poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla (S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl)

Poradnik do gry „S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla” zawiera opis wszystkich plansz kampanii dla pojedynczego gracza z mapami najważniejszych miejsc, zestawienie wszystkich questów oraz zestawienie najczęściej odnajdywanych broni, pancerzy i artefaktów.

poradnik, solucja do gry w zawiera 231 stron i 663 ilustracji, rozmiar pliku to 33,3 MB

4. Znajdź dokumenty wojskowe - część 2

Zleceniodawca: Sidorowicz (Kordon)

Lokalizacja startowa: sektor o nazwie Kordon

Co należy wykonać:

a) wykraść dokumenty (punkt 6 na mapie)

b) dostarczyć dokumentu barmanowi (tego zadania nie będziesz mógł w tej lokacji ukończyć)

Dokładny opis questu:

Zakładam oczywiście, że do tego zadania przystąpisz po wyjściu z kanałów. Jak zapewne zauważyłeś, znajdziesz się w bardzo wygodnym miejscu, a mianowicie wewnątrz bazy (#1). Niestety, praktycznie od razu zostaniesz zaatakowany. Ukryj się, tak aby zniknąć z pola widzenia snajperów (wieżyczki strzelnicze). Teraz proponowałbym przebiec do najbliższej chatki (#2) i z tego miejsca zlikwidować tych wrogów, którzy mogą się tu pojawić. Zignoruj alarm.

1 - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
Spróbuj z tego miejsca pozbyć się co najmniej 4-5 wartowników (#1) - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Spróbuj z tego miejsca pozbyć się co najmniej 4-5 wartowników (#1). Nie zbliżaj się zbytnio do okien. Pilnuj także głównych drzwi, do których ktoś może spróbować się zbliżyć. Będziesz musiał przesuwać się w stronę zaznaczonego na mapie największego budynku (#2). Nie pozostawaj zbyt długo na otwartej przestrzeni, gdyż znalazłbyś się zapewne pod ostrzałem snajperów.

2 - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
Spróbuj teraz ukryć się w budynku, który zlokalizowany jest na północ od Twojego celu - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Spróbuj teraz ukryć się w budynku, który zlokalizowany jest na północ od Twojego celu. Z tego miejsca (#1) będziesz mógł pozbyć się co najmniej 6-7 przeciwników. Warto się oczywiście często wychylać, ale nie zostaniesz zaskoczony z innej strony. Dopiero po zabezpieczeniu okolicy zbliż się do swojego celu (#2).

3 - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, wejdź do środka i skieruj się do dowolnej klatki schodowej (#1) - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, wejdź do środka i skieruj się do dowolnej klatki schodowej (#1). Będziesz musiał wyjść na drugie piętro (nie na dach). Skieruj się przed siebie. Za rogiem wpadniesz na dwóch wartowników (#2). Należy się ich pozbyć. W przypadku drugiego przeciwnika możesz skorzystać z granatu.

4 - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
Skieruj się teraz do pomieszczenia zlokalizowanego po prawej stronie - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Skieruj się teraz do pomieszczenia zlokalizowanego po prawej stronie. Powinieneś odnaleźć tu walizkę (#1), którą będziesz musiał podnieść. Możesz już wracać na dół. Po drodze koniecznie jednak zapisz stan gry. W bazie pojawili się bowiem nowi wrogowie (#2). Korzystając z okazji załatw też snajperów skrywających się na wieżach strzelniczych. Więcej problemów sprawią ci jednak żołnierze, którzy przyczaili się przy wejściach do bazy.

5 - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
W momencie odebrania walizki pierwsza część questu dobiegła końca - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

W momencie odebrania walizki pierwsza część questu dobiegła końca. Tak czy siak, będziesz musiał opuścić tę strefę. Pozwolę więc sobie dodać kilka wskazówek. Jeśli chodzi o ucieczkę z bazy, możesz poszukać dziury w murze lub skierować się do jednej z bram wyjściowych (#1). Osobiście radziłbym z dystansu załatwić kilku wrogów lub skorzystać z granatów. Następnie zacznij BIEC w stronę fabryki (#2). Przy odrobinie szczęście nie stracisz tu zbyt dużo punktów zdrowia. Mógłbyś też oczywiście załatwić wszystkich żołnierzy, ale zajęłoby ci to sporo czasu.

6 - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
Teraz będziesz musiał udać się w stronę wyjścia ze strefy (droga prowadząca do Wysypiska) - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Teraz będziesz musiał udać się w stronę wyjścia ze strefy (droga prowadząca do Wysypiska). Najprawdopodobniej wpadniesz tu na kilku przeciwników (#1). W moim przypadku celnie posłany granat załatwił sprawę. Będziesz mógł bezpiecznie skierować się do wyjścia (#2). Dalsza część tego zadania opisana została w sekcji Bar. Jest to zupełnie oddzielna strefa, znajdująca się na północ od Wysypiska.

7 - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
8 - Questy (3) | Instytut Agroprom - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
1 - Mapa ogólna | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

OGÓLNA MAPA STREFY

Zielone punkty na mapie - Mapa ogólna | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Zielone punkty na mapie:

1 - przejście do strefy: Instytut Agroprom (punkt startu)

2 - przejście do strefy: Instytut Agroprom (punkt wyjścia)

Uwaga! Należy się tu pewne wyjaśnienie. Katakumby są oddzielną częścią sektora Agroprom. Oznacza to, iż z tego miejsca nie będziesz się mógł w żadną inną część głównej mapy przedostać. Nie będziesz też dysponował oficjalną mapą, aczkolwiek jeśli udasz się do menu zadań i wydasz polecenie wyświetlenia dodatkowych informacji, to będziesz się mógł nacieszyć dość szczegółowym rysunkiem, pokazującym drogę do celu. Z racji tego, iż droga jest liniowa, pozwolę sobie przedstawić ścieżkę przy okazji opisywania głównego questu tej lokacji.

SZCZEGÓŁOWA MAPA STREFY - QUESTY

Zleceniodawca: Kret (Agroprom) - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

1. Znajdź schowek grupy Strieloka

Zleceniodawca: Kret (Agroprom)

Lokalizacja startowa: punkt 1 na mapie, a konkretnie sektor o nazwie Instytut Agroprom (Kret stojący przy wejściu do kanałów)

Co należy wykonać:

a) odszukać skrytkę Strieloka (punkt 2 na mapie)

b) zapoznać się z zawartością skrytki (punkt 2 na mapie)

c) zlokalizować wyjście z kanałów (punkt 3 na mapie)

Dokładny opis questu:

Od razu po zejściu do kanałów otrzymasz propozycję przystąpienia do dodatkowego zadania. Będziesz musiał rozprawić się ze wszystkimi bandytami. Dodatkowy opis nie będzie tu wymagany, gdyż i tak będziesz się przez nich musiał przebić, tak aby dotrzeć do dalszej części kanałów. Nie zapominaj o korzystaniu z latarki oraz częstym zapisywaniu stanu gry! Unikaj też anomalii, szczególnie tych o charakterze kwasowym, których będzie tu najwięcej.

Zaczynasz w nieoświetlonym tunelu. Ruszaj przed siebie. Jeśli chcesz, możesz zbadać leżące tu ciało (#1). Za rogiem wpadniesz na pierwszych przeciwników (#2). Nie radziłbym jeszcze korzystać ze schodów. W pierwszej kolejności pozbądź się widocznych wrogów.

1 - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
Druga grupa pojawi się po prawej stronie (#1) - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Druga grupa pojawi się po prawej stronie (#1). Wrogów tych nie możesz unikać, gdyż to właśnie tam będziesz musiał iść. Szczególnie uważaj na gostków z shotgunami, zachowując bezpieczny dystans. Lewego korytarza nie musisz badać. Doszedłbyś bowiem do znanej już z pierwszego sektora anomalii (#2).

2 - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
Kieruj się zgodnie ze wskazaniami podręcznej mapy - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Kieruj się zgodnie ze wskazaniami podręcznej mapy. Na szczęście do celu prowadzi tylko jedna ścieżka. Dojdziesz do schodów, po których zejdź na dół (#1). Uważaj na znajdujące się tu kałuże kwasu, których za wszelką cenę musisz unikać. Docelowo powinieneś zbliżyć się do ukazanego na screenie przejścia (#2). KONIECZNIE zapisz stan gry i przygotuj dobrą broń!

3 - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
Skieruj się w lewo - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Skieruj się w lewo. Po chwili usłyszysz ryk potwora. Zauważ, że jest on częściowo niewidzialny. Zacznij strzelać do bestii, gdyż dopiero po chwili w pełni się odsłoni (#1). Przesuwaj się do tyłu, tak aby dać sobie szansę na przeładowanie broni. Warto tu też skorzystać z shotguna (jeśli go posiadasz). Potwora powinno ci się w końcu udać zabić (#2). Zbadaj ciało, podnosząc cenny obiekt.

4 - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
Skieruj się teraz do prawych schodków - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Skieruj się teraz do prawych schodków. Ruszaj przed siebie. Po drodze powinieneś odnaleźć bardzo cenny artefakt - Urchin (#1). Obiekt ten wypadałoby oczywiście podnieść. Zeskocz w takim miejscu żeby móc przedostać się do dalszej części pomieszczenia, unikając kałuż kwasu. Dojdziesz do przejścia prowadzącego do tunelu (#2). Zapisz tu stan gry. W okolicy roi się bowiem od przeciwników.

5 - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
W pierwszej kolejności radziłbym oczyścić CAŁY ten tunel (#1) - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

W pierwszej kolejności radziłbym oczyścić CAŁY ten tunel (#1). W sumie będziesz tu musiał pokonać około dziesięciu bandytów. W szczególności uważaj na gostków, którzy pojawią się przy prawym przejściu (#2), prowadzącym w stronę wyjścia. Nie musisz tam teraz iść. Najważniejsze jest to żeby zabezpieczyć cały ten teren. Zbadaj też oczywiście ciała poległych wrogów, uzupełniając stan amunicji i zabierając apteczki.

6 - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
7 - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

Skorzystaj z jednej z bocznych odnóg, tak aby zbliżyć się do miejsca, w którym znajduje się skrytka. Będziesz musiał obrócić się w lewo (#1) i wskoczyć na skrzynie. Kucnij, dzięki czemu wejdziesz do środka. Zacznij wspinać się po drabinie na górę (#2).

8 - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry
9 - Questy (1) | Instytut Agroprom - Kanały - S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla - poradnik do gry

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

zobacz więcej informacji o grze
S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji