poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Supreme Commander

Poradnik do gry strategicznej Supreme Commander składa się z opisu wszystkich trzech kampanii dostępnych w grze, a także zawiera opis jednostek oraz wyjaśnienia co do gospodarki, ochrony, wywiadu i innych aspektów związanych z prowadzeniem wojny .

poradnik, solucja do gry w zawiera 116 stron i 182 ilustracji, rozmiar pliku to 9,2 MB

UEF Operacja 6: Kamienny mur

Legenda - Operacja 6 - Kamienny mur (1) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

Legenda:

1. Pozycja startowa, główny budynek kompleksu Black Sun;

2. Brakujący element Black Sun;

3. Baza Aeonów;

4. Wieża kontroli Black Sun.

Cele główne:

1. Black Sun musi być chronione;

2. Odzyskaj brakujący element;

3. Zniszcz położoną na wyspie bazę dowódcy Aeonów;

4. Odeprzyj atak Cybran;

5. Pokonaj Arnolda i jego grupę uderzeniową;

6. Wystrzel z Black Sun.

Cele poboczne:

Brak

Opis przejścia:

Znowu zaczynamy z rozbudowaną bazą [1] . To jest już ostatnia operacja i mamy w niej dostęp do całego arsenału UEF. Oczywiście skorzystamy z niego. Zacznij od postawienia dwóch lub trzech silosów atomowych Neandertal w południowej części mapy (pod jednym z pól siłowych jest sporo miejsca na te zabaweczki). Ponadto, musimy sobie trochę ufortyfikować bazę. Spójrz na zdjęcie [40].

[40 - najważniejsze są instalacje p-lot, druga w kolejności jest obrona naziemna, a na końcu artyleria - Operacja 6 - Kamienny mur (1) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[40 - najważniejsze są instalacje p-lot, druga w kolejności jest obrona naziemna, a na końcu artyleria. Buduj właśnie w takiej kolejności.]

Rozpocznij także produkcję supermyśliwców Osa (staraj się ich zawsze mieć około 30-40) i łodzi podwodnych. Samolotami powalcz z wrogimi jednostkami tego samego typu, natomiast łodziami podwodnymi zacznij oczyszczać wody znajdujące się na wschód od Twojej bazy. Pomijając nieustający obowiązek ochrony kompleksu Black Sun [1] , musimy odzyskać jeden element [2] , bez którego nie da się odpalić broni. Po oczyszczeniu terenu z wrogów, co nie powinno być wyjątkowo trudne, zbuduj transporter powietrzny i przewieź komponent [41] do swojej bazy.

Dopiero teraz zaczną się schody. Na południowym wschodzie znajduje się dość duża baza Aeonów, a my musimy ją zniszczyć [3] . Dobrze się do tej roboty nadadzą czołgi-amfibie (choć trzeba będzie ich wybudować bardzo wiele...) i łodzie podwodne (tych już trochę mniej). Podwodniakami oczyszczaj wody z wrogich statków, natomiast czołgami atakuj budynki na wyspie nieprzyjaciela, zaczynając od tych położonych na południowym zachodzie. Gdy wyjdzie do Ciebie wrogi dowódca [42], rozwal go. Mając pod ręką dużą liczbę amfibii (co najmniej 60) można go bez problemu załatwić, nawet pomimo jego zdolności do generowania osobistego pola siłowego.

[41] - Operacja 6 - Kamienny mur (1) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[41]

[42] - Operacja 6 - Kamienny mur (1) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[42]

To jednak nie zakończy zmagań z Aeonami. Zniszczenie wszystkich jednostek i fabryk jest w tym przypadku niezbędne do pomyślnego ukończenia operacji. Przygotuj się na to, że szturm może potrwać nawet ponad godzinę. Na pierwszy ogień powinny pójść wrogie stocznie [43]. Problem z nimi polega na tym, że wróg nieustannie będzie dosyłał tabuny inżynierów chcących odbudować fabryki. Nie pozwól na to. Atakuj stocznie krążownikami (postaraj się ustawić je tak, by strzelały do wrogów na maksymalny zasięg), a amfibie wyślij w stronę północnego i środkowego brzegu wyspy. Każ swoim fabrykom pojazdów wysyłać jednostki od razu na pole bitwy [44]. Zniszcz wszystkie znajdujące się tam wyrzutnie torped i działka przeciwlotnicze (gdy już ich nie będzie, można włączyć do akcji śmigłowce lub bombowce).

[43] - Operacja 6 - Kamienny mur (2) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[43]

[44] - Operacja 6 - Kamienny mur (2) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[44]

Gdy na Twojej drodze staną instalacje artyleryjskie typu Wyziew wraz z systemem obrony przed pociskami atomowymi [45], skieruj przeciw nim średnie grupy (około 30 sztuk) czołgów-amfibii. Wsparcie z powietrza przyspieszy obracanie w pył obrony nieprzyjaciela. Wyeliminowanie artylerii pozwoli krążownikom na ostrzelanie budynków w głębi bazy Aeonów bez ponoszenia znaczących strat oraz - co oczywiste - wjechanie do środka wrogiego nam kompleksu.

[45] - Operacja 6 - Kamienny mur (2) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[45]

Na początku misji stawialiśmy wyrzutnie pocisków atomowych. Jeżeli ich budowa już została ukończona, każ zbudować w nich pociski. Już wkrótce rozpoczniemy atak nuklearny.

Pamiętaj również o tym, że gdy zniszczysz obronę przy północnym brzegu i wjedziesz Aeonom do bazy, ich artyleria zainstalowana na południowym brzegu zacznie strzelać do Twoich jednostek. By temu zapobiec, zniszcz te instalacje śmigłowcami bojowymi z poziomu Tech 2 (20 maszyn na jedną parę gniazd to minimum).

Gdy przeciwnik nie będzie już miał artylerii i obrony przeciwrakietowej, trzeba będzie uporać się z dużą grupą jednostek [46] mieszczących się w środkowo-zachodniej części wyspy. Jeśli możesz, poślij im atomówkę [47]. A jeśli nie możesz (bo na przykład silosy nie zdążyły się jeszcze zbudować), to potraktuj ich krążownikami, niszczycielami lub amfibiami. Choć nie jestem pewien czy zbudowanie wyrzutni i skonstruowanie rakiet do odpalenia nie zajęłoby mniej czasu...

[46] - Operacja 6 - Kamienny mur (2) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[46]

[47] - Operacja 6 - Kamienny mur (2) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[47]

Kiedy Aeonowie kompletnie przestaną stawiać opór, zrezygnuj z budowy amfibii, a zamiast nich każ konstruować Tytany z poziomu Tech 3 i od razu wysyłaj je do północnej części swojej wyspy. 1 lub 2 mobilne fabryki typu Spaślak także się przydadzą. Skonstruuj także ze 20-30 łodzi podwodnych. Rozpocznij również budowę pocisków atomowych, strategicznych oraz tych, które służą do strącania wrogich rakiet z głowicami nuklearnymi. Bazę nieprzyjaciela dobijemy śmigłowcami lub krążownikami. Wprawdzie nieładnie kopać leżącego, ale przecież robimy to dla całej galaktyki! Budowę jednostek zakończ wtedy, gdy dostaniesz informację o osiągnięciu maksymalnego limitu jednostek (unit limit reached).

Gdy dobijesz Aeonów, rozpocznie się I atak Cybran (patrz: mapa wyżej) - samoloty, boty szturmowe i pajęcze roboty przybędą zniszczyć Black Sun. Trzeba im przetrzebić skóry i układy scalone [4] . Zbudowane do tej pory Tytany skieruj przeciwko wspomnianym botom szturmowym. Są łatwe do pokonania, mają tylko 55 punktów energii. Problem z nimi polega jednak na tym, że jest ich wyjątkowo dużo. Jeżeli masz jakieś bombowce, śmigłowce czy krążowniki, zaatakuj nimi pajęczaki.

Przeciwnik zechce zająć wieżę kontroli kompleksu Black Sun [4] . Kiedy cybrańscy inżynierowie podjadą pod budynek, zaatakuj ich pociskami strategicznymi lub Tytanami. W pajęcze roboty również właduj trochę rakiet, kiedy się zatrzymają. Możesz je zaatakować także własnymi jednostkami eksperymentalnymi. Nie zapominaj też o wysyłaniu do walki świeżo wyprodukowanych Tytanów. Po rozwaleniu wszystkich czterech robotów zadanie polegające na odparciu ataku Cybran zostanie uznane za zaliczone.

W tym samym czasie zacznie się ładowanie Black Sun (stan załadowania broni można sprawdzić najeżdżając kursorem myszy na ikonę zadania). Wycofaj swoje jednostki w pobliże głównego budynku kompleksu (wieża kontrolna już nie jest nam potrzebna). Teraz kolej na II atak, przeprowadzany jednocześnie przez Cybran i Aeonów. Wrogie jednostki przybędą drogą morską, więc włącz do akcji łodzie podwodne oraz - jeżeli masz - śmigłowce i czołgi-amfibie. Na mapie wyżej widać, że nasza baza zostanie zaatakowana z czterech kierunków, co jest zobrazowane czterema czerwonymi strzałkami. Te na północy oznaczają nadciągające jednostki wodne. 10 podwodniaków na każdą strzałkę to minimum, tym bardziej że powinna ją wspomagać lądowa artyleria.

Gdy Black Sun naładuje się w 15-20%, z tych samych kierunków nadleci sporo samolotów nieprzyjaciela. Pojawi się też dwie atomówki. Jeżeli baza jest ufortyfikowana tak jak na obrazku na górze, a w eliminatorach atomowych masz przynajmniej dwa pociski, powstrzymanie wrogów nie powinno być problemem.

Przy 30% z północnego zachodu przypłyną statki Aeonów. Rozpraw się z nimi tak jak z wcześniejszymi okrętami wroga.

Jak na liczniku stuknie 50%, z północy (tą samą drogą, którą szedł pierwszy atak) przybędzie do Ciebie spora grupa jednostek lądowych, a konkretnie boty szturmowe Modliszki z poziomu Tech 1 oraz pajęcze roboty. Nie zawahaj się użyć przeciw nim broni atomowej. Pamiętaj jednak o tym, by brać poprawkę na ruch przeciwników i celować pociskami w teren przed nimi, tak by weszli prosto w pole rażenia.

By ustrzelić wielu Cybran, musimy przeanalizować ich ruchy. Ich grupa uderzeniowa podzielona jest na trzy części. Ich ruchy zaznaczone są na obrazku [48]. Jak widać, grupa środkowa przybliża się do tej z prawej i obie wówczas zmierzają w stronę południowego brzegu wyspy. To właśnie przy południowym brzegu porusza się więcej wrogów i tam trzeba celować bronią atomową.

[48] - Operacja 6 - Kamienny mur (2) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[48]

Niedobitków (w tym pajęczaki, które na pewno przetrwają atak nuklearny) pokonaj swoimi Tytanami i innymi jednostkami lądowymi lub powietrznymi będącymi do Twojej dyspozycji. Przeciwnicy w międzyczasie wyślą swój pocisk nuklearny, więc zawczasu upewnij się, czy aby na pewno możesz się przed nim obronić.

Jeżeli atak atomowy będzie celny i zorganizujesz obronę w taki sposób, by wszystkie jednostki zaatakowały pajęczaki w jednym momencie (ustaw wszystkie siły lądowe w przejściu w pobliżu południowej linii obrony naziemnej przedstawionej na mapce na początku opisu tej operacji), Black Sun będzie mogło kontynuować swoją pracę bez zakłóceń. W trakcie ataku pojawią się również Aeonowie - przypłyną na swoich statkach z zachodu. Tym razem jednak walka z nimi będzie wyglądała trochę inaczej. Skoncentruj ogień swoich jednostek na zanurzeniowym okręcie liniowym Burza [49]. Z jednostek eksperymentalnych pojawią się też śmigłowce o wdzięcznej nazwie Rozpruwacz Dusz. Są one jednak dość słabe i raczej nie warto się nimi przejmować.

Warto się natomiast przejąć czym innym. Gdy Black Sun naładuje się w 80%, z północy przyjdzie grupa uderzeniowa Aeonów z pułkownikiem Zacharym Arnoldem na czele. Musimy zniszczyć dwie specyficzne jednostki w jego armii [5] . Są to statek powietrzny CAR [50] i OJD Arnolda.

Na CARa wysyłaj każdy wyprodukowany śmigłowiec. Nawet jeżeli nie zdołają one zestrzelić jednostki, statek doleci do zabudowań UEF na tyle zniszczony, że salwa z naziemnych dział przeciwlotniczych bardzo szybko strąci go z nieba. Na Arnolda wyślij swoje wszystkie jednostki lądowe. Gość jest niczym w porównaniu z pajęczymi robotami, których stada rozwalaliśmy wcześniej.

Po pokonaniu obu jednostek, Black Sun zostanie naładowane w stu procentach. Pozostaje nam do wykonania ostatnie zadanie dla wojsk UEF - zaszczytnie nacisnąć czerwony guzik [5] i zakończyć tę wojnę [51]...

[49] - Operacja 6 - Kamienny mur (3) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[49]

[50] - Operacja 6 - Kamienny mur (3) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[50]

[51] - Operacja 6 - Kamienny mur (3) - UEF - Supreme Commander - poradnik do gry

[51]

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Supreme Commander

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Supreme Commander

zobacz więcej informacji o grze
Supreme Commander

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne