego mężczyzny młodziutką dziewczyną, o tyle motywy Bainy są dla niego niejasne, zwłaszcza od czasów wypadku. Podejrzewa nawet, że mogła ona planować zemstę. Kolio uważa za oportunistę. Lorenzo zobaczył najpierw przez okno, a później w drodze na Skorupę Żółwia, gdy sam biegł na pomóc Walterowi. Wtedy też musiał zostawić odciski butów pod altaną. Jest bardzo dobrego zdania o Martinie i Marco w przeciwieństwie od tego, co sądzi o Lorenzo. I jemu Clara przypomina Annę Jones.

6 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry
Jack decyduje, że musi upewnić się u Lorenzo, co do niektórych faktów i wraca windą na 18 piętro, a następnie drugą na 17 - Dzień pierwszy (piątek, 9 czerwca) cz.5 - Sinking Island - poradnik do gry

Jack decyduje, że musi upewnić się u Lorenzo, co do niektórych faktów i wraca windą na 18 piętro, a następnie drugą na 17. W pracowni najpierw zahacza na moment Sonię na temat relacji między jej dziadkiem a Bainą. Sonia upiera się, że dziewczynie chodziło tylko o pieniądze. Następnie podpytuje Lorenzo o sporne kwestie między nim a starym Jonesem w sprawie budowy wieży, a także o pobyt Nolenta na Skorupie Żółwia. Architekt potwierdza, że widział tam prawnika.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Sinking Island

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Sinking Island

zobacz więcej informacji o grze
Sinking Island

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides