poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Microsoft Flight Simulator X

Poradnik do Microsoft Flight Simulator X to przede wszystkim szczegółowe opisy dwóch przelotów. Wyjaśniają one kroczek po kroczku, jak przygotować maszynę do startu, oderwać się od ziemi, dolecieć do miejsca przeznaczenia oraz jak wylądować.

poradnik, solucja do gry w zawiera 50 stron i 49 ilustracji, rozmiar pliku to 3,5 MB

Kołowanie...

Włączamy więc światła kołowania, włączamy Flight Director, przesuwamy dźwignię skoku śmigła całkowicie do przodu, zwalniamy hamulec postojowy i powoli kołujemy wyznaczoną trasą. Między czasie opuszczamy klapy do startu o jedną pozycję, oraz włączamy ogrzewanie rurki Pitot-a. Zatrzymujemy się w punkcie oczekiwania przed pasem 25 i prosimy o zgodę na start.

Otrzymana zgoda na start. - Kołowanie - Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Otrzymana zgoda na start.

Po jej otrzymaniu włączamy światła lądowania, światła stroboskopowe, oraz zajmujemy pas, czyli wjeżdżamy na pas tak, aby ustawić się w jego osi.

Pora wznieść się w powietrze...

Otwieramy całkowicie przepustnicę, czyli przesuwamy dźwignię maksymalnie do przodu, samolot zacznie przyśpieszać, w okolicach 70 węzłów ściągamy wolant na siebie i zaczynamy się wznosić. Po ustabilizowaniu wznoszenia wciągamy podwozie, rozpędzamy się do około 90 węzłów, chowamy klapy i kontynuujemy wznoszenie.

Możemy włączyć autopilota, aby to zrobić włączamy w panelu radia ustawiamy wysokość ALT na 6000 stóp (taką wysokość otrzymaliśmy podczas zapytania o zgodę na lot), naciskamy przycisk ALT , oraz zwiększamy prędkość pionową (VS ) do 1000 stóp na minutę. Autopilota włączamy przyciskiem AP . Jeśli nie ustawiliśmy kierunku wcześniej, robimy to teraz za pomocą pokrętła kierunku na wartość 255 i naciskamy przycisk HDG .

Panel radia i ustawienia przyrządów do lotu. - Wznoszenie - Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Panel radia i ustawienia przyrządów do lotu.

Dodatkowo od razu możemy nastroić się na częstotliwość radiolatarni OTA (117.45) tak jak na powyższym obrazku. Jak widzimy odległość od niej wynosi 65,4 mili morskiej. Ustawiamy wskaźnik kursu pokrętłem kursu tak, aby otrzymać linię prostą, oraz aby biały trójkąt był skierowany "w górę". Zaczniemy nawigować na tą radiolatarnię, gdy zbliżymy się na odległość 50 nm.

Kurs informuje nas o położeniu samolotu względem radiolatarni. Wyobraźmy sobie linie łączącą radiolatarnię z samolotem, jej azymut (patrząc od radiolatarni) to radial wychodzący, jeśli do takiego wyniku dodamy 180 stopni otrzymamy radial wchodzący.

Powyższe wskazanie przyrządów informuje nas, że lecimy z kierunkiem 250 stopni, kurs również jest ustawiony na wartość 250, grot strzałki oraz biały trójkącik skierowany jest w tą samą stronę, strzałka jest niemal prostą linią. Oznacza to, że lecimy do radiolatarni radialem wchodzącym 250, czyli wychodzącym 70 (250 stopni +/- 180 stopni = 70 stopni). Dokładniej, to lecimy nieco na prawo od tego radialu, gdyż środkowa część strzałki jest przesunięta nieco na lewo od linii łączącej początek i koniec wskaźnika.

Międzyczasie krakowska Wieża powinna nas przekazać Zbliżaniu (Departure), nakazując nam zmianę częstotliwości na 121.075, co potwierdzimy i uczynimy.

Po chwili otrzymamy polecenie skrętu w lewo na kurs 250 i późniejszą własną nawigacją do celu, oraz wznoszenie do 6000 stóp. Pokrętłem kierunku obracamy tak, aby ustawić kierunek 250. Gdy zaczniemy się zbliżać do żądanej wysokości otrzymamy polecenie dalszego wzniesienia się do 12000 stóp, ustawiamy tą wartość w panelu autopilota. Mijając 10000 stóp możemy wyłączyć światła kołowania i lądowania. Po skończeniu wznoszenia zmniejszamy ciąg za pomocą przepustnicy na około 85% w celu oszczędzania paliwa.

Gdy zbliżymy się do granicy obszaru Zbliżania zostaniemy polecenie skomunikowania się z Warszawą Radar (Warsaw Center) na częstotliwości 127.450.

Kontynuujemy lot, po zbliżeniu się na 50nm od radiolatarni OTA zaczniemy na nią nawigować, czyli lecieć w jej kierunku. W tym celu tak kręcimy pokrętłem kursu, żeby wskaźnik kursu był możliwie jednolitą strzałką skierowaną w tą samą stronę, co biały trójkącik (w powyższym przykładzie kurs wynosi około 250, następnie pokrętłem kierunku kręcimy tak, aby zgrać położenie wskaźnika kierunku ze wskaźnikiem kursu. Gdy samolot skończy skręcać możemy przełączyć w panelu autopilota z HDG na NAV , teraz autopilot będzie się starał lecieć po nastawionym radialu.

Podczas przekraczania granicy polsko - czeskiej dostaniemy polecenie skomunikowania się z Praha Radar (Prague Center) na częstotliwości 118.375.

Przekraczamy granicę... - Przelot - Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Przekraczamy granicę...

Kontynuujemy lot aż do odległości około 5nm od radiolatarni OTA , wtedy w panelu autopilota przełączamy pracę z trybu NAV na HDG, pokrętłem kursu ustawiamy kurs 267 (znajdziemy go w Navigation Log), gdyż lecąc tym kursem dolecimy z radiolatarni OTA do radiolatarni VLM . Po doleceniu do radiolatarni OTA skręcamy w prawo przez przekręcenie pokrętła kierunku, aż do przechwycenia radiala 267 z radiolatarni OTA , czyli do doprowadzenia do sytuacji, w której żółta strzałka będzie jednolitym odcinkiem, ale teraz biały trójkąt będzie wskazywał "w dół", co oznacza że się oddalamy od radiolatarni.

Oddalamy się od radiolatarni OTA. - Przelot - Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Oddalamy się od radiolatarni OTA.

Po przeleceniu kilku mil możemy znów w panelu autopilota zmienić tryb pracy z HDG na NAV . Po ustabilizowaniu się samolotu ustawiamy pokrętłem kierunek na taki, jak wskazuje nam strzałka kursu.

Lecimy tak, aż do odległości 50nm od radiolatarni OTA , zmieniamy tryb pracy z NAV na HDG . Lecąc dalej w tym trybie zmieniamy częstotliwość NAV1 na 114.30, czyli na radiolatarnię VLM .

Zauważmy, że biały trójkącik znów znajduje się w pozycji "do góry" i zwrot pokrywa się, ze zwrotem strzałki kursu.

Po przełączeniu na radiolatarnię VLM i ustawieniu przyrządów. - Przelot - Mooney Bravo - Microsoft Flight Simulator X - poradnik do gry
Po przełączeniu na radiolatarnię VLM i ustawieniu przyrządów.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Microsoft Flight Simulator X

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Microsoft Flight Simulator X

zobacz więcej informacji o grze
Microsoft Flight Simulator X

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do pozostałych kategorii gier

Pozostałe
© 2000-2017 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides