poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik SpellForce 2: Władca Smoków (SpellForce 2: Dragon Storm)

Poradnik do gry Spellforce 2: Władca Smoków koncentruje się na fabule i rozwiązywaniu zagadek. Zawiera opis przejścia wszystkich misji głównych jak i pobocznych, nie pomijając ważniejszych przedmiotów oraz istotnych dla rozgrywki informacji.

poradnik, solucja do gry w zawiera 112 stron i 368 ilustracji, rozmiar pliku to 9,6 MB

1 - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Spotkasz też swego znajomego Satrasa, ale rozmowa z nim mija się z celem - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Spotkasz też swego znajomego Satrasa, ale rozmowa z nim mija się z celem. Wygląda na to, że Szaikanie mają jakieś tajne plany. Otrzymasz kolejną główną misję: Magia portalu . Musisz zapytać mistrza Askana z uniwersytetu siedmiogrodzkiego o kamień portalu Nosiciela Dusz. Otrzymasz też poboczną misję dotyczącą swej towarzyszki: Wichura - cztery burze . Podobnie jak jej brat Szept, również Wichura pragnie dowiedzieć się skąd pochodzą. Na pierwszy rzut oka widać, że są półelfami. Pochodzą z elfiego, nieistniejącego już miasta Tirganach i nie znają żadnego ze swoich rodziców. Oboje mają też w żyłach domieszkę smoczej krwi, nie pamiętają jednak, w jakich okolicznościach stali się Szaikanami. Wichura szuka zaginionych lat swego żywota, wytłumaczenia dla swej mieszanej krwi oraz ścieżki, jaką mają przedłużać jej losy. W mieście znajduje się ktoś kto może jej w tym pomóc (misja: Aedar ), jednak nie chce z nią rozmawiać. Niezwłocznie udaj się do niego, ale okaże się, że staruszek jest głuchy jak pień.

2 - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Porozmawiaj z jego wnuczką Mairą, która znajduje się nieopodal - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Porozmawiaj z jego wnuczką Mairą, która znajduje się nieopodal. Wyjaśni Ci, że ze staruszkiem należy porozumiewać się za pomocą gestów. Nie cierpi on magów i mrocznych elfów, natomiast wielkim szacunkiem darzy Runicznych Wojowników i elfy (misja: Uparty gość ). Ponownie spróbuj "porozmawiać" z Aedarem. Okazuj gniew gdy napomknie on o magach i mrocznych elfach i za pomocą gestów przekaż mu, że byłeś kiedyś Runicznym Wojownikiem. Wtedy zgodzi się obejrzeć kawałek materiału, który dała Ci Wichura. Nie chce wspominać dawnych okrutnych lat i wszystkie pamiątki związane z przeszłością zakopał na zachód od miasta (misja: Ślady z Tirganach ) (miejsce jak zwykle zostanie zaznaczone na mapie).

3 - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Natychmiast udaj się na miejsce i zabierz rzeczy pozostawione tu onegdaj przez Aedara - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Natychmiast udaj się na miejsce i zabierz rzeczy pozostawione tu onegdaj przez Aedara. W kufrze Aedara znajdujesz list, który należał chyba do dzieci. Litery niemal całkowicie już wypłowiały i nie da się z nich odczytać żadnych treści - spisano go w języku zakonu Aryna. Wichura pragnie jakoś odszyfrować ten dokument, tyle że nawet gdyby udało ci się jakimiś środkami alchemicznymi sprawić, aby stał się znów czytelny, to i tak nie znacie języka, którego w nim użyto. Lepiej byłoby chyba dowiedzieć się, czego pragnął skryba spisujący ten list (misja: Zwój kapłanki .) Udaj się teraz do Dzielnicy Kapłańskiej, by popytać o kapłana Galliusza. Wysoki kapłan Alastar, wyjaśni Ci, że Galliusz zginął na wojnie i pozostał po nim jedynie niedokończony list. Pokaż list Wierzbie (misja: Niedokończony list ).

4 - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Wierzba podpowie Ci, że intencje autora listu można odczytać za pomocą substancji zwanej olejem psychometrycznym - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Wierzba podpowie Ci, że intencje autora listu można odczytać za pomocą substancji zwanej olejem psychometrycznym. Jest ona w stanie ożywić myśli wyrażanych przez osobę piszącą list (misja: Olej psychometryczny ). Zanim opuścisz te tereny musisz załatwić tu jeszcze dwie drobne sprawy. Skorzystaj z kamienia podróżniczego do miejsca zwanego legowiskiem pająków (na południu mapy). Bez lęku wejdź w oblepione pajęczynami jaskinię a odnajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (Znaleziono: Pajęcza pułapka ze Skye ).

5 - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Kolejny przedmiot wspomnieniowy, znajdziesz na północnym wschodzie, po prawej stronie palisady gdzie znajdował się obóz zaopatrzeniowy - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Kolejny przedmiot wspomnieniowy, znajdziesz na północnym wschodzie, po prawej stronie palisady gdzie znajdował się obóz zaopatrzeniowy. Można tam się dostać jedynie z ostatniego miejsca obozu sił Paktu na północy (Znaleziono: złamany szpon kradzieży kieszonkowej ). Teraz możesz już spokojnie opuścić ten świat. Na terenie Uniwersytetu (kamień podróżny) znajduje się Mistrz Askan. Porozmawiaj z nim, a otrzymasz misję: W nieznane . Mistrz Askan może przenieść cię do kamienia portalu Nosiciela Dusz, nie jest jednak znane jego dokładne położenie. Nie wiesz, gdzie trafisz - musisz się więc starannie przygotować do tej podróży i zakończyć najpierw wszystkie swe sprawy w Siedmiogrodzie. Udaj się więc do kupców, a gdy już będziesz gotowy, udaj się do Mistrza Askana.

6 - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Zanim zostaniecie przeniesieni, będziecie świadkami sceny, jak Riddengard wysyła waszym tropem tajemniczego mężczyznę - SIEDMIOGRÓD cz.4 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Zanim zostaniecie przeniesieni, będziecie świadkami sceny, jak Riddengard wysyła waszym tropem tajemniczego mężczyznę. Kogoś kogo nazywa sędzią...

Nawet jeśli kontynent Xu na nowo stał się kwitnącym ogrodem, to niektóre z jego regionów nadal pamiętają, co się tu wydarzyło i nawet moc driad nie była w stanie zazielenić tych pustkowi - STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Nawet jeśli kontynent Xu na nowo stał się kwitnącym ogrodem, to niektóre z jego regionów nadal pamiętają, co się tu wydarzyło i nawet moc driad nie była w stanie zazielenić tych pustkowi. Gdy wstępowałam do Strażnicy Duchów, czułam desperację Mrocznych, którzy byli ścigani przez nasze wojska po całym Xu. Czułam, jak nadludzkim wysiłkiem i płacząc ze zmęczenia przemienili ten stary port Twórców w fortecę. I kiedy ich najlepsi wojownicy oddawali swe życie, by choć na chwilę opóźnić nasze zwycięstwo, budowali setki statków i uciekali na otwarte wody, nie wiedząc, dokąd płynąć i gdzie znajdą dom. Nawet jeśli teraz przeklinamy dzień, w którym odmówiono nam zniszczenia plagi Mrocznych, to w miejscu takim jak to nie sposób nie odczuwać podziwu dla ich potęgi i żelaznej woli.

Alyah Arias

Cesarzowa Empyrii

Gdy tylko znajdziecie się na miejscu, znajdziecie porzucone notatki, które wyjaśnią wam, że znajdujecie się w zrujnowanej fortecy Mrocznych, zwanej Strażnicą Duchów. W tym momencie zostaniecie zaatakowani przez Caina - mężczyznę którego Riddengard wysłał za wami. Nawet jeśli go zabijecie, szybko powstanie z martwych, bowiem miał on kontakt z szaikańską krwią Szepta. Wyjaśni wam, że był spętany zaklęcie Riddengarda, które pierzchło po jego śmierci. Jest on sędzią Otchłani, a jego pierwotnym celem jest sam Riddengard. Zaproponuje wam też przyłączenie się do was, jako, że macie wspólne cele.

Misje główne:

Akt: Nosiciel Dusz

Poszukaj śladów Nosiciela Dusz i dowiedz się, jaki to wszystko ma związek z Riddengardem. To Nosiciel Dusz - założyciel Zachodniej Gardy - wskrzesił cię i zlał twą krew z krwią smoków. Wyruszył na poszukiwania smoka dla krwi Szaikan, ale zaginął; spotkanie z Mordekaiem wydaje się być wskazówką, że twoje sny są prawdziwe - coś się stało z Nosicielem Dusz. Coś, co ma związek Riddengardem i jego Błogosławionymi. Wiąże cię z nim specjalna więź, postanawiasz więc wbrew sugestiom Satrasa udać się na poszukiwania.

Rozdział: Ślady pierwszych ludzi

Podążaj ścieżką Nosiciela Dusz w ślad za Twórcami. Nosiciel Dusz poszukuje wiedzy Twórców - ich biblioteki muszą zawierać liczne informacje o smokach. Może wskazują też miejsce, w którym smoki przetrwały do dziś. Podążaj za Nosicielem Dusz tropem kultury Twórców, może uda ci się znaleźć jakieś wskazówki co do miejsca jego pobytu.

Strażnicy Empyrii

Poszukaj na zachodzie posterunku wojsk z Empyrii, ludzkiego miasta utrzymującego przyjazne stosunki z Siedmiogrodem i Królestwem. Nosiciel Dusz na pewno rozmawiał z tymi żołnierzami podczas swego pobytu w Strażnicy Duchów.

1 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
W parę sekund po przyłączeniu się Caina do drużyny, Szept ponownie stanie się celem ataków potworów - STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

W parę sekund po przyłączeniu się Caina do drużyny, Szept ponownie stanie się celem ataków potworów. Po walce, przy jednej z bestii znajdziecie znak ich pana (misja: Pojedynek ). Pozwól Szeptowi samotnie udać się miejsce, gdzie będzie się mógł zmierzyć z Haakhiem. To łowca głów, który potrafi stawać się niewidzialny; najwyraźniej Szept jest jego celem. Haakh ujawni się tylko jeśli Szept będzie sam; elf powinien teraz poszukać dobrego miejsca na pojedynek. Wszyscy żołnierze, pozostali członkowie waszej drużyny - a nawet ty, musicie trzymać się z dala od tej walki. Na początek jednak podejdź do stolika i przeczytaj leżące tam notatki. Otrzymasz misję: Smokowce . Masz podążać tropem badań nad smokowcami, które przeprowadziła Lya. Z jej zapisków wynika, że Strażnica Duchów nazywała się kiedyś Sanszala i była portem Twórców, w którym prowadzono badania nad smokowcami. Ze względu na dość pośpieszną ucieczkę Mrocznych, nie zabrano stamtąd wszystkich artefaktów Twórców - pod Strażnicą Duchów wciąż spoczywa wiedza dotycząca smokowców. Otrzymasz też misję Wykopaliska Lyi . Lya rozpoczęła wykopaliska w różnych miejscach, szukając artefaktów dotyczących smokowców. Jeśli interesuje cię jej wiedza dotycząca twoich pobratymców, to poszukaj jej wykopalisk.

2 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Idź dalej drogą, aż dotrzesz do odnogi prowadzącej na południe - STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Idź dalej drogą, aż dotrzesz do odnogi prowadzącej na południe. Znajdziesz przy nim skrzynię, a w niej stary pierścień Uniwersytetu w Siedmiogrodzie . Od tej pory starannie sprawdzaj teren w poszukiwaniu podobnych przedmiotów. Powinieneś znaleźć podartą księgę zaklęć i medalion . Sprawdź uzbrojenie Szepta i wyślij go samotnie w dół ścieżki. Gdy dojdziesz do końca korytarza zmierzysz się z polującym na Szepta Haakhem. Po walce otrzymasz zadanie: Pieczęć . Przy trupie Haakha znajdujesz pieczęć Norkaina Ghul'Dana. Jeśli faktycznie do zabicia Szepta wynajął Haakha mroczny elf, to na kolejne Twoje pytania może odpowiedzieć tylko sam Ghul'Dan. Problem polega na tym, że pieczęć nie zdradza żadnych informacji co do miejsca jego pobytu; szukaj podczas dalszych podróży wszelkich informacji o tej pieczęci. Połącz Szepta z drużyną i ruszaj w dalszą drogę, która prowadzi w jednym kierunku.

3 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Zignoruj tunel prowadzący na północ, a po chwili znajdziesz się w obozowisku strażników Empyrii - STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Zignoruj tunel prowadzący na północ, a po chwili znajdziesz się w obozowisku strażników Empyrii. Otrzymasz zadanie porozmawiania z ich dowódcą (misja: Dowódca ). Okazało się, że dostał on rozkaz by spenetrować Strażnicę Duchów, ale wcale nie pali się do tego zadania i proponuje Ci układ. Porozmawiaj też z Ragną, by uzyskać szczegóły. Otrzymasz następujące misje: Droga do Strażnicy Duchów . Wygląda na to, że Nosiciel Dusz wielokrotnie zapuszczał się do wnętrza Strażnicy Duchów. Najprawdopodobniej badał tam artefakty Twórców, dopóki nie powstali nieumarli, którzy odgonili jego drużynę. Może uda ci się tam znaleźć więcej śladów - lub nawet uzyskać dostęp do tajemniczego Okrętu-Miasta? Stare wieże : W całej Strażnicy Duchów wznoszą się potężne wieże obronne Mrocznych - miały one powstrzymywać ludzkie armie, aż do chwili, kiedy Mroczni będą mieli dość okrętów, by móc uciec. Teraz te wieże mogą się przydać tobie w walce z nieumarłymi. Dziedzictwo Mrocznych : Czarodziejka Ragna prowadzi badania dotyczące wież i może ułatwić ci ich ponowne uruchomienie. Aby móc ci doradzać, musi najpierw zapoznać się z kamieniami kodowymi, które Mroczni pozostawili w Strażnicy Duchów. Ragna poda Ci sekwencję uruchomienia pierwszej wieży (białe Oko i miecz ). Budzą się stare armie : Od ucieczki Mrocznych pod Strażnicą Duchów spoczywają tysiące zakopanych więźniów; wykopaliska - imperialne i Nosiciela Dusz - naruszyły jak się wydaje ich spokój i teraz opanowują oni Strażnicę Duchów. Zadbaj aby umarli pozostali tam, gdzie ich miejsce. Do Strażnicy Duchów : najwięcej tajemnic tego miejsca i wskazówek co do okolicy, w której przebywa Nosiciel Dusz należy szukać na północnym zachodzie - to tam znajduje się też tutejszy port.

4 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Na zachodzie obozowiska znajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (znaleziono: snowino z Empyrii ) - STRAŻNICA DUCHÓW cz.1 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Na zachodzie obozowiska znajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (znaleziono: snowino z Empyrii ). Zbierz żołnierzy których powierzył Ci dowódca i rusz tunelem prowadzącym na północ. Po chwili powinieneś dotrzeć do terminalu pierwszej wieży obronnej i włącz go zgodnie ze wskazówkami Ragny.

1 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Pozostaw żołnierzy przy wieży obronnej, a sam wejdź w tunel w którym znajdował się terminal - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Pozostaw żołnierzy przy wieży obronnej, a sam wejdź w tunel w którym znajdował się terminal. Znajdziesz się na miejscu wykopalisk Lyi. Przeczytaj notatki leżące przed wykopem, a otrzymasz misję Wspomnienia w krysztale . Lya znalazła wyjątkowe kryształy tuż przed zarzuceniem wykopalisk.

2 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Wejdź do wykopu i zbadaj leżący tam kryształ - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Wejdź do wykopu i zbadaj leżący tam kryształ. Następnie pomanipuluj przy nim, a przed tobą pojawi się obraz smokowca, który będzie za Tobą podążał. Otrzymasz zadanie: Drugie wykopaliska - masz poszukać w Strażnicy Duchów drugiego obszaru wykopalisk. Wróć do miejsca pierwszej wieży i podążaj dalej drogą na zachód. Po chwili Ragna prześle Ci informacje o drugiej kombinacji (żółte oko i tarcza ).

3 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Twoje zadanie jest proste - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Twoje zadanie jest proste. Masz przeć do przodu, w kierunku drugich wykopalisk Lyi, po drodze odnajdując wszystkie kamienie kodowe. Gdy tylko jakiś odnajdziesz natychmiast wzywaj do siebie Ragnę i włączaj po kolei wszystkie wieże (niebieskie oko i powietrze , czerwone oko i lód ).

4 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Przy pierwszej wieży którą uruchomiłeś, odnajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (znaleziono: księga z przewodnikiem po głównej grze ) - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Przy pierwszej wieży którą uruchomiłeś, odnajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (znaleziono: księga z przewodnikiem po głównej grze ). Nad jednym z kamieni kodowych znajduje się komnata w której możesz wykonać jedno z zadań pobocznych (test na odwagę), jednak jest to możliwe dopiero po zakończeniu zadań głównych.

5 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Niedaleko dalej, powinieneś odkryć wąską ścieżkę prowadzącą na zachód i południe - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Niedaleko dalej, powinieneś odkryć wąską ścieżkę prowadzącą na zachód i południe. Spotkasz tam Agathosa (zadania poboczne: Agathos , Zdezorientowany człowiek , Obiekt dla Agathosa , Wspomnienia dla Agathosa ). Człowiek ten ubrany jest w kosztowne szaty, ale prowadzi żywot pustelnika. Tajemnicze są nie tylko okoliczności, w jakich się tu znalazł. Jak się wydaje, całkowicie utracił wspomnienia - powtarza tylko swoje imię, Agathos. Możesz przywrócić mu pamięć, zbierając przedmioty znalezione w Strażnicy Duchów. Jeśli zwrócisz mu je wszystkie, Agathos przypomni sobie, że pracował onegdaj dla Riddengarda, który go zdradził i porzucił. Będzie też mógł przyłączyć się do Twojej drużyny. W jego obozowisku znajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (znaleziono: kościany nóż ). Podążając na północ niedługo natkniesz się na słup z którego tryska moc. Na wschód od niego znajdziesz kolejny kamień kodowy.

6 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Na zachód od niego znajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (znaleziono: głowa Thara ) - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Na zachód od niego znajdziesz kolejny przedmiot wspomnieniowy (znaleziono: głowa Thara ). Wędrując na północ natkniesz się na komnatę, przed której wejściem znajdują się dwa terminale uaktywniające wieże obronne. Tu też natkniesz się na pierwsze instalacje wroga, więc zwołaj żołnierzy których przydzielił Ci dowódca.

7 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Gdy już będą przy Tobie śmiało ruszaj w bój, oczyszczając całą wielką komnatę - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Gdy już będą przy Tobie śmiało ruszaj w bój, oczyszczając całą wielką komnatę. To jednak jeszcze nie koniec.

8 - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry
Na wschodzie zobaczysz wielką bramę z posągami kobiet - STRAŻNICA DUCHÓW cz.2 - SpellForce 2: Władca Smoków - poradnik do gry

Na wschodzie zobaczysz wielką bramę z posągami kobiet. W jednym z posągów znajduje się dziurka od klucza, ale na razie żadnego nie posiadasz. Skieruj się więc na zachód do kolejnej olbrzymiej komnaty wypełnionej wrażymi instalacjami.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
SpellForce 2: Władca Smoków

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

SpellForce 2: Władca Smoków

zobacz więcej informacji o grze
SpellForce 2: Władca Smoków

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne