poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Diablo II: Pan Zniszczenia (Diablo II: Lord of Destruction)

W poradniku tym znajdziecie wiele cennych uwag i porad które ułatwią i uprzyjemnią Wam zabawę nowymi postaciami z Diablo 2: Pan Zniszczenia - Druidem i Zabójczynią.

poradnik, solucja do gry w zawiera 16 stron i 62 ilustracji, rozmiar pliku to 737,2 KB

wymagany poziom: 1 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Wilkołak

wymagany poziom: 1

Oto niepowtarzalna okazja, aby zmienić się w stwora z okrutnych baśni i legend! Druid pod postacią Wilkołaka atakuje celniej i szybciej niż w jakiejkolwiek innej postaci. Poza tym dostaje bonus powiększający liczbę punktów życia (jego wysokość zależy od stopnia opanowania zdolności Likantropia) oraz zwiększający maksymalną wytrzymałość.

wymagany poziom: 1 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Likantropia

wymagany poziom: 1

Ta zdolność określa z jaką efektywnością potrafisz zmieniać kształt. To znaczy jak długo trwa przemiana oraz ile punktów życia więcej dostajesz.

wymagany poziom: 6 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Niedźwiedziołak

wymagany poziom: 6

Potwornie silna postać! Druid w niedźwiedzim wcieleniu jest żywą, futrzaną fortecą. Ogromna premia do Punktów Życia, premia do obrażeń oraz obrony powoduje, że Niedźwiedziołak wykańcza bez specjalnego trudu wszystkich bossów i superbossów na poziomie trudności Normalny (jedynie z Baalem miałem kłopoty).

wymagany poziom: 12 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Dziki Szał

wymagany poziom: 12

Atak w wilkołaczej postaci, który kradnie życie i manę. Ale czy nie lepiej mieć broń spełniającą te same warunki? Jeden punkt, po to by móc iść dalej w "drabince".

wymagany poziom: 12 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Taran

wymagany poziom: 12

Atak w niedźwiedziołaczej postaci, który nie tylko zadaje więcej obrażeń (i lekka premia do celności), ale też ogłusza wrogów.

wymagany poziom: 18 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Wścieklizna

wymagany poziom: 18

Dzięki tej zdolności wilkołak atakuje trucizną, której skutki działania obejmują nie tylko uderzonego stwora, ale i znajdujące się blisko niego kreatury. Jeden punkt po to, by móc iść dalej w "drabince".

wymagany poziom: 18 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Ogniste Szpony

wymagany poziom: 18

Ten atak może stosować i Wilkołak i Niedźwiedziołak. Dzięki jego zastosowaniu do zwykłych obrażeń dodawane są obrażenia od ognia, a także wysoka premia do skuteczności ataku.

wymagany poziom: 24 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Głód

wymagany poziom: 24

Jest to bardzo słaby atak, jednak kradnący dużo many i punktów życia. Nie musisz zdobywać tej umiejętności, bo kończy ona „drabinkę”.

wymagany poziom: 24 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Fala Uderzeniowa

wymagany poziom: 24

Znakomity atak Niedźwiedziołaka. Trafia w kilku wrogów na raz (ale trzeba umiejętnie nakierować falę, żeby poszła w odpowiednim kierunku i pamiętać, że nie ma ona znaczącego zasięgu). Same obrażenia, zadawane dzięki tej umiejętności nie są specjalnie imponujące, ale bardzo ważny jest fakt, że ogłusza ona potwory i to na kilka sekund! Możesz więc uderzyć w przeciwników Falą, po czym zabrać się za zabijanie ogłuszonych i pozwolić to samo robić twoim wilkom. Tylko superbossowie nie poddają się ogłuszeniu, więc w walce z nimi jest to broń nieskuteczna. Dzięki tej zdolności dość łatwo przeszedłem przez Piekło i trudniejsze etapy V aktu.

wymagany poziom: 30 - Druid: Zmiany kształtu - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Furia

wymagany poziom: 30

I oto cel, do którego zmierzasz! Furia jest wilkołaczą zdolnością, pozwalającą zadać do pięciu ciosów na raz (jednemu silnemu wrogowi lub wszystkim wrogom w pobliżu), a więc podobną do Zapału Paladyna. Co ważne jej rozwijanie przynosi ogromne premie do obrażeń oraz skuteczności ataku. Jednak stosując Furię musisz uważnie obserwować swego Wilkołaka. Może się bowiem zdarzyć, że seria ciosów zostanie przerwana uderzeniem wroga lub że Wilkołak zadaje uderzenia w powietrze, sam będąc wystawiony na ciosy. Niemniej, choć czasem kłopotliwa w zastosowaniu, jest to zdolność znakomita i pozwalająca szybko likwidować naprawdę poważnych wrogów. Na 10-tym poziomie rozwoju Furii zadajesz 5 ciosów o skuteczności powiększonej o 113 procent i obrażeniach powiększonych o 253 procent! Musisz jednak uważać na wszelkie potwory, które mogą wybić cię z rytmu np. poprzez ogłuszenie, bo wtedy Druid staje się bezradny. Pamiętaj też, aby używać naprawdę szybkiej broni.

wymagany poziom: 1 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Burza Ognia

wymagany poziom: 1

Czar ten wywołuje coś co bym nazwał słowami „pożar na stepie”. Od Druida w kierunku nieprzyjaciół wychodzi rozdzielający się jęzor ognia.

wymagany poziom: 6 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Arktyczny Podmuch

wymagany poziom: 6

Bardzo interesujące zaklęcie! Myślę, że jeśli zdecydujesz się stworzyć Druida - czarodzieja, a nie Druida - zmiennokształtnego, to będzie to długo twój podstawowy atak. Kiedy zastosujesz ten czar, to z Druida wychodzi smuga lodowatego powietrza zamrażająca i raniąca wszystko co napotka na swej drodze. Przyciskając cały czas klawisz myszki powodujesz, że Druid „tchnie” lodem tak długo, dopóki nie skończy mu się mana. Co zabawne trzymając przycisk myszy i obracając Druida wokół własnej osi osiągasz to, że twój bohater „dmucha” wokół siebie. Można to porównać do czajnika z gotującą się wodą, który byś wolno obracał.

wymagany poziom: 6 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Kula Magmy

wymagany poziom: 6

Jedno z efektowniejszych zaklęć w grze! Druid wywołuje sporej wielkości rozżarzoną kulę, która toczy się w stronę wrogów. Słabszych może ona popychać przed sobą, po zetknięciu z silniejszymi rozpada się. Tak czy inaczej po chwili Kula Magmy przeistacza się w jeziorko płomieni raniące wszystkich, którzy się w nim znajdą. Niestety nie można szybko strzelać tymi Kulami, gdyż czar wymaga dość długiego czasu czekania.

wymagany poziom: 12 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Zbroja Cyklonu

wymagany poziom: 12

Ochrona przed obrażeniami elementalnymi, której wysokość zależy od poziomu umiejętności. Trwa tak długo, póki nie zostanie rozbita.

wymagany poziom: 12 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Szczelina

wymagany poziom: 12

Druid dzięki temu czarowi powoduje rozerwanie się powłoki ziemi i powstanie szczelin wypełnionych magmą. Każdy kto w nie wejdzie ponosi obrażenia.

wymagany poziom: 18 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Wir

wymagany poziom: 18

Stosując ten czar Druid wywołuje kilka małych trąb powietrznych. Kierują się one mniej więcej w stronę przeciwnika i zadają mu obrażenia oraz na krótko ogłuszają. Zaletą Wiru jest fakt, że nie znika po zetknięciu z pierwszym wrogiem, lecz może dopaść następnych.

wymagany poziom: 24 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Tornado

wymagany poziom: 24

Duża trąba powietrzna, która lata sobie trochę zygzakiem i rani wrogów, dopóki nie zniknie. Trafienie w konkretnego i poruszającego się wroga za pomocą Tornada, to naprawdę wyzwanie!

wymagany poziom: 24 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Wulkan

wymagany poziom: 24

Kiedy Druid zastosuje ten czar z ziemi wyłania się Wulkan wyrzucający ogniste kule raniące wszystkich wokół (a raczej raniące tych, których trafią, bo wypróbowywałem go kilkakrotnie i okazywało się np. że stojący niedaleko łucznik nie doznał prawie wcale obrażeń od czterech wulkanów po kolei. Niestety po wywołaniu jednego Wulkanu trzeba chwilę poczekać, zanim można stworzyć nowy.

wymagany poziom: 30 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Armaggedon

wymagany poziom: 30

Najsilniejszy czar Druida, wymagający poznania wszystkich innych zaklęć z „drabinki” Żywiołów. Wrogów zasypuje ognisty deszcz.

wymagany poziom: 30 - Druid: Żywioły - Diablo II: Pan Zniszczenia - poradnik do gry

Huragan

wymagany poziom: 30

Stosując to ciekawe zaklęcie Druid tworzy wokół siebie krąg, dzięki któremu przypomina trochę planetę otoczoną pasem asteroidów. Kiedy biegnie, krąg porusza się razem z nim, a kamienie ranią i zamrażają wszystkich, w których trafią. To dobry czar, żeby pobiegać sobie po mapie i raz na 10 sekund klikać myszką, odnawiając krąg. Obrażenia na początku są niewielkie, ale też i „obsługa” zaklęcia łatwa. Szkoda tylko, że jeśli potwór ma szczęście, to może wejść i wyjść z zasięgu Druida bez szwanku, tak jak rakieta może przelecieć przez pas asteroidów.

Pisząc o Zmianach Kształtu nie radziłem w większości wypadków jak rozdzielić punkty. Wynika to z prostej przyczyny: sam nie wiem, co bardziej będziesz chciał robić. Walczyć jako Niedźwiedziołak, jako Wilkołak, czy też w zależności od czasu, miejsca i wrogów przyjmować bądź jedną bądź drugą postać. Ja zastosowałem tę trzecią opcję i nie jestem z niej zadowolony. Na poziomie Koszmar mój Niedźwiedziołak spisuje się bardzo średnio, gdyż ma ogromne kłopoty z trafianiem, a poza tym jego szybkość pozostawia sporo do życzenia. Dlatego w tej chwili żałuję wszystkich punktów poświęconych na rozwijanie zdolności: Niedźwiedziołak, Ogniste Pazury i Fala Uderzeniowa. Uważam, że o wiele rozsądniej było je przeznaczyć na Likantropię oraz Wilkołaka, ewentualnie tworzyć coraz silniejszego Grizzly (chociaż Diablo z poziomu Normalny załatwia pięciopoziomowego Grizzly jednym ruchem). Z tego co wiem patch 1.08 (którego przezornie nie zainstalowałem) nieco osłabia zdolności Druida w jego niedźwiedziej postaci. Ale i tak jako Niedźwiedziołak przejdziesz grę śpiewająco. Jeśli chcesz skoncentrować się tylko na zabawie na poziomie Normalnym i skończeniu w ten sposób gry, wybieraj ścieżkę Niedźwiedziołaka bez wahania. Będzie lekko, łatwo i przyjemnie. Andariel i Duriel ulegli tak szybko, że nie musiałem nawet zażyć żadnej leczniczej mikstury, niewiele więcej kłopotów było z Mefistem, trochę stawiał się Diablo, którego czerwony atak energetyczny jest doprawdy wkurzający, a dopiero Baal sprawił mi problemy. Jednak na Koszmarze szybkość zadawania celnych ciosów (a to Wilkołak ma opanowane!) jest chyba ważniejsza od większej liczby Punktów Życia i polepszonej obrony. Jasne, że w Diablo wiele zależy od przedmiotów, które masz w ekwipunku i znacznie zwiększona dzięki nim skuteczność ataku w niedźwiedziej postaci może się okazać tu decydująca. Jeśli korzystasz z Battle.net, to nic prostszego jak powymieniać się ze znajomymi sprzętem, ale grając w opcji single player musisz jednak zakładać, że przedmioty nie pojawiają się zgodnie z twym życzeniem i ciężko jest skompletować naprawdę dobry ekwipunek. Dlatego porady zawarte w tym tekście należy traktować jako porady dla „normalnego” gracza, a nie takiego, który wybiera sobie na Sieci, co tylko mu się podoba. Moim zdaniem taka gra traci urok niespodzianki, a poza tym jest w tym jednak coś z „cheatowania”, a nie zabawy na uczciwych zasadach. Szczerze mówiąc, jak kiedyś dostałem od kumpla, mającego znacznie lepiej rozwiniętą postać, kilka niepotrzebnych mu (a mnie bardzo) przedmiotów, to bardziej było to przykre niż przyjemne. Bo co to za radość korzystać z cudzych sukcesów, a nie wywalczyć sobie wszystkiego własnymi krwią i potem? :-).

Cechy

Kiedy przeczytałem o wzmiankowanym na początku tego tekstu Barbarzyńcy, któremu dokłada się głównie punkty Energii, to nic mnie już zdziwić nie może. Nawet to, że ktoś zechce wszystkie punkty Druida lokować w Zręczności. Po co? Bóg raczy wiedzieć, ale... nigdy nie mów nigdy :-). Może to właśnie sposób, by skuteczniej wykorzystać Niedźwiedziołaka? W każdym razie ja zdecydowanie postawiłem na Siłę i Żywotność. Druid ma, co prawda, przyjaciół, którzy mu skutecznie pomagają, ale sam musi również uczestniczyć w bitwie i stanąć twarzą w twarz z wrogiem. To nie Czarodziejka, która zmyka przed ciosami i ciska czary z bezpiecznej odległości. Tu trzeba, niestety, często wchodzić między potwory. „Pompowanie” Siły jest oczywiste ze względu na fakt, że przyzwoite pancerze i bronie wymagają, aby była ona dość spora. Nakłady na Żywotność nie są już tak oczywiste, gdyż w grze są przedmioty dodające sporo Punktów Życia. Ale, uwaga!, jest ich znacznie mniej i są znacznie słabsze niż w wersji podstawowej. Na przykład na poziomie trudności Normalny nie zobaczyłem ani jednego pierścienia, który podnosiłby liczbę Punktów Życia o kilkadziesiąt oczek, natomiast sporo talizmanów dodających około 10-12 punktów. Każdy punkt życia dla Druida jest szczególnie cenny, gdyż w postaci Niedźwiedziołaka lub Wilkołaka zostaje on przemnożony przez stosowny (zależnie od wysokości zdolności Likantropia) współczynnik. Na przykład 100 Punktów Życia Druida okazać się może 250 punktami, kiedy zmieni on postać. Mój Druid już przed pojedynkiem z Diablo mógł spokojnie przekroczyć 1000 Punktów Życia, gdybym tylko nastawił się na podwyższanie odpowiednich cech (Likantropia i Żywotność), a i tak (o ile dobrze pamiętam) miał ich sporo ponad 600. Druid nie musi czarować tak zajadle jak Czarodziejka, więc i tyle many nie jest mu potrzebne do szczęścia. Zmiana Kształtu trwa dość długo i w zasadzie wystarczy, abyś miał wystarczająco dużo many, by przywoływać wilki (lub Grizzly) i duchy. Druidzkie ciosy specjalne kosztują zdumiewająco mało (zwykle od 3 do 4 punktów), więc broń kradnąca manę spokojnie ci wystarczy, aby za darmo uderzać Furią lub Ognistymi Pazurami. Jeśli nastawiłbyś się na Falę Uderzeniową (hmmm... czy Druida rozwijającego się jako niedźwiedź i do maksimum lokującego punkty w Falę Uderzeniową można nazwać Tupiącym Druidem :-)?), to potrzebny będzie nieco większy zapasik many, a broń kradnąca ją też nie pomoże.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Diablo II: Pan Zniszczenia

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Diablo II: Pan Zniszczenia (Diablo II: Lord of Destruction)

spis treści poradnika do gry Diablo II: Pan Zniszczenia dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Druid: Wstęp
Druid: Przywołania
• Druid: Zmiany kształtu
• Druid: Żywioły
• Druid: Podsumowanie
Zabójczyni: Wstęp
Zabójczyni: Pułapki
Zabójczyni: Dyscypliny cienia
Zabójczyni: Sztuki walki
Zabójczyni: Podsumowanie
Najemnicy
Diablo II: Pan Zniszczenia

zobacz więcej informacji o grze
Diablo II: Pan Zniszczenia

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides