poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy (Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East)

Poradnik do gry „Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy” zawiera kompletny opis przejścia wszystkich kampanii zawartych w grze. Do każdej misji dołączono szczegółowo opisaną mapkę.

poradnik, solucja do gry w zawiera 52 stron i 57 ilustracji, rozmiar pliku to 4,1 MB

Kampania 2, Misja 1 – Last Soul Standing

Ornella jest nową adeptką sztuki nekromancji. Zanim zgłębi jej tajniki musi wpierw udowodnić, że jest godna tego zaszczytu. Misja ta to typowe szkolenie, ażeby wdrożyć się w nowy system nekromancji.

Jako bonus początkowy wybierz cztery jednostki liczów, ponieważ oddział atakujący z dystansu bardzo Ci się przyda. Twojej herosce rozwijaj umiejętność Szczęścia. Niejednokrotnie szczęśliwe uderzenie przechyli szalę zwycięstwa na Twoją korzyść.

Zadania główne:

  1. Zajmij Illuma-Nadin w ciągu trzech miesięcy;
  2. Znajdź oba fragmenty klucza, otwierającego portal;
  3. Ornella musi przeżyć.

Zadania poboczne:

  1. Odnajdź Wiedźmę i spełnij jej żądania.
Misja rozpoczyna się w lewym dolnym rogu ekranu (1) - Misja 1 – Last Soul Standing - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry

Misja rozpoczyna się w lewym dolnym rogu ekranu (1). Nie posiadasz zamku i masz niewielkie oddziały wojska. Po starcie ruszaj od razu do (2). Nie wdawaj się w walkę, jeżeli nie będzie to konieczne. Masz i tak wystarczająco słabe wojsko i nie potrzeba Ci stracić go jeszcze więcej. Odbij zamek i dopiero teraz zwiedź pobliskie okolice, pozbieraj surowce i kopalnie.

W trzecim tygodniu dozbrój się i rusz do (3a), a wylądujesz w (3b). Zajmij wszystkie kopalnie, pokonaj przeciwnika (4) i odwiedź (5). Musisz szybko wrócić się do pierwszego zamku i odwiedzić wskazaną przez Wiedźmę kopalnię. Dokup 50 zombiaków i ponownie odwiedź (5). Teraz będziesz mógł wykupywać lepsze jednostki.

Polecam rozbudować pierwszy zamek w całości, natomiast w drugim jedynie szkielety oraz licze (budynek Sepulcher). Kościani wojownicy to dobre mięso armatnie, a licze mają solidny atak dystansowy.

Nie takie smoki straszne... - Misja 1 – Last Soul Standing - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry
Nie takie smoki straszne...

Ponownie dozbrój armię i dokonaj ulepszeń w zamkach. Teraz musisz odzyskać dwie części klucza. Obie są strzeżone przez niewielki oddział smoków (6). Nie powinny nastręczyć Ci żadnych trudności.

Z cześćmi klucza udaj się do kuźni. Gdy tylko będziesz miał w zapasach 15 rudy skieruj kroki do (7a). Zostaniesz przeniesiony do (7b), gdzie będziesz mógł przekuć klucz. Nie pozostaje nic innego jak dozbroić się i skorzystać z jednokierunkowego monolitu przejścia (8).

Po drodze pozgarniaj artefakty i udaj się do ostatniego na mapce zamku (9). Jak najszybciej wytłucz pit lordów oraz sukkuby, reszta nie powinna sprawić Ci kłopotu. Aha – nie masz co liczyć na czary, bo imp przeciwnika natychmiast wyssie od Ornelli całą manę.

Po walce zakończonej sukcesem nasza bohaterka zostanie nekromantką i natychmiastowo zdobędzie kilka poziomów. Doradzam zainwestować w umiejętności związane właśnie z nekromancją (wskrzeszanie umarłych, Banshee Howl) oraz w Szczęście.

Kampania 2, Misja 2 – The Grim Crusade

W tej misji wcielamy się w młodego nekromantę. Ze względu na bardzo wymagającą finałową potyczkę radzę inwestować w skille zwiększające naszą szkołę magii (nekromancja, czyli Banshee Howl oraz umiejętności, które pozwalają na bardziej efektywne wskrzeszanie umarłych) i szczęście. Jako bonus startowy wybierz dwa tysiące złota. Przyda się w początkowej fazie gry.

Koniecznie wybuduj we wszystkich zamkach gildie magów. Postaraj się Arantira nauczyć czaru „Oślepienie”.

Zadania główne:

  1. Pokonaj Czarownika oddającego cześć Demonom (pomarańczowy gracz);
  2. Pokonaj lokalnego lidera Demonów;
  3. Znajdź tajemną ścieżkę do podziemi;
  4. Arantir musi przeżyć.

Zadania poboczne:

  1. Osiągnij piąty poziom doświadczenia;
  2. Zajmij wszystkie podziemne siedziby wampirów.
Wspomniałem już o tym, że misja należy do trudnych - Misja 2 – The Grim Crusade - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry

Wspomniałem już o tym, że misja należy do trudnych. Startujemy ze słabo rozbudowanym zamkiem i bardzo małą ilością wojsk (1). Wpierw polecam powalczyć tam, gdzie nie jesteśmy narażeni na duże straty i zwiedzić podnóża naszej siedziby. W tym miejscu muszę też wspomnieć o pewnym artefakcie, który znajduje się niedaleko Twojej twierdzy. Na jeziorku, strzeżony przez oddział żywiołaków znajdziesz płaszcz (Cloak of Death’s Shadow), który znacznie zwiększy Twoje szanse na wygraną (zmniejsza morale i szczęście przeciwnika o dwa punkty, oraz – bonus setowy – zwiększa efektywność Twojego czaru Banshee Howl).

W drugim tygodniu, mając rozbudowany zamek, wykup wojska i rusz na południe. Pokonanie pomarańczowego (2) gracza to Twój priorytet, ponieważ gdy tylko oddalisz się od swojego zamku, komputer zacznie Cię nękać swoimi armiami. Dlatego tak ważne jest nie oddalanie od zamku w początkowej fazie misji.

Dokończ rozbudowę zdobytego miasta (2) i wezwij posiłki z Nekropolii. Gdy uzbierasz armię u jednego herosa pozwiedzaj okoliczne tereny. Wkrótce z południowo wschodniego rogu mapy (3) wyłoni się żółty przeciwnik. Będzie on miał silne wojsko, które Ty musisz pokonać. Od tego momentu komputer przestanie Cię już nękać i będziesz mógł w spokoju zbierać jednostki na finałową walkę.

Niektóre artefakty są bardzo potężne i przechylają szalę zwycięstwa na naszą stronę. - Misja 2 – The Grim Crusade - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry
Niektóre artefakty są bardzo potężne i przechylają szalę zwycięstwa na naszą stronę.

Głównym herosem powinieneś dokonać pełnej eksploracji „piaszczystego terenu”. Zajmij więc zachodni zamek oraz odwiedź czerwony namiot klucznika (4). Jednocześnie w Nekropolii stwórz bohatera, dokup mu wojsk i rusz na zachód, do drugiego zamku nie-umarłych (5). Po wygranej walce zejdź do podziemi (6a) i zajmij wszystkie punkty rekrutacji wampirów (7). Obok znajdziesz portal jednego kierunku, który przeniesie Cię na powierzchnię.

Teraz pozostaje Ci podbić ostatni zamek, który strzeżony jest przez silny Garnizon (3). W momencie, gdy w Twoich łapskach znajdą się wszystkie cztery zamki, postaraj się nieco je rozbudować. Wkrótce zajmiesz wszystkie kopalnie na mapce, a dzienny dochód wyniesie 10.000 złotych monet. W Nekropoliach postaraj się wykupić komplet budynków. W zamku czarodzieja zadowól się tylko ulepszonymi gremlinami oraz tytanami. Są to dwie jednostki strzelające i okażą się nieocenione podczas oblężenia miasta.

165 impów migiem wyssie całą manę naszego bohatera. - Misja 2 – The Grim Crusade - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry
165 impów migiem wyssie całą manę naszego bohatera.

Po kilku tygodniach skup swoje oddziały i silnym bohaterem udaj się do środkowego przejścia do podziemi (8a). Omiń czerwoną wieżę strażniczą i pokonaj armię demonów (czary na nic się przydadzą, ponieważ imp natychmiastowo pozbawi Cię całej many). Najniebezpieczniejszym oddziałem są diabły, które powinieneś wybić na odległość. Po ich pobiciu skorzystaj z portalu (9), a znajdziesz się na powierzchni.

Ponownie wykup posiłki i skup je u jednego bohatera. Musisz mieć naprawdę silny oddział, ponieważ finałowa walka należy do bardzo ciężkich. Gdy poczujesz się wystarczająco silny (spójrz na screen poniżej, z jakimi wojskami ja przystąpiłem do tej walki) skieruj się do ostatniego przejścia podziemnego (10a). Po drodze pokonaj oddział krasnoludów (same krasnoludy to pół biedy, natomiast smoczek już potrafi zaszkodzić armii. Staraj się wykończyć go z dystansu), ponieważ strzegą oni dostępu do miejsca, po którym odwiedzeniu punkty życia Twoich jednostek wzrosną o 10% (11). Mniam. Wyjdź na powierzchnię drugim przejściem.

Odwiedź studnię jeżeli potrzebujesz uzupełnić manę i zaatakuj miasto (12).

Licze w ilości 92 potrafią dosłownie zmasakrować wrogie oddziały. - Misja 2 – The Grim Crusade - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry
Licze w ilości 92 potrafią dosłownie zmasakrować wrogie oddziały.

Bitwa jest bardzo trudna, ponieważ przeciwnik ma kosmicznie potężne oddziały. Nieoceniaony okaże się czar, który nie kosztuje nas many, czyli Banshee Howl. Najskuteczniejszą taktyką okazało się oślepienie większości oddziałów przeciwnika :-). Wpierw niech to będą tytani, ponieważ potrafią wykończyć naszą armię na odległość.

Kluczem do zwycięstwa jest nie dopuścić wrogich jednostek walczących w zwarciu do naszej armii. Toteż na początku zaatakuj liczami w żywiołaka powietrza. Powinieneś zabić go jednym strzałem. Potem skup swoje jednostki dystansowe na rakshase raja, jednocześnie rzucając Oślepienie na gremliny. Jeżeli zajdzie taka potrzeba użyj czaru Trzęsienie Ziemi i wypuść zjawy, zombiaków i duchy do walki. Pokonaj golemy i magów, a dopiero później skup się na tytanach i gremlinach.

Moje wojska w ostatecznym natarciu :-). - Misja 2 – The Grim Crusade - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry
Moje wojska w ostatecznym natarciu :-).

Aha – wróg ma bardzo denerwująca manierę kopiowania golemów (czar Phantom Forces), na szczęście taka kopia ginie od jednego uderzenia. Nie warto kopiować swojego oddziału podczas oblegania zamków, ponieważ pierwszy lepszy strzał z wieżyczki obronnej pozbawi nas takiej jednostki. Podczas walki zauważysz też – jeżeli poszedłeś za moimi radami – jak ogromne znaczenie ma morale, szczęście oraz jego brak.

Kampania 2, Misja 3 – The Bull’s Wake

Czas na chwilę odpoczynku. Ta misja jest stosunkowo prosta i nie powinna przyprawić nikogo o ból głowy. Jako bonus wybieramy 7,000 sztuk złota, ponieważ dotkliwie odczujemy brak pieniędzy na wczesnym etapie rozbudowy zamku.

Zadania główne:

  1. Spotkaj się z Arantirem;
  2. Zdobądź wszystkie zamki na mapie;
  3. Ornella i Arantir muszą przeżyć.

Zadania poboczne:

  1. Zajmij opuszczoną Nekropolię;
  2. Wciel do swojej armii wszystkie ukrywające się jednostki nie-umarłych.
Samotna Ornella ląduje na mapie (1) - Misja 3 – The Bull’s Wake - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry

Samotna Ornella ląduje na mapie (1). Pierwsze kroki skieruj na północ. Zobaczysz scenkę, w której zamaskowani nie-umarli ujawnią się przed Tobą (2). Od tej pory musisz ich po drodze „kolekcjonować”, ażeby wypełnić zadanie poboczne. Będzie to świetny boost dla Twojej armii.

Wpierw udaj się do zamku (zajmij wcześniej pobliską kopalnię rudy oraz tartak). Po szybkiej walce zacznij rozbudowę Nekropolii (3) a Ornellę poślij do eksploracji terenu. Unikaj walki z silnymi przeciwnikami.

Zamaskowane jednostki poznasz po zielonej aurze pod ich stopami, tak jak pod naszym herosem. - Misja 3 – The Bull’s Wake - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry
Zamaskowane jednostki poznasz po zielonej aurze pod ich stopami, tak jak pod naszym herosem.

Odwiedzaj wszystkie chaty wieśniaków oraz opuszczone stanowiska armii Przystani. W każdym z nich będziesz mógł rekrutować swojskie jednostki. Każdą skrzynię skarbów zamieniaj na złoto – masz go na razie bardzo mało, a zamek potrzebuje środków na rozbudowę.

W końcu dotrzesz do (4). W twierdzy ulepsz swoje jednostki, po czym zmierz się z oddziałem aniołów i czempionów. Ataki skoncentruj wpierw na jeźdźcy, a na anioła rzuć wszelkie zaklęcia osłabiające. Nim zajmij się w drugiej kolejności. Nie jest to łatwa walka mając do dyspozycji tak mizerny oddział (rysunek poniżej), lecz trud na pewno opłaci się.

Po udanej walce przyłączy się do Ciebie Arantir. Dostaniesz też masę środków na rozbudowę swoich siedzib. Ornellę poślij natychmiast do zamku przeciwnika (5). Powinien stać pusty, więc możesz go bez trudu przejąć. W okolicy znajduje się portal jednego kierunku, który wyrzuci Cię w okolicy niedawnej konfrontacji z aniołami.

Nie taki anioł straszny... - Misja 3 – The Bull’s Wake - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy - poradnik do gry
Nie taki anioł straszny...

Wkrótce nieco silniejszą armią możesz zwiedzić resztę terenu (nie przechodź jeszcze przez most). Zdobądź wszystkie maskujące się na mapie jednostki (odwiedzaj cmentarze oraz outposty jednostek Przystani) i wyzbieraj surowce.

Rozbuduj oba zamki, dozbrajaj się w miarę możliwości i przesyłaj do Ornelli jednostki nie-umarłych. Po kilku tygodniach skup armię w jednym herosie i ruszaj przez most na wschód. Teraz już ostatnia prosta do zwycięstwa. Zbieraj bogactwa, podbij kolejny zamek przeciwnika (6). Nie ma on silnych armii – nic, z czym armia nekromanty wspierana przez potężne czary nie mogłaby sobie poradzić (używaj Wskrzeszenia Umarłych).

Ostatnia bitwa czeka Cię w (7). Przyjemne starcie, które nawet nie może się równać poziomem trudności z finałową walką z poprzedniej misji. Po wygranym starciu scenariusz zakończy się powodzeniem.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy (Heroes of Might & Magic V: Tribes of the East)

spis treści poradnika do gry Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Wstęp
Porady ogólne
Kampania 1 - Prolog – A Murder of Crows
Kampania 2
• Misja 1 – Last Soul Standing
• Misja 2 – The Grim Crusade
• Misja 3 – The Bull’s Wake
• Misja 4 – Beasts and Bones
• Misja 5 – Heart od Darkness
Kampania 3
• Misja 1 – Collecting Skulls
• Misja 2 – One Khan, One Clan
• Misja 3 – Father Sky’s Fury
• Misja 4 – Mother Earth’s Wisdom
• Misja 5 – Hunting the Hunter
Kampania 4
• Misja 1 – Dark Ways and Deeds
• Misja 2 – Tearing the Veil
• Misja 3 – Summoning the Dragon
• Misja 4 – A Flamboyant Exit
Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy

zobacz więcej informacji o grze
Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides