poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Gothic 3

Poradnik do jednej z najbardziej rozbudowanych gier cRPG - Gothic III zawiera opis wykonania wszystkich zadań w grze, głównych i pobocznych, porady dotyczące rozwoju postaci, listę najważniejszych przedmiotów i NPC, a także trzy sposoby ukończenia gry.

poradnik, solucja do gry w zawiera 230 stron i 338 ilustracji, rozmiar pliku to 7,4 MB

1. Artefakt Kamaka

Zadanie wynika w trakcie rozmów ze złodziejem Peerem z farmy w Trelis i rebeliantem Dudleyem w Nemorze. Wspominają oni o szamanie Orków Kamaku (związane jest z nim kilka zadań), który posiada tajemniczy artefakt. Ty musisz ukraść ten artefakt. Kamak nosi go stale przy sobie i jeśli nie podziała zwykła kradzież trzeba go pobić i okraść jak będzie nieprzytomny. Lepiej z tym poczekać do momentu posiadania wysokiej reputacji w Trelis, to Orkowie nie zareagują. W ostateczności można wszystkich pozabijać (bo takie też będzie inne zadanie (o tym później).

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 500
  • Atrybuty: Kradzież +1

2. Czy najeźdźcy splądrowali farmę?

Zadanie zlecone przez Kapottha, przywódcę oddziału Orków stacjonujących na jednej z farm pod Trellis.

Kappoth podejrzewa Gońców Leśnych o splądrowanie farmy - Trelis (1) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Kappoth podejrzewa Gońców Leśnych o splądrowanie farmy. Twoim zadaniem jest odnalezienie ich siedziby na północy i wypytanie przywódcy oddziału o sprawę. Kryjówkę znajdziesz w lesie na wysokim klifie, a druid przewodzący Rangerom wcale się nie wypiera czynu.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Reputacja: Trelis +8

3. Farmer Cole chce się udać do Nemory

Zadanie zleca sam Cole, przebywający na jednej z farm.

Cole marzy o dołączeniu do Rebeliantów z Nemory - Trelis (1) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Cole marzy o dołączeniu do Rebeliantów z Nemory. Zaproponuj doprowadzenie go na miejsce. Po drodze musisz uważać by nie został zabity przez stwory (Cole nie potrafi walczyć).

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 500
  • Reputacja: Rebelianci: +1

4. Ktoś musi dać nauczkę Benowi

Zadanie wyznaczasz sobie sam, prowokując Bena do starcia. Ben to wyjątkowo arogancki parobek pracujący na farmie Dereca (opisane dalej). Poprowadź rozmowę tak by doprowadzić do konfrontacji i poturbuj gościa. Uważaj tylko by go nie zabić.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 500
  • Atrybuty: Siła +1

5. Milok szuka starego miecza

Zadanie zleca sam Milok czyli kowal w Trellis.

Milok chce odzyskać swój stary miecz, który został zabrany przez Tempecka, dowódcę ochrony wykopalisk pod świątynią w Trelis (opsane dalej) - Trelis (1) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Milok chce odzyskać swój stary miecz, który został zabrany przez Tempecka, dowódcę ochrony wykopalisk pod świątynią w Trelis (opsane dalej). Udaj się na miejsce i porozmawiaj z Tempeckiem, a później rozejrzyj po okolicy. Miecz leży na jednym z wozów.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Reputacja: Trelis +4

6. Odszukaj zbiegłego niewolnika Avogadro

Zadanie zleca jeden z Orków przebywających na dziedzińcu zamkowym – Pranck (ten od mikstur, opisane dalej). Wojownik prosi o odnalezienie zbiegłego alchemika. Avogadro znajdziesz na farmie Josha. Nie daj się nabrać na jego gadki i odprowadź go do Trelis.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Reputacja: Trelis +4

7. Opowiedz przywódcy Nemory o sytuacji buntowników

Zadanie zleca Charles, dowódca rebeliantów kryjących się w jaskini pod Trelis. Musisz udać się do Nemory i poprosić o przysłanie posiłków dla rebeliantów. Najpierw jednak będziesz musiał dowiedzieć się kto jest dowódcą a to wiąże się z wykonaniem kilku innych zadań.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Reputacja: Rebelianci +1

8. Ork wojownik Pranck potrzebuje mikstur leczniczych

Zadanie zleca sam Pranck. Wojownik Orków sam Cię zaczepi i zażąda mikstur leczniczych. Odpowiedz mu, że oddasz tylko jedną. To mu wystarczy i zleci następne zadanie (to z alchemikiem).

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 500
  • Reputacja: Trelis +4

9. Ork wojownik Pranck potrzebuje 20 mikstur leczniczych

Zadanie zleca Pranck. To ta sama sytuacja co w poprzednim queście tylko przydarzy się w przypadku przestraszenia się Orka. Jeśli zaczniemy kombinować i pytać ile tych mikstur mu potrzeba to zażąda właśnie dwudziestu. Wtedy mamy dwa dni na dostarczenie mikstur.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1500
  • Reputacja: Trelis +4

10. Paladyn Konrad chce odzyskać swoją magię

Zadanie zleca sam Konrad czyli eks-paladyn, pracujący jako najemnik Orków. Konrad stracił swoją magię i może ją odzyskać dopiero kiedy mu dostarczysz z powrotem pobłogosławiony ognisty kielich.

Uwaga! Zadanie będące częścią jednego z głównych questów.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 2500
  • Reputacja: Rebelianci +1

11. Podejrzana jaskinie w pobliżu farmy

Zadanie zlecone przez Kapottha, orkowego dowódcę oddziału z farmy.

Twoim zadaniem jest zbadanie pobliskiej jaskini - Trelis (2) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Twoim zadaniem jest zbadanie pobliskiej jaskini. Udaj się tam i powybijaj tygrysy szablozębe, które mają tam legowisko. Potem wróć zdać raport.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1250
  • Reputacja: Trelis +8

12. Podstępne gobliny napadają na farmę Dereca

Zadanie zleca sam Derec, zarządca farmy.

Derec skarży się na gobliny napadające jego farmę - Trelis (2) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Derec skarży się na gobliny napadające jego farmę. Do takiego napadu dojdzie w trakcie rozmowy. Wyskocz na zewnątrz i pozabijaj stwory.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 750
  • Reputacja: Trelis +4

13. Pomóż szamanowi Kamakowi w opuszczeniu świątyni

Zadanie zleca sam Kamak, kiedy już go znajdziesz w świątyni Trelis (opisane dalej). Musisz go po prostu wyprowadzić na zewnątrz.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Reputacja: Trelis +8

14. Służący Ben potrzebuje swojej łopaty

Zadanie zleca sam Ben (ten którego wcześniej sprałeś). Musisz z nim porozmawiać tak by się zaczął chwalić swoimi znajomościami. Drąż temat tak długo, aż dostaniesz zadanie odszukania na wykopaliskach jego łopaty. Udaj się na wykopaliska i przeszukaj teren tuż przy samym wejściu do podziemi. Łopata jest wbita w hałdę śmieci.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Atrybuty: Kradzież +1

15. Splądruj farmy

Zadanie zleca złodziej Peer mieszkający na farmie Josha. Musisz udać się na drugą farmę i okraść skrzynię znajdując się w chacie właściciela.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1250
  • Atrybuty: Kradzież +1

16. Splądruj zamek w Trelis

Zadanie zleca złodziej Peer z farmy Josha. Tym razem musisz udać się do zamku Trelis, wejść do piwnicy pod siedzibą szefa Orków Varek, i okraść skrzynię. Przy okazji można zabrać wszystko co tam jest.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 2500
  • Atrybuty: Kradzież +1

17. Sprawdź czy w świątyni w Trelis pozostał ktoś żywy

Zadanie zleca dowódca oddziału pilnującego wykopalisk Tempeck.

1 - Trelis (2) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry
Musisz zejść do świątyni, w której przebywają ożywieńcy, by sprawdzić czy nie pozostał tam żaden żywy Ork - Trelis (2) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Musisz zejść do świątyni, w której przebywają ożywieńcy, by sprawdzić czy nie pozostał tam żaden żywy Ork. Tak naprawdę problemem nie są zombie i szkielety tylko potworny strażnik, pół człowiek, pół skorpion. Jest całkiem szybki no i oczywiście jadowity. Jeśli będziesz miał szczęście to uda Ci się z nim nie spotkać, bo czasem znika w niewiadomym miejscu (to jakiś bug). Na samym końcu ciągu pomieszczeń odnajdziesz żywego szamana Kamaka.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Reputacja: Trelis +8

18. Vak potrzebuje 50 tyś. złotych monet dla Asasynów

Zadanie zleca sam Varek. Musisz mu po prostu dać 50 tysięcy złotych monet.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 5000
  • Reputacja: Orkowie +7

19. Zabij Ogry

Zadanie zleca najemnik Orków, pilnujący bramy Thorus.

2 - Trelis (2) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry
Twoim zadaniem jest zniszczenie grupy Ogrów zamieszkujących pobliską jaskinię - Trelis (2) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Twoim zadaniem jest zniszczenie grupy Ogrów zamieszkujących pobliską jaskinię. Ogrów jest aż pięć i nie obejdzie się bez taktyki odwrotu na z góry zaplanowane pozycje.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1250
  • Reputacja: Trelis +8

20. Zabij Orków w świątyni Trelis i w jej okolicy

Zadanie zleca przywódca Rebeliantów ukrywających się w niedalekiej jaskini Charles (ten który wysyła Cię po posiłki do Nemory). Udaj się do świątyni i wybij cały oddział włącznie z Tempeckiem i Kamakiem. Najpierw jednak wykonaj wszystkie zadania dla obu Orków – szkoda tracić punkty doświadczenia.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1500
  • Reputacja: Rebelianci +2

21. Zabij pochrząkujące bestie z jaskiń pod farmą Josha

Zlecenie daje sam Josh.

1 - Trelis (3) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry
Musisz zejść na dół (farma stoi na wzgórzu) i odnaleźć wejście do jaskini - Trelis (3) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Musisz zejść na dół (farma stoi na wzgórzu) i odnaleźć wejście do jaskini. Wejdź do środka i pozabijaj kryjące się tam rozpruwacze. Do jaskini prowadzą dwa wejścia, po jednym z każdej strony góry. Jedno prowadzi wprost do pieczary bestii, a drugie na poziom wyżej. Znajdziesz tam skrzynię ze skarbami, nie mówiąc już o tym, że jeśli skorzystasz z tego wejścia od początku to będziesz mógł bezpiecznie wystrzelać stwory z łuku.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Reputacja: Trelis +8

22. Zabij złodziejskie gobliny napadające na farmę Dereca

Zadanie zleca sam Derec (już go znasz bo pomagałeś mu odeprzeć atak goblinów na farmę).

Tym razem musisz odszukać jaskinię, siedzibę bandy i wybić wszystkie gobliny - Trelis (3) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Tym razem musisz odszukać jaskinię, siedzibę bandy i wybić wszystkie gobliny. Jaskinia jest niedaleko, trzeba posuwać się wzdłuż zbocza górskiego a dojdzie się do niej bez trudu.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Reputacja: Trelis +8

23. Zaprowadź alchemika Avogadro do Trelis

Zadanie zleca sam Avogadro po tym jak już odnajdziesz go dla Prancka. Musisz go po prostu doprowadzić bezpiecznie na miejsce.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1000
  • Reputacja: Trelis +8
  • Atrybuty: Alchemia +1

24. Zdobądź zamek w Trelis

Zadanie wynika z rozmów z buntownikami z Nemory, bezpośrednio zamieszani w akcję są Finley i Tyler. Musisz udać się do Trelis i wybić wszystkich Orków i najemników w mieście.

2 - Trelis (3) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry
3 - Trelis (3) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry
4 - Trelis (3) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry
Musisz zabrać ze sobą Finleya i Tylera (dostaniesz więcej doświadczenia) ale pamiętaj o tym by zostawić ich w bezpiecznej odległości od miasta - Trelis (3) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Musisz zabrać ze sobą Finleya i Tylera (dostaniesz więcej doświadczenia) ale pamiętaj o tym by zostawić ich w bezpiecznej odległości od miasta. Atak frontalny ma nikłe szanse powodzenia, sam pewnie zginiesz a Twoi towarzysze polegną na pewno. Niech obaj buntownicy czekają cierpliwie aż wybijesz większość załogi miasta w pojedynkę. Najlepiej sprawdza się tu metoda wyciągania obrońców do lasu, prowokując ich do ataku strzałem z łuku bądź kuszy. W ten sposób nie będziesz zmuszony walczyć ze wszystkimi na raz. Po wybiciu większości obrońców możesz wrócić po pomocników i we trójkę dokończycie dzieła. Zwróć uwagę na to, że były paladyn Konrad nie bierze udziału w walce więc i Ty go nie atakuj. Po sprawie splądruj miasto zanim wprowadzą się doń Rebelianci.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 7500
  • Reputacja: Rebelianci +5

25. Ze wschodniej świątyni nie docierają dostawy

Zadanie zleca Thorus. Musisz udać się do świątyni i porozmawiać z Tempeckiem. Zapytaj go o powód opóźnień dostaw (nieumarli) i wróć z raportem.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1500
  • Reputacja: Trelis +8

26. Zlikwiduj ożywieńców w jaskiniach

Zadanie zleca jeden z rebeliantów obozujących w jaskini po Trelis – Steve.

Musisz udać się do niedalekiej jaskini zamieszkanej przez ożywieńców - Trelis (3) - Questy - Gothic 3 - poradnik do gry

Musisz udać się do niedalekiej jaskini zamieszkanej przez ożywieńców. Zniszcz wszystkie szkielety i wracaj po nagrodę.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1500
  • Reputacja: Rebelianci +1

27. Zorientuj się co jest nie tak z farmą na zachodzie

Kolejne zadanie zlecane przez Thorusa. Musisz udać się na farmę, porozmawiać z Kapotthem i wrócić z raportem.

Zyski:

  • Punkty doświadczenia: 1500
  • Reputacja: Trelis +8

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Gothic 3

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Gothic 3

spis treści poradnika do gry Gothic 3 dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Wprowadzenie
Questy
• Ardea
• Reddock (1)
• Reddock (2)
• Cape Dun (1)
• Cape Dun (2)
• Cape Dun (3)
• Montera (1)
• Montera (2)
• Montera (3)
• Montera (4)
• Montera (5)
• Gotha
• Okara (1)
• Okara (2)
• Trelis (1)
• Trelis (2)
• Trelis (3)
• Nemora (1)
• Nemora (2)
• Geldern (1)
• Geldern (2)
• Geldern (3)
• Geldern (4)
• Silden (1)
• Silden (2)
• Silden (3)
• Silden (4)
• Faring (1)
• Faring (2)
• Faring (3)
• Vengard (1)
• Vengard (2)
• Nordmar - Klan Ognia (1)
• Nordmar - Klan Ognia (2)
• Nordmar - Klan Ognia (3)
• Nordmar - Klan Wilka (1)
• Nordmar - Klan Wilka (2)
• Nordmar - Klan Młota (1)
• Nordmar - Klan Młota (2)
• Nordmar - Klan Młota (3)
• Klasztor
• Bezdroża Nordmaru
• Braga (1)
• Braga (2)
• Ben Erai (1)
• Ben Erai (2)
• Ben Sala (1)
• Ben Sala (2)
• Lago
• Bakaresh (1)
• Bakaresh (2)
• Bakaresh (3)
• Ishtar (1)
• Ishtar (2)
• Ishtar (3)
• Wykopaliska Al Shedim (1)
• Wykopaliska Al Shedim (2)
• Mora Sul (1)
• Mora Sul (2)
• Mora Sul (3)
• Mora Sul (4)
• Mora Sul (5)
• Mora Sul (6)
• Mora Sul (7)
• Bezdroża Varantu
• Inne
• Główne zadania (1)
• Główne zadania (2)
• Główne zadania (3)
Rozwijanie postaci
Najważniejsze przedmioty
Nauczyciele
Sposoby ukończenia
• Ścieżka Rebeliantów
• Ścieżka Orków
• Ścieżka Asasynów
Gothic 3

zobacz więcej informacji o grze
Gothic 3

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides