poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn (Baldur's Gate II: Shadows of Amn) opis lokacji

W poradniku tym znajdziecie bardzo szczegółowy opis wszystkich występujących w grze lokacji oraz listę i rozwiązania około 95% dostępnych zadań.

poradnik, solucja do gry w zawiera 85 stron i 44 ilustracji, rozmiar pliku to 3,8 MB

Do środka kuli możemy się dostać gdy porozmawiamy z Valygarem Corthalą na Wzgórzach Umar i pozyskamy go do naszej drużyny - 0411 - Kula Sfer - Baldurs Gate II: Cienie Amn - opis lokacji - poradnik do gry

Do środka kuli możemy się dostać gdy porozmawiamy z Valygarem Corthalą na Wzgórzach Umar i pozyskamy go do naszej drużyny.

01 - Wejście ze Slumsów

02 - Przedmioty: Węgiel, Sferowy Klucz, Ręka Golema

03 - Po przekręceniu panelu kontrolnego wygląda na to że zostaliśmy uwięzieni, a Kula Sfer zaczęła swoją podróż

04 - Reyna i jej towarzysze, są z innego wymiaru i zostali uwięzieni tak jak my.

05 - Niziołki - jak na takie małe ludziki to poczynają sobie całkiem, całkiem - musimy je pozabijać

Przedmioty: Rękawice Siły Ogra, Łuk Rozpruwacz +2, Węgiel

06 - Panel do składana golema - tu możemy włożyć rękę którą znaleźliśmy w (02)

W pokoju na stole jest też Księga Budowy Golemów, Węgiel

07 - Po zabiciu okupujących pokój Noziołków rozpalamy trzema porcjami węgla trzy piece, zabijając jednocześnie pojawiające się Żywiołaki Ognia

Przedmioty: Sztylet Lady Demarche +2

08 - Z golemami radzimy sobie tak jak w (1303) Twierdza de'Arnise Poziom II

Przedmioty: Głowa Golema, Węgiel

Wracamy teraz do (06) i wkładamy Głowę Golema do maszyny. Stworzony w ten sposób Golem sam otwiera drzwi i możemy podążyć jego śladem na Wschód.

09 - Jesteśmy świadkami jak wyremontowany przez nas golem atakuje Obserwatora i zabija go wykonując zadanie do którego został zbudowany czyli oczyszczania sfery z intruzów

Na ziemi leży szkielet - ma przy sobie przedmioty.

10 - Kajuta Nawigatora

Lavok - musimy stoczyć walkę ze starożytnym magiem twórcą Kuli Sfer aby przerwać jego opętanie, umierający Lavok jest znowu sobą. Informuje nas iż po naszym wejściu do kuli zaczęła ona automatycznie uciekać poprzez sfery.

Jeden ze szklanych pojemników jest skrytką z przedmiotami.

ZADANIE : Wrócić z powrotem do Faerunu tak aby móc wyrwać się z pułapki i pozwolić Lavokowi umrzeć na ojczystej ziemi.

ROZWIĄZANIE: Aby kula zadziała w sposób prawidłowy Laveok będzie ustawiał parametry podróży my natomiast musimy zatroszczyć się o "źródło zasilania" czyli serce demona, znajdziemy je przy Tanarii którego znajdziemy wychodząc z Kuli Sfer do innego plane do którego zawiozła nas Kula. Następnie musimy umieścić Serce Demona w Rdzeniu Mocy (16)

11 - Mała lokacja - potwory + magiczne przedmioty

12 - Aby otworzyć południowe drzwi w tej sali musimy przełączyć przełączniki a kolejności A, B, C, D, następnie przechodzimy przez drzwi które otworzą się w południowej części sali.

13 - Nasz stary znajomy Tolgieras (ten który zlecił nam odszukanie Valygara Corthali) wślizgnął się za nami do Kuli Sfer ze swoim towarzyszem. Nie był już tak uprzejmy jak w Dzielnicy Rządowej tylko po prostu postanowił nas zabić. Musimy się bronić.

PRZEDMIOTY: Pierścień Tarana

14 - Trzeba pokonać potwory - na środku jest skrzynia ze skarbami

15 - Trzeba pokonać potwory - na środku jest skrzynia ze skarbami

16 - Rdzeń Mocy - Tu znajduje się centrum zasilania Sfery

Z golemami będzie nam łatwo poradzić sobie gdy zauważymy iż zakleszczają się w wąskich korytarzach, Gliniane Golemy zabijamy broniami obuchowymi.

Przedmioty: Pierścień Wyczucia Zagrożenia

Teraz udajemy się do wyjścia z kuli, w czasie naszego zwiedzania kula przeniosła się do innego wymiaru. W tym plane będziemy mogli zdobyć Serce Demona potrzebna jako napęd. Zabierzemy je Tanarii który znajduje się na lewo od wyjścia. Oczywiście musimy go w tym celu zabić.

Wracamy do Rdzenia Mocy (16) wkładamy Serce Demona do mechanizmu i Kula Sfer wraca z powrotem do miasta.

Wracamy do Kajuty Nawigatora (10) i zabieramy umierającego Lavoka na zewnątrz.

Przedmioty: Pierścień Ostrości

Teraz możemy się wrócić i pozwiedzać pozostałe sale w Kuli Sfer - nic ciekawego

Po rozwiązaniu zadania z Kulą Sfer możemy przyłączyć Valygara na stałe do naszej drużyny

01- Wejście do Dzielnicy Cmentarnej - 0800 - Dzielnica Cmentarna - Baldurs Gate II: Cienie Amn - opis lokacji - poradnik do gry

01- Wejście do Dzielnicy Cmentarnej

02 - Krypta - dwaj nieumarli

03 - Nevlin i Uncle Lester - mały spór pomiędzy światem żywych i umarłych

04 - Wejście / Wyjście do 0801 - Dzielnica Cmentarna Niższe Groby

05 - Wellyn (w nocy) - duch dziecka które nie może zaznać spokoju

ZADANIE: Odzyskać niedźwiadka

ROZWIĄZANIE: Niedźwiadek jest w Miedzianym Diademie w Slumsach (04) u Llynisa (18) - trzeba go odnieść z powrotem na cmentarz, następnie porozmawiać z żałobnikami w (05)

06 - Krypta - Przedmioty: Kostur Leczenia

07 - Krypta - Przedmioty: Topór Bojowy +2

08 - Krypta - jeżeli walka z jakimiś potworami sprawia wam trudność w malej zamkniętej lokacji to spróbujcie je wyciągnąć na zewnątrz, wychodząc postaciami podczas walki.

09 - Krypta

10 <--> 10 - przejście

11 - Tirdir - pogrzebany żywcem

ZADANIE: Znaleźć porywaczy którzy pochowali Tirdira żywcem

ROZWIĄZANIE: Wiemy iż porywaczy było trzech jednym z nich był grabarz, możemy go znaleźć w Dzielnicy Cmentarnej (12), zdradzi nam iż jego mocodawca jest człowiek w czerwonej szacie którego możemy znaleźć w Dzielnicy Mostów, mamy tez fragment jego stroju Kawałek Czerwonego materiału który dostaliśmy od Tirdira, to Am-Si, znajdziemy go w Dzielnicy Mostów (17), ucieknie on do Dzielnicy Mostów (18) i tam możemy rozprawić się z porywaczami i uwolnić ostatniego zakładnika

12 - Sethle - Grabarz - jest jednym z porywaczy Tirdira, możemy go przycisnąć aby wydobyć informacje gdzie przebywa jego mocodawca

13 - Krypta

14 - Kamir - stracił syna (pojawia się o różnych porach dnia)

ZADANIE: Pomóc Kamirowi Paladynowi

ROZWIĄZANIE: Powinniśmy się udać do Dzielnicy cmentarnej (18) i porozmawiać z Arentisem odziewczynce która szuka opiekuna, wrócić do Kamira, a następnie porozmawiać jeszcze raz z Arentisem.

15- Król Krypty - Przedmioty: Miecz Namarra +2

16 - Stein (w nocy, przypadkowe spotkanie) i jego banda rozkopują groby

17 - Bodhi (w nocy, w dalszej części gry)- postać ta jest odpowiednikiem Gaelana Bayle którego spotykamy w Slumsach. Też żąda od nas pieniędzy za pomoc w uwolnieniu Imoen, ona jest osobą z która musimy o tym porozmawiać jeżeli chcemy podążać ścieżką zła.

18 - Arentis (pojawia się o różnych porach dnia) - stoi razem z dziewczynką

ZADANIE:Znaleźć opiekuna dla dziewczynki

ROZWIĄZANIE: Zadanie to jest powiązane z zadaniem Kamira Paladyna (14)

19 - Viconia (NPC) - tu ją spotkamy gdy po wcześniejszym przyłączeniu do drużyny w Dzielnicy Rządowej odłączymy ją od drużyny i pozostawimy samej sobie.

01 - Wejście / Wyjście do 0800 - Dzielnica Cmentarna - 0801 - Dzielnica Cmentarna: Niższe groby - Baldurs Gate II: Cienie Amn - opis lokacji - poradnik do gry

01 - Wejście / Wyjście do 0800 - Dzielnica Cmentarna

02 - Wejście / Wyjście do 0803

03 - Wejście / Wyjście do 0802 - Dzielnica Cmentarna Południowy Grób

04 - Sanktuarium Pai'Na - Pai'Na - trzeba zabić wszystkie pająki, jest to łatwo zrobić rzucając czar Kula Ognia

Przedmioty: Figurka Czarnego Pająka, Bladozielony Kamień Ioun

05 - Skrzynia - Drewniane kołki

teraz powinniśmy iść do Południowego Grobu

(W związku z Trzecim zadaniem dla Arana Linvaila)

06 - Tych drzwi nie można samemu otworzyć.

Haz - mag wydelegowany przez Arana Linvaila - otworzy nam drzwi do dalszej części labiryntu gdy przyprowadzi nas tu związane z nią zadanie.

Kierujemy się do (02)

Przedmioty: Łuski Ashena +2, Katana +2

Trzeba pokonać wszystkie wampiry i goniąc za Lassal wrócić piętro wyżej do sali z kolcami, tam go zabijemy.

Teraz musimy ostatecznie rozprawić się z wampirami, udajemy się do grobowców (07)

07 - Grobowce Wampirów - jeżeli mamy kołki możemy je nimi pozabijać w trumnach

Po zabiciu ostatniego wampira pojawia się Bodhi, szefowa wampirzego rodu. Rozmowa kończy się walką lecz tym razem nie uda nam się zabić Bodhi, która ucieka

08 - W wannie z krwią znajdziemy: Wirkiera Zniszczeń +1 - świetna broń przeciwko wampirom

Tak czy inaczej pomimo ucieczki Bodhi wykonaliśmy ostatnie zadanie dla Arana Linvaila, wracamy z raportem do siedziby Gildii Złodziei Cienia

(w Rozdziale 6)

Ostateczna rozprawa z Bodhi

Po wejściu do lokacji widzimy Rycerzy których przysłał Zakon Promiennego Serca będą oni stanowić naszą eskortę. Walczą z wampirami.

Zabijamy te wampiry które widzimy i kierujemy się do (07) aby kołkami uśmiercić te które powaliliśmy w walce.

Następnie udajmy się do (08), spotykamy tam Drizzita który jak przystało na jednoosobową armię walczy niczym lew. Wlewamy do (08) Święconą Wodę którą otrzymaliśmy od Elfów.

W kolejnej sali z wielkim stołem spotykamy Złodziei Cienia którzy również przystępują do walki z wampirami. Gdy zabijemy wszystkich w tym pokoju wracamy do (07) i kołkami niszczymy wampiry w grobowcach.

Kierujemy się od sali ze szpikulcami

Przedmioty: Rękawice Mistrzostwa

Zejściem (02) schodzimy poziom niżej, ci z naszych sprzymierzeńców którzy jeszcze żyją podążą za nami automatycznie

Przed salą z Bodhi czekają nas jeszcze dwie pułapki. Bodhi po krótkiej rozmowie przejmuje kontrolę nad tym członkiem naszej drużyny na którego rzuciła wcześniej Wampiryzm (jeżeli się to wydarzyło) i zmusza nas do walki z nim. Rozpoczyna się walka, podczas której musimy się starać nie zranić naszych sprzymierzeńców, a której celem jest pokonanie Bodhi. Po walce wampirzyca wycofuje się do swojego sarkofagu (zachodni pokój) gdzie musimy zniszczyć ją wbijając kołek. I oto nastąpił koniec Bodhi. Zalewamy kadzie z krwią Święconą Wodą od Elfów.

Przedmioty: Lanthorn (po to tu przyszliśmy), Czarne Serce Bodhi, Księga Vampiricus Omnibus (w skrzyni), Miecz Podrzynacz +4

Jeżeli zabiliśmy członka naszej drużyny opętanego wampiryzmem zabieramy jego ciało ze sobą.

(dalszy opis w "Części Wyjście z Podmroku - Rozdział 6")

zobacz inne poradniki do gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik opis lokacji do gry
Baldur's Gate II: Cienie Amn

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Baldur's Gate II: Cienie Amn (Baldur's Gate II: Shadows of Amn)  opis lokacji

spis treści poradnika do gry Baldur's Gate II: Cienie Amn dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Porady ogólne
Mapa Świata - część kontynentalna
Mapa Świata - część nadmorska
0602 - Więzienie Irenikusa cz.1
0603 - Więzienie Irenikusa cz.2
0700 - Promenada Waukeen
0400 - Slumsy
0406 - Zajazd Miedziany Diadem
0404 - Podziemia pod Miedzianym Diademem
0405 - Siedziba Łowców Niewolników
• 0411 - Kula Sfer
• 0800 - Dzielnica Cmentarna
• 0801 - Dzielnica Cmentarna: Niższe groby
0802 - Dzielnica Cmentarna: Południowy grób
0500 - Dzielnica Mostów
0300 - Doki
0900 - Dzielnica Świątyń
0701 - Kanały
0202 - Siedziba Kultu
0204 - Zapomniane Miasto
1000 - Dzielnica Rządowa
0020 - Bramy Miasta
1300 - Twierdza de'Arnise
1302 - Twierdza de'Arnise: Poziom 1
1303 - Twierdza de'Arnise: Poziom 2
1301 - Twierdza de'Arnise: Podziemia
1100 - Wzgórza Umar
1400 - Ruiny Świątyni
1401 - Świątynia Amaunatora
1200 - Wzgórza Wichrowych Włóczni
1202 - Kryjówka Lorda Firkraaga
2000 - Targowo
1900 - Gaj Druidów
1600 - Brynnlaw
1500 - Przytułek Czarowięzy
1512 - Labirynt Pod Czarowięzami A
1513 - Labirynt Pod Czarowięzami B
1514 - Labirynt pod Czarowięzami C
2300 - Podwodne miasto
2100 - Podmrok
2200 - Ust Natha
2400 - Tunele Łupieżców Umysłu
2402 - Tunele Kuo-Toa
Wyjście z Podmroku - Rozdział 6
2800 - Suldanessellar
2900 - Piekło
Przypadkowe lokacje
Zadania związane z twierdzą maga
Baldur's Gate II: Cienie Amn

zobacz więcej informacji o grze
Baldur's Gate II: Cienie Amn

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides