poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Medieval II: Total War

W poradniku do gry Medieval II: Total War znajdziecie opisy wszystkich głównych jednostek występujących w grze, podpowiada jak tworzyć armię, jak zadbać o gospodarkę i co zrobić, by wygrać swoją pierwszą długą kampanię w trybie „medium”.

poradnik, solucja do gry w zawiera 344 stron i 543 ilustracji, rozmiar pliku to 15,7 MB

SUGEROWANA STRUKTURA PRZED WYBUDOWANIEM FORTECY:

6 x Forlorn Hope ( 35 )

4 x Armoured Sergeants ( 26 )

6 x Mailed Knights ( 30 )

4x Peasant Archers ( 5,5 )

Łączna siła armii: 516

Armia oparta na takim szkielecie umożliwia zatrzymanie wojsk nieprzyjaciela i bezproblemowe oskrzydlenie go jazdą. Szkieletem jest tu Forlorn Hope. Przypominam, że jednostki te powstają w miastach, po wybudowaniu budynku administracyjnego. Wsparcie stanowią jednostki Armoured Sergeants i jazda.

SUGEROWANA STRUKTURA PO WYBUDOWANIU FORTECY:

6 x Forlorn Hope ( 35 )

4 x Dismounted Feudal Knights ( 37 )

6 x Mailed Knights ( 30 )

4 x Pavise Crossbowmen ( 20 )

Łączna siła armii: 618

Niestety nacja ta nie dysponuje szczególnie silnymi jednostkami w dalszej fazie gry. Wzmacniać można się tylko jednostkami prochowymi i jednostkami zaciężnymi. Brakuje szczególnie wytrzymałej jazdy. Oczywiście można eksperymentować z jednostkami z poziomu cytadel, ale są one drogie i jak widać powyżej niewiele lepsze od jednostek "fortecowych".

Town Militia ( 14 ) - Jest to typowa jednostka miejska idealna do pilnowania porządku. Koszt utrzymania rzędu 125 florinów nie czyni jej jednak najlepszą z jednostek do garnizonu miejskiego. Tak czy siak produkuje się szybko, miło i przyjemnie. Na froncie będzie zwykłym mięsem armatnim.

Spear Militia ( 14 ) - Jest to jednostka minimalnie lepsza niż Town Militia - Hiszpania - Miasto (1) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Spear Militia ( 14 ) - Jest to jednostka minimalnie lepsza niż Town Militia. Dysponuje włóczniami, premią przeciwko kawalerii i mogą formować schiltrom. Do garnizonu miejskiego warto wybrać tańszą jednostkę. Na front są natomiast za słabi.

Crossbow Militia ( 7,5 ) - Jest to typowa jednostka miejska, wyposażona w kusze - Hiszpania - Miasto (1) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Crossbow Militia ( 7,5 ) - Jest to typowa jednostka miejska, wyposażona w kusze. Od biedy można ją ustawić na murach, bowiem dysponuje przyzwoitą siłą ataku (9). Dzięki niskiemu kosztowi utrzymania (100) idealnie sprawdza się jako typowa jednostka pilnująca porządku w mieście.

Swordsmen Militia ( 31 ) - Jest to jedna z najciekawszych jednostek Hiszpanów - Hiszpania - Miasto (1) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Swordsmen Militia ( 31 ) - Jest to jedna z najciekawszych jednostek Hiszpanów. Można ją zwerbować po wybudowaniu Militia Drill Square. Dysponuje stosunkowo dobrą siłą ataku (11), solidną obroną (18), niskim kosztem werbunku (400) i utrzymania (100). Dzięki premiom do walki w lesie i śniegu potrafi być tanim i zarazem bardzo skutecznym wojskiem frontowym.

Pike Militia ( 10 ) - Jednostka ta specjalizuje się w walce z jazdą - Hiszpania - Miasto (1) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Pike Militia ( 10 ) - Jednostka ta specjalizuje się w walce z jazdą. Dzięki długim pikom bywa przydatna w blokowaniu wejścia do miasta lub zamku. Jest ona jednak zbyt słaba do walki na polu bitwy.

Tercio Pikemen ( 19 ) - Jest to silniejsza wersja Pike Militia - Hiszpania - Miasto (1) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Tercio Pikemen ( 19 ) - Jest to silniejsza wersja Pike Militia. Można ją zwerbować na pierwszym poziomie akademii wojskowej. Charakteryzuje się większą siłą ataku (11), ale i wyższym kosztem werbunku i utrzymania. Z powodu niskiej obrony, na polu bitwy będzie raczej niepraktyczna. Szczególnie, jeśli zostanie zaatakowana od boku lub od tyłu.

Gendarmes ( 33 ) - Jest to średniej klasy jednostka konna - Hiszpania - Miasto (1) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Gendarmes ( 33 ) - Jest to średniej klasy jednostka konna. Można ją zwerbować na drugim poziomie akademii wojskowej. Dysponuje niezbyt silnym atakiem (10), maksymalną szarżą (8) i średnią obroną. Z racji na wysoki koszt rekrutacji i utrzymania jest to jednostka zupełnie nieprzydatna.

1 - Hiszpania - Miasto (1) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Jinetes ( 26,5 ) - Jest to lekka jednostka konna. Tworzą ją konni łucznicy. Idealna do zadań typu "uderz i wycofaj się". Aby móc ją zwerbować należy wybudować arenę.

Knights of Santiago ( 39 ) - Jest to silna jednostka konna - Hiszpania - Miasto (2) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Knights of Santiago ( 39 ) - Jest to silna jednostka konna. Dysponująca dużym atakiem (14), maksymalną szarżą (8) i silną obroną (17). Jest on dostępna dopiero po wybudowaniu Zakonu Rycerzy Santiago.

Catapult ( 50,5 ) - Jest to podstawowa jednostka oblężnicza - Hiszpania - Miasto (2) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Catapult ( 50,5 ) - Jest to podstawowa jednostka oblężnicza. Przyzwoita siła rażenia przeciwko jednostkom, ale niska przeciwko budynkom (30). Atutem jest niski koszt utrzymania (150).

Trebuchet ( 80,5 ) - Jest to najsilniejsza z jednostek oblężniczych przed wdrożeniem prochu - Hiszpania - Miasto (2) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Trebuchet ( 80,5 ) - Jest to najsilniejsza z jednostek oblężniczych przed wdrożeniem prochu. Dysponuje bardzo dużą siłą rażenia przeciwko budynkom (90). Wadą jest wysoki koszt utrzymania (250).

Ballista ( 40,5 ) - Jest to broń oblężnicza specjalizująca się w likwidowaniu piechoty - Hiszpania - Miasto (2) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Ballista ( 40,5 ) - Jest to broń oblężnicza specjalizująca się w likwidowaniu piechoty. Użycie, co najmniej 5 balist przeciwko armii, która musi podejść do jednostek gracza może skończyć się poważnym osłabieniem, co silniejszych oddziałów wroga.

Cog ( 14 ) - Jest to niewielki okręt wojenny - Hiszpania - Miasto (2) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

Cog ( 14 ) - Jest to niewielki okręt wojenny. Niska obrona. Niska siła rażenia. Powinien być używany jako okręt transportowy krótkiego zasięgu.

War Galley ( 25 ) - Jest to okręt wojenny średniej klasy - Hiszpania - Miasto (2) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

War Galley ( 25 ) - Jest to okręt wojenny średniej klasy. Idealny do zadań eskortowych względem okrętów klasy Cog.

1 - Hiszpania - Miasto (2) - NACJE - Medieval II: Total War - poradnik do gry

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Medieval II: Total War

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Medieval II: Total War

zobacz więcej informacji o grze
Medieval II: Total War

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne