poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Runaway 2: Sen Żółwia (Runaway 2: The Dream of the Turtle)

Ilustrowany opis przejścia przygodowej gry Runaway 2: Sen Żółwia, dzięki któremu nie powinniście mieć większych problemów z kolejnymi zadaniami, przed którymi stawać będzie jej główny bohater – Brian.

poradnik, solucja do gry w zawiera 67 stron i 78 ilustracji, rozmiar pliku to 4,9 MB

Zdobycie motorówki

Po rozeznaniu się w sytuacji doszedł do wniosku, że najpierw zajmie się wymyśleniem sposobu na opuszczenie wyspy, a następnie poszuka Giny, by razem z nią odpłynąć. Skoro hydroplan nie wchodził już raczej w rachubę, trzeba było pomyśleć o innym środku transportu. Jak na razie na myśl przychodziła mu tylko motorówka należąca do Noża. Ten jednak nie pozbędzie się sprzętu potrzebnego mu do odnajdowania fal nadających się do treningu.

Po lewej stronie wejścia do głównego budynku natknął się na zablokowaną klapę prowadzącą do piwnicy - Surfując na Mala (2) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

Po lewej stronie wejścia do głównego budynku natknął się na zablokowaną klapę prowadzącą do piwnicy. Obok niego znajdował się kosz na śmieci. Wewnątrz znalazł niemal pełną kostkę masła. Widząc, że nic więcej tu na razie nie poradzi, ruszył na dalszą eksplorację.

Przy samej plaży znalazł mechanicznego byka, na którym można było pobawić się w rodeo - Surfując na Mala (2) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

Przy samej plaży znalazł mechanicznego byka, na którym można było pobawić się w rodeo. Niestety, urządzenie wyglądało na zepsute. Po lewej stronie zwierzęcia znajdowała się klapa prowadząca do mechanizmu. Brian spróbował wejść do środka, ale za wiele nie wskórał.

Skierował się więc w stronę szałasu surferów - Surfując na Mala (2) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

Skierował się więc w stronę szałasu surferów. Przy schodach prowadzących do niego przymocowana była stalowa linka z hakiem. Niestety, próby jej zabrania nie powiodły się. Po dokładniejszej inspekcji okazało się, że jej drugi koniec zaczepił się do korzenia pobliskiego drzewa. Wystarczyło jednak nasmarować ją masłem, by udało się ją odczepić.

Na pomoście przed szałasem siedział mnich, o którym wspomniała Lokelani. Nic nie mówił, ale odpowiadał za pomocą skinień głowy. Konwersacja nie szła za dobrze, więc Brian postanowił użyczyć tajemniczemu mężczyźnie tablicy i kredy. Teraz w końcu można było porozmawiać.

Niestety, kiedy już zaczynało robić się interesująco i mnich wspomniał coś o kosmitach, skończyła się kreda. Dalsza rozmowa musiała poczekać, aż Brian znajdzie gdzieś jej kolejny kawałek. Niewiele się namyślając, skierował się do baru Lokelani, by poprosić ją o kredę. Ta jednak odpowiedziała, że więcej już nie ma.

Za głównym budynkiem centrum turystycznego dostrzegł tył jakiegoś terenowego samochodu. Kiedy podszedł bliżej, odkrył, że pojazd to wojskowy Hummer, a straż przy nim pełni jakiś żołnierz o niezbyt inteligentnym spojrzeniu.

Żołnierz przedstawił się jako Zachariah O'Connor - Surfując na Mala (2) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

Żołnierz przedstawił się jako Zachariah O'Connor. Widząc strój i zachowanie Briana stwierdził, że musi on być zakamuflowanym dowódcą, który przyszedł, by sprawdzić jak jego podwładny wykonuje swoje rozkazy. Taka sytuacja odpowiadała naszemu bohaterowi. Wykorzystał ją, by dowiedzieć się paru interesujących rzeczy. Zadaniem O'Connora było czekanie na profesora Pignona, z którym miał się udać do obozu. Na wszelki wypadek wyposażono go w zdjęcie oczekiwanego gościa, by nie miał problemów z jego zidentyfikowaniem. Przed wojskiem Zachariah pracował jako drwal, co do tej pory przydaje mu się, ponieważ potrafi bardzo szybko wspinać się na drzewa. Zdradził też, w jaki sposób można zrobić kredę. Wystarczy w tym celu połączyć w podłużnym naczyniu gips i gumę arabską.

Talk mógł zastąpić gips, cygarniczka okazała się mieć odpowiedni kształt, by posłużyć jako forma. Pozostała jeszcze kwestia zdobycia spoiwa. Tego jednak dostarczyła pobliska palma. Po połączeniu wszystkich składników, Brian schował do kieszeni świeżo zrobioną kredę.

W drodze na spotkanie z mnichem odwiedził Lokelani i zapytał ją o byka. Okazało się, że jakiś czas temu się zepsuł i teraz wymaga naprawy. W rozmowie dziewczyna wspomniała o tym, że do utrzymania się na zwierzęciu potrzebna jest umiejętność zachowania balansu i zdolność przewidywania. Brian przypomniał sobie, że o tych samych cechach wspomniał Nóż, opowiadając o sprawnościach, które wykształcić powinien sobie surfer. Być może, gdyby udało się naprawić byka, zgodziłby się tymczasowo wykorzystywać go do swojego treningu? Nie potrzebowałby już wtedy motorówki. Zastanawiając się nad tym, bohater dotarł do mnicha.

Wręczył mu kredę i już mógł swobodnie kontynuować rozmowę. W jej takcie odkrył tożsamość skrytego pod kapturem człowieka. Był nim nikt inny jak Joshua, któremu w trakcie swoich poprzednich przygód pomógł skontaktować się z obcymi. Zdemaskowany "mnich" przyznał się, że został przysłany przez kosmitów i czeka na niejakiego profesora Simona. Pamiętając o jego zdolnościach technicznych, Brian zaproponował układ. Joshua naprawi byka, a on w zamian pomoże mu odnaleźć profesora.

Kiedy już dotarli do uszkodzonego urządzenia, Brian wręczył mechanikowi pudełko z narzędziami oraz masło, które mogło zostać wykorzystane w roli smaru. Joshua zabrał się do roboty. W międzyczasie trzeba było w jakiś sposób przywrócić zasilanie maszyny.

Wszelkie przełączniki z pewnością znajdowały się w zablokowanej piwnicy - Surfując na Mala (3) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

Wszelkie przełączniki z pewnością znajdowały się w zablokowanej piwnicy. Za wszelką cenę trzeba było dostać się do jej wnętrza. Brian przymocował linkę z hakiem do blokującej wejście belki i spróbował własnymi siłami ją wyłamać. Niestety był za słaby, by tego dokonać. Trzeba poszukać jakiejś pomocy - pomyślał.

Poszedł do O'Connora. Poprosił go, by ten wdrapał się na drzewo. Ten jednak odmówił, twierdząc, że nie ma liny. Na szczęście nasz bohater był przygotowany na taką okoliczność i wręczył żołnierzowi potrzebny przedmiot. Po ponowieniu prośby Zachariasz nie wzbraniał się i pognał na drzewo.

Brian, korzystając z okazji, wyjął z przeglądanej przez eks-drwala książki zdjęcie profesora. Następnie skorzystał z Hummera, by wyłamać belkę zagradzającą wejście do piwnicy. Na szczęście O'Connor był przygłuchy i niezbyt dobrze widział (przez specyficzny sposób noszenia czapki). Udało się uwinąć z robotą zanim żołnierz zszedł z drzewa.

Wejście do piwnicy stało otworem - Surfując na Mala (3) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

Wejście do piwnicy stało otworem. Wewnątrz było ciemno. Brian spróbował zapalić znajdującą się po prawej stronie lampkę, nie poprawiło to jednak zbytnio widoczności. W pomieszczeniu pod schodami, za wielkim krabem, znalazł wykrywacz metalu. Tak niecodzienne urządzenie z pewnością się przyda - pomyślał, chowając go do swojej przepastnej kieszeni. Przyjrzał się panelowi kontrolnemu. Szereg manipulacji dźwigniami pozwolił przywrócić prąd sztucznemu bykowi (patrz obrazek).

W międzyczasie Joshua uporał się z naprawą - Surfując na Mala (3) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

W międzyczasie Joshua uporał się z naprawą. Brian dostąpił zaszczytu inauguracyjnej jazdy. Kilka przekleństw i siniaków później mógł zanieść dobre wiadomości Nożowi. Zanim jednak to zrobił, obszedł całą podstawę urządzenia i podniósł leżące masło. Przydało się dwa razy, przyda się i trzeci - pomyślał.

Nóż, kiedy dowiedział się o możliwości trenowania swoich umiejętności na dopiero co przywróconym do użytku urządzeniu, nie miał już obiekcji przed użyczeniem Brianowi motorówki - Surfując na Mala (3) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

Nóż, kiedy dowiedział się o możliwości trenowania swoich umiejętności na dopiero co przywróconym do użytku urządzeniu, nie miał już obiekcji przed użyczeniem Brianowi motorówki. Udało się załatwić transport, czas zająć się odnalezieniem Giny. W tym celu jednak trzeba przedostać się do wojskowego obozu.

Przygotowanie do wcielenia się w profesora

Pierwszy pomysł, jaki przyszedł Brianowi do głowy, to wcielić się w rolę profesora Pignona, którego O'Connor ma zabrać do obozu. Na szczęście poznana niedawno barmanka znała tajniki makijażu i posiadała program umożliwiający wskazanie najlepszego sposobu na upodobnienie jednej osoby do innej.

W osobnika po prawej planował wcielić się Brian. - Surfując na Mala (4) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry
W osobnika po prawej planował wcielić się Brian.

Po krótkiej rozmowie okazało się, że do tego, by program zadziałał, potrzebne są dwa zdjęcia: jedno osoby, która ma być ucharakteryzowana, a drugie człowieka, którego wygląd chce się przyjąć. Z fotką profesora nie było problemu, ponieważ Brian zabrał ją z książki O'Connora, kiedy ten wspinał się na drzewo (w razie czego można poprosić go o ponowną wspinaczkę, jako powód podając potrzebę prywatności).

Stojący w pobliżu automat do pamiątkowych fotografii mógł się przydać do zrobienia zdjęcia Briana - Surfując na Mala (4) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

Stojący w pobliżu automat do pamiątkowych fotografii mógł się przydać do zrobienia zdjęcia Briana. Dokładne oględziny wskazały na to, że potrzebne są monety albo żetony do jego uruchomienia.

Zapytana o automat Lokelani odpowiedziała, że rzeczywiście wymaga on żetonów, którymi ona jednak nie dysponuje. Poradziła natomiast, żeby poszukać w piasku pod spodem, ponieważ dość często turyści gubili tam swoje.

Bohater niezbyt mógł się zmieścić pod makietę. Od czego jednak miał swoje nowe zwierzątko - lemura, którego w międzyczasie ochrzcił imieniem Mały Demon. Ten zwinnie wszedł pod urządzenie i nawet znalazł żeton. Nie oddał go jednak Brianowi, żądając w zamian piwa.

Chcąc nie chcąc bohater powrócił do baru, gdzie poprosił o złoty trunek. Niestety, nie posiadając przy sobie pieniędzy, nie mógł go kupić. Lokelani zaproponowała mu grę, w której miał udowodnić, że dobrze jej wysłuchał. Zadała mu szereg pytań o swoich poprzednich chłopaków, o których już wcześniej wspominała. Brian bez mrugnięcia okiem odpowiedział prawidłowo na każde (kolejne odpowiedzi to: Milo, Lopati, Tiru, Russell). Po chwili mógł już wręczyć Diablikowi kufel piwa. W zamian otrzymał znaleziony pod konstrukcją żeton.

Pozostało jeszcze włączyć zasilanie dla automatu. W tym celu udał się do znajomej piwnicy, wyłączył prąd w centrum dla gości i włączył dla automatu fotograficznego (Photo-Pix). Teraz już mógł wykonać zdjęcie. Wrzucił żeton. Zaprosił Lokelani, a po chwili dysponował już całkiem niezłą fotką.

Brian wręczył oba zdjęcia Lokelani - Surfując na Mala (4) - Rozdział II - Runaway 2: Sen Żółwia - poradnik do gry

Brian wręczył oba zdjęcia Lokelani. Ta udała się do swojej chatki, by przeprowadzić komputerową analizę. Pozostawiła bar i papugę Aolani pod jego pieczą. Znudzony bohater postanowił rozejrzeć się za jakąś dodatkową butelką piwa. Niebacznie wypowiedział swoje myśli na głos. Lemur na dźwięk słowa "piwo" wyskoczył z kieszeni. Spłoszył tym papugę, która gdzieś odleciała.

Kiedy Lokelani dowiedziała się o ucieczce Aolani, z miejsca się obraziła. Pomoc w upodobnieniu się do profesora stanęła pod znakiem zapytania. Jedynym, co mogło poprawić sytuację, było odnalezienie przestraszonego ptaka.

W pewnym momencie usłyszał w pobliżu głos papugi. Podążył za nim, aż trafił w pobliże Hummera O'Connora. Aolani przysiadła na szczycie drzewa, na które wcześniej wdrapywał się żołnierz. Brian zwrócił jego uwagę na ptaka i rozkazał mu zdjęcie go z drzewa. W międzyczasie z powrotem włożył zdjęcie profesora między strony książki. Niestety, sposób odzyskania Aolani był dla niej zbyt traumatycznym doznaniem. Papuga padła na ziemię bez życia.

Z takim znaleziskiem Brian nie mógł pokazać się barmance. Czyżby szansa na odzyskanie dobrych stosunków z nią przepadła? Wtedy właśnie przypomniał sobie o starym surferze, którego przodkowie znali się na szamanizmie. Mało tego, jego dziadek specjalizował się w przywracaniu drobiu do życia. Być może wnuk mógłby w takim razie poradzić sobie ze wskrzeszeniem papugi.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Runaway 2: Sen Żółwia

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Runaway 2: Sen Żółwia

zobacz więcej informacji o grze
Runaway 2: Sen Żółwia

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe