poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Twierdza Legendy (Stronghold Legends)

Poradnik do gry strategicznej Stronghold Legends zawiera opis przejścia wszystkich misji z trzech dostępnych kampanii (King Arthur, Ice oraz Evil), informacje o budynkach i elementach fortyfikacji, a także wykaz jednostek.

poradnik, solucja do gry w zawiera 82 stron i 249 ilustracji, rozmiar pliku to 5,5 MB

Chapter III - Lancelot

"Panie, obawiam się że zastałeś mnie w nieszczęsnej sytuacji. Byłem zmuszony do krwawego pojedynku z Meliagante, w celu ochrony powracającej Królowej Guinevere. Już miałem zabić rywala, gdy Król, jego ojciec, zaczął prosić o życie dla syna. Oszczędziłem go, a nam zapewniono bezpieczną podróż przez Gorre. Jednak wyczuwałem zło w powietrzu. Urażona duma jest zdolna do zdrady własnego ojca, a Meliagante jest nią przepełniony. Teraz ściga mnie jak dzikie zwierzę. Królowa jest bezpiecznie ukryta w pobliskiej jaskinii, lecz ja zostałem ranny, przez co na razie jestem więźniem tej fortecy. Zbliża się mrok, a wtedy siły Meliagante są najsilniejsze..."

Zwycięstwo: Utrzymaj się do momentu gotowości Lancelota do podróży

Przegrana: Lancelot ginie

  • Lancelot jest ranny, musisz go chronić za wszelką cenę!
  • Vampiric Creepers będą próbować przejmować kontrolę nad Twoimi słabszymi jednostkami, więc Swordsmani będą potrzebni.
  • Używaj mocy Lancelota (The Sword of Albion), aby zwiększyć siłę swych oddziałów.
  • Staraj się nie dopuścić wrogich jednostek z drabinami do murów.
  • Na murach umieść patrole Swordsmen'ów.
  • Przemyśl, gdzie ustawisz magazyn (Stockpile) i spichlerz (Granary), poza murami zamku są bardzo narażone na ataki.
Dobrze strzeżone mury to połowa sukcesu - Chapter III - Lancelot - Kampania King Arthur - Twierdza Legendy - poradnik do gry
Dobrze strzeżone mury to połowa sukcesu
Popis umiejętności Vampire Creeper'a - Chapter III - Lancelot - Kampania King Arthur - Twierdza Legendy - poradnik do gry
Popis umiejętności Vampire Creeper'a

Ten etap jest trudny. Pojawiają się nowe jednostki przeciwnika, Werewolfs i Vampiric Creepers. Groźne są zwłaszcza te drugie - są silne, wytrzymałe i potrafią wchodzić po ścianach. Jakby tego było mało, lubią przejmować kontrolę nad Twoimi jednostkami! Na szczęście do dyspozycji masz również nowe typy wojsk. Kusznicy (Crossbowmen) są niezastąpieni na murach zamkowych, ich precyzja i siła strzałów jest jednak okupiona wysokim kosztem produkcji (wymagana jest produkcja kusz i skórzanych zbroi). Rycerze (Swordsman) są najsilnieszymi jednostkami, którymi do tej pory dysponowałeś, łatwo radzą sobie z Vampiric Creepers, lecz są powolni i potrzebują ciężkich zbroi, mieczy oraz odpowiedniej ilości punktów honoru.

Rozpoczynając to zadanie masz mało zasobów i czasu, ponieważ przeciwnik atakuje bardzo szybko. Najpierw musisz rozstawić kilku rycerzy (Swordsman) na murach. Użyj opcji patrolowania, aby mogli w miarę szybko reagować na atak, bez potrzeby ich stałego doglądania. Ustaw Sir Lancelota w pobliżu bramy. Jest ranny i nie możesz go narażać na konfrontację z wrogiem, ale z tego miejsca będzie mógł wykorzystywać swą umiejętność dodającą walczącym siły. Jeśli uda Ci się przetrzymać dwa pierwsze ataki Vampire Creepers, to najgorsze masz za sobą. Trzeba uważać na te potwory, ponieważ często niszczą budowle znajdujące się poza murami zamku, a na miejscu zburzonej nie można zbudować drugiej, więc masz ograniczony teren do stawiania nowych.

Poza murami należy wybudować (oprócz Wood Camp i Quarry) kopalnię żelaza (Iron Mine), bez której nie będzie można produkować Rycerzy. Przy każdym z tych warsztatów musisz umieścić Ox Tetcher do transportu. Magazyn wybuduj zaraz przy bramie, ale po wewnętrznej stronie murów.

Gdy będziesz już miał w miarę dobrze chronione mury (dużo łuczników, kilku kuszników, po jednym rycerzu na każde skrzydło oraz kilku piechurów do spychania wrogich drabin), możesz ustawić dwóch rycerzy i kilku piechurów przed bramą, aby w razie potrzeby szybko rozprawić się z wrogiem na wypadek próby zniszczenia Twoich budynków na zewnątrz zamku. Utrzymaj się w ten sposób do czasu aż Sir Lancelot będzie gotów do opuszczenia tego rejonu.

Chapter IV - The Making of Sir Gareth

"Wiem, że może wydawać się dziwne moje zgłoszenie do tak trudnego zadania. Trenuję swoje umiejętności w walce mieczem od małego, a mój brat Gawain twierdzi, że jestem w tym dobry. Chcę się wykazać, aby zostać Rycerzem Okrągłego Stołu. Mam już dosyć tej śmierdzącej kuchni..."

Zwycięstwo: Brak wrogich jednostek na mapie

Przegrana: Gareth ginie

  • Masz ograniczoną liczbę wojsk, więc używaj ich rozważnie.
  • Na mapie są rozsianie pułapki, które możesz ujawniać przy pomocy umiejętności Garetha (Eye of Truth).
  • Sprzymierzeńcy kilka razy wspomogą Cię swoimi oddziałami, ale staraj się utrzymać swoją armię.
  • Nie każda droga, która wydaje się na pierwszy rzut oka łatwa, jest taka w rzeczywistości. Może być usiana pułapkami...
  • Jeśli Gareth straci konia, zawsze możesz mu kupić nowego (po kilku sekundach).
Pułapki można wykorzystywać przeciwko wrogom! - Chapter IV - The Making of Sir Gareth - Kampania King Arthur - Twierdza Legendy - poradnik do gry
Pułapki można wykorzystywać przeciwko wrogom!
Tak ustawione powinno być wojsko do walki - Chapter IV - The Making of Sir Gareth - Kampania King Arthur - Twierdza Legendy - poradnik do gry
Tak ustawione powinno być wojsko do walki

Tym razem czeka Cię długa podróż przez prawie całą mapę. W tej misji idziesz z jednego punktu mapy do drugiego, mając za zadanie wykończyć wszystkich wrogów - czterech rycerzy i ich wojska, które zagrażają zamkowi. Do dyspozycji na początku masz trochę wojska, w tym Pikeman'ów, którzy świetnie się spisują w obronie - są ciężkozbrojni i dość silni, ale powolni. Sir Gareth z kolei posiada umiejętność "Eye of Truth", dzięki której może na określonym terenie ustawiać pułapki niewidzialne gołym okiem. Umiejętność ta, z uwagi na charakter misji i specyfikę terenu będzie niezbędna.

Należy rozważnie wykonywać każdy krok i powoli dążyć do celu, utrata jednostek w wyniku zbytniego pośpiechu może wiele kosztować. Jedynym sposobem uzupełnienia stanu liczebnego wojsk będzie sporadyczne wsparcie aliantów.

Chapter V - Morgan le Fay (1)

"Camelot ma same kłopoty. Znaleziono zakrwawioną rękawicę w pobliżu północnej bramy. Królowa Guinevere rozpoznała ją - należy do Lancelota. Pogrążyła się w smutku i zamknęła w swej komacie. Nie ma wątpliwości, że to sprawka Morgany. Nie wiadomo czy Lancelot nadal żyje, ale musimy dotrzeć do zamku wiedźmy żeby się tego dowiedzieć. Merlin przyłączy się później."

Zwycięstwo: Wytrzymaj wszystkie ataki wroga

Przegrana: Twój Lord ginie

Przegrana: Merlin ginie

  • Szybkość jest tu kluczowym czynnikiem. Należy jak najszybciej mieć dobrze prosperującą ekonomię zamku.
  • Do obrony zamku przygotuj dużą liczbę łuczników, rozstaw ich nie tylko na murach, lecz także w środku zamku (zwłaszcza na początku).
  • Pikeman są dobrą jednostką do spowolnienia natarcia wroga, dzięki czemu łucznicy mogą swobodnie wykańczać przeciwnika.
  • Możesz zwiększać szczęśliwość poddanych poprzez budowę tawerny (Inn) i zaopatrywanie jej w piwo.

Akcja tej misji (i kolejnej) ma dla odmiany miejsce w śnieżnej scenerii. Jest to zadanie, w którym na początku należy utrzymać miasto przez określoną ilość czasu. Początek jest trudny, zaczynasz od zera i szybko musisz być w stanie ochronić się przed atakami, zwłaszcza czarownic latających na miotłach, które cały czas będą atakować Twoje pozycje. Są bardzo szybkie, toteż ciężko jest się ich pozbyć, na dodatek bardzo lubią zabijać chłopów, czym mogą na jakiś czas sparaliżować produkcję jakiegoś artykułu.

Na samym początku należy zadbać o napływ surowców. W pobliżu jest kamieniołom, złoża rudy żelaza i oczywiście lasy. Będziesz potrzebował dużo kamienia i złota, aby wybudować mury obronne z obydwu stron oraz Dragon Harpoon - najskuteczniejszą broń przeciwko jednostkom latającym. Pamiętaj, że zawsze możesz sprzedać nadwyżkę jakiegoś produktu, aby kupić inny. Są dwa miejsca, w których należy wybudować mury. W miejscu położonym w głębi miasta zbuduj mury bez bramy, nie będzie potrzebna. W miejscu, gdzie znajduje się wyjście na zamek wroga mur musi mieć bramę, ponieważ wróg będzie poza zasięgiem strzał Twoich strażników budować obozy i stamtąd robić wypady. Mur z bramą zaopatrz w jedną wieżę Lookout Tower i Engine Tower. Na tej drugiej umieścić Dragon Harpoon, dzięki czemu nie będziesz musiał się więcej martwić czarownicami. Na każdej wieży koniecznie umieść łuczników, a na murach oprócz jednostek walczących na dystans musisz obsadzić też jednostki do walki bezpośredniej - wystarczy trochę zwykłej piechoty do usuwania wrogich drabin oraz po kilku Pikeman'ów. W ten sposób będziesz miał porządnie obsadzone obydwie strony i nie powinieneś mieć problemów z ich utrzymaniem. W razie potrzeby uzupełniaj załogi strażników. Pod murem z bramą (wewnętrzna strona) warto jest postawić Króla Atrura (później również Merlina) i w razie potrzeby korzystać z jego umiejętności specjalnej.

Porządnie chronione mury i brama - Chapter V - Morgan le Fay (1) - Kampania King Arthur - Twierdza Legendy - poradnik do gry
Porządnie chronione mury i brama
Na starca znowu trzeba czekać... - Chapter V - Morgan le Fay (1) - Kampania King Arthur - Twierdza Legendy - poradnik do gry
Na starca znowu trzeba czekać...

W tej misji możesz zacząć korzystać z jednostek Maceman, które są szybkie i dość silne w konfrontacji, jednak ze względu na defensywny charakter lepiej posłużyć się halabardnikami (z drugiej strony Maceman są tańsi, nie potrzebują zbroi).

Mury możesz zaopatrzyć w Ice Mirror, specjalne lustro, które lodowym promieniem zamraża na chwilę zbliżające się wrogie jednostki. W ten sposób łucznicy mogą efektywniej wykańczać wrogów.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Twierdza Legendy

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Twierdza Legendy (Stronghold Legends)

spis treści poradnika do gry Twierdza Legendy dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Wprowadzenie
Charakterystyki frakcji
• King Arthur
• Ice
• Evil
Kampania King Arthur
• Chapter I - The Coming of the Saxons (1)
• Chapter I - The Coming of the Saxons (2)
• Chapter I - The Coming of the Saxons (3)
• Chapter II - Arthur
• Chapter III - Lancelot
• Chapter IV - The Making of Sir Gareth
• Chapter V - Morgan le Fay (1)
• Chapter V - Morgan le Fay (2)
• Chapter VI - Victory
• Chapter VII - The Grail
• Chapter VIII - The Fall of the Round Table
• Chapter IX - Mordred
Kampania Ice
• Chapter I - Evil Approaches (1)
• Chapter I - Evil Approaches (2)
• Chapter II - The Dwarf King
• Chapter III - Siegfried (1)
• Chapter III - Siegfried (2)
• Chapter IV - The Land of the Giants
• Chapter V - Virginal Ice Queen of Tyrol
• Chapter VI - Janibas
Kampania Evil
• Chapter I - Revenge (1)
• Chapter I - Revenge (2)
• Chapter II - Radu
• Chapter III - Transylvania
• Chapter IV - Crusaders
• Chapter V - The Army of Darkness
Budynki i elementy fortyfikacji
• Surowce
• Żywność
• Wojsko
• Inne
• Elementy fortyfikacji
Jednostki
• Część 1
• Część 2
• Część 3
Twierdza Legendy

zobacz więcej informacji o grze
Twierdza Legendy

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides