poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Summoner

Czy Joseph gotowy jest na wypełnienie swojego przeznaczenia i odnalezienie starożytnych pierścieni mocy? To zależy już tylko od was. My ze swej strony mamy jedynie nadzieję, iż poradnik ten ułatwi wam wykonanie tego niełatwego zadania.

poradnik, solucja do gry w zawiera 17 stron i 17 ilustracji, rozmiar pliku to 841,7 KB

Walka toczy się w czasie rzeczywistym, ale w każdym momencie grę można spauzować za pomocą SPACJI.

Legenda do pojawiających się cyferek:

  • niebieskie 1 (procentowe) - dodatni lub ujemny modyfikator wynikający z pozycji naszej postaci wobec przeciwnika. Generalnie bonus otrzymujemy atakując przeciwnika "z góry" (np. stojąc na wzniesieniu) lub zadając ciosy w plecy (nie mylić z BACKSTAB Flece)
  • niebieskie 2 - ilość poświęconych AP (action points) na daną czynność/umiejętność
  • żółte - otrzymane przez nasze postaci obrażenia
  • białe - obrażenia zadane wrogom
  • zielone - ilość odzyskanych punktów zdrowia w wyniku leczenia magicznego lub za pomocą mikstur

Przeciwnika wystarczy wskazać tylko raz - nie ma potrzeby jak w Diablo ciągłego klikania podczas ataku.

Widząc dużą grupę warto strzelić z łuku do najbliższego przeciwnika - Walka - Summoner - poradnik do gryNależy maksymalnie wykorzystywać atut grupy (nie rozdrabniać się, tylko po kolei eliminować przeciwników), ponieważ w pojedynku jeden na jeden, to my zazwyczaj jesteśmy tą słabszą stroną.

Widząc dużą grupę warto strzelić z łuku do najbliższego przeciwnika. Odłączy od reszty, aby nas zaatakować, osłabiając równocześnie główny oddział.

Otwartą kwestią są typy broni, jakimi należy się posługiwać. Moim zdaniem Joseph i Flece powinni używać dobrych na większość przeciwników mieczy (SWORD), natomiast Jekhara wyćwiczyłem w siekierach (AXE) i broniach obuchowych (BLUNT) jako wsparcie w pojedynkach z nietypowymi potworami. (np. kamiennymi statuami)

Nie zawsze broń zadająca najwięcej obrażeń jest najlepsza. Należy także zwrócić uwagę na kilka innych cech. Przede wszystkim bardzo przydatne są wszelkiego rodzaju umagicznienia. Nie spotkamy wiele takich broni, a korzyści płynące z dodatkowego uderzenia od lodu, czy ognia, są nieocenione. Osobiście przez całą grę korzystałem ze zdobytego już na samym początku (w podziemiach Iony) SWORD OF SPIRIT i ICE DAGGER. Inną kwestią jest wskaźnik szybkości broni (także pancerza), który wpływa na szybkość działania naszej postaci. Zazwyczaj im silniejsza broń tym mniejsza szybkość. Reguła ta nie dotyczy broni specjalnych, które często łączą w sobie siłę i szybkość. Ostatnią ważną rzeczą jest, czy oręż jest jedno-, czy dwuręczny. Używając broni dwuręcznej pozbywamy się możliwości korzystania z tarczy, a tym samym jesteśmy bardziej narażeni na ciosy. Poza tym bronie dwuręczne mają zazwyczaj wspomnianą już wadę, czyli są bardzo wolne. Dlatego proponuję korzystanie z broni jednoręcznych.

Bronie: mamy ich do wyboru prawdziwe multum, choć, w przeciwieństwie do np. serii "Baldurów", bronie magiczne stanowią margines możliwego do zdobycia uzbrojenia. Dzielą się one na miecze, siekiery, bronie obuchowe, laski i broń łuczniczą. Podział ten nie jest bez znaczenia w walce, gdyż poszczególni wrogowie mogą być odporni na konkretny rodzaj uderzeń np. bronie kłujące znakomicie sprawdzają się przeciwko ludziom, w przeciwieństwie do broni obuchowej, która jest doskonała na wszelkiego rodzaju golemy. Na początku gry jesteśmy zmuszeni do walki w "ciemno", później możemy posługiwać się umiejętnością APPRISE Rosalind, pozwalającą określać słabości przeciwników.

"Cudowną bronią" naszej drużyny jest BACKSTAB Flece, czyli atak w plecy. Można go wykonać jedynie sztyletem, lub krótkim mieczem (wyraźnie musi to być zaznaczone w opisie broni) i dopiero po wybraniu, w trakcie walki, takiego ataku z menu zdolności (nie odbywa się automatycznie). Istnieją dwa rodzaje Backstab-ów: słabszy i silniejszy. Pierwszy następuje przy ataku podczas walki i zabiera sporo punktów życia, choć daleko mu do prawdziwego nokautu. Natomiast do wykonania superbackstab-u prowadzą trzy drogi . Pierwsza to skradanie się do wroga (zdolność SNEAK) i niezauważenie zadanie mu ciosu. Drugi to podcięcie przeciwnika (zdolność TRIP) i atak gdy leży na ziemi, oraz trzeci, kiedy użyjemy czaru FREEZE i delikwent stoi zamrożony. W tych trzech przypadkach można zadać cios zabierający nawet ponad 1000HP ! Pamiętajmy, że działa jedynie, gdy ustawimy się DOKŁADNIE za plecami (pojawi się niebieski krzyż).

Podczas walki nie czekajmy do ostatniej chwili z ewentualną ucieczką, gdyż 99% ciosów w plecy kończy się spowolnieniem naszej postaci i czyni nas łatwym celem - Walka - Summoner - poradnik do gryCzęść wrogów, których spotkamy, jest niewrażliwa na ataki konkretnych żywiołów. Jeżeli zaatakujemy Ognistego Rycerza kulą ognia to nie tylko nie zadamy mu obrażeń, ale dodatkowo uleczymy.

Podczas walki nie czekajmy do ostatniej chwili z ewentualną ucieczką, gdyż 99% ciosów w plecy kończy się spowolnieniem naszej postaci i czyni nas łatwym celem.

Rosalind można spokojnie zostawić samą sobie, gdyż używa magii w sposób jak najbardziej właściwy. Jedynie gdy chcemy posłużyć się silniejszymi czarami musimy zrobić to sami.

W menu postaci możemy ustawić skrypty AI (zachowania). Ustawienia "fabryczne" są dobrze dobrane i zmieniałem je jedynie dla Rosalind pomiędzy healer/caster a Healer w zależności, czy miała atakować, czy tylko wspierać magicznym leczeniem pozostałych bohaterów.

Postacie kierowane przez komputer i mające skrypt Healer lub Healer/caster zaczynają leczyć, gdy poziom energii którejś z postaci spadnie poniżej połowy.

Gdy tylko Rosalind zdobędzie umiejętność BOW, natychmiast zamieńmy jej laskę na łuk. W innym przypadku, gdy wyczerpie energię magiczną, rzuci się na przeciwników z kijem w ręku, a to zawsze kończy się źle (a nas zmusza do jej ciągłego kontrolowania).

O ile magicznych broni nie spotkamy wiele, o tyle magicznych pierścieni jest w grze multum. Niestety, nasza postać ma na nie tylko dwa wolne miejsca, więc należy dokładnie dopasować ich cechy do potrzeb użytkownika.

Najlepszym sposobem na zdobycie doświadczenia a czasem również unikalnych przedmiotów, są walki z losowo generowanymi przeciwnikami na mapie świata. Są czasochłonne ale pozwalają osiągnąć wysoki poziom.

Ataki łańcuchowe nie są specjalnie silniejsze od zwykłych, ale nie dopuszczają przeciwnika do wykonania ciosu. Dodatkowo część z nich nie ma charakteru bojowego, ale pozwala wzmocnić lub uleczyć bohatera (drużynę).

W opcjach gry można ustalić czy ataki łańcuchowe są wyprowadzane ręcznie, czy automatycznie. Polecam ten drugi sposób, gdzie zamiast klepać w klawiaturę wystarczy w momencie pojawienia się łańcuszka nad głową bohatera nacisnąć prawy przycisk myszy.

Jeżeli mamy odpowiednią ilość gotówki nasi podopieczni są praktycznie nieśmiertelni. Wystarczy kupić kilkadziesiąt leczniczych mikstur i podczas pauzy leczyć nimi nasze postaci. Użyte w ten sposób mikstury kumulują się i bez zbędnego zachodu można uleczyć każdego bohatera.

Nie napalajmy się na wspaniale wyglądające pełne zbroje (chroniące zarówno tors, jak i nogi). W większości przypadków dają mniejsza ochronę niż najlepsze stroje dwuczęściowe.

Każde przywołanie to nie tylko koszt energii magicznej, ale przede wszystkim poświęcenie znacznej części HP Josepha - Przywoływanie (Summoning) - Summoner - poradnik do gryZdolność SUMMONING posiada jedynie Joseph i pozwala dołączyć do drużyny piątą postać z innego wymiaru. Ich wybór rośnie wraz ze zdobytymi pierścieniami a statystyki wraz z poziomem tej zdolności i doświadczeniem bohatera. W zależności od naszych potrzeb może to być wojownik, lub czarodziej. Z tych pierwszych preferuję RED MINOTAURA lub CELESTIAN SAMURAJA (szybcy, znakomicie posługujący się posiadaną bronią), a z czarodziejów zdecydowanie polecam BLUE IMPA, który potrafi zamrażać i leczyć.

Każde przywołanie to nie tylko koszt energii magicznej, ale przede wszystkim poświęcenie znacznej części HP Josepha. Najczęściej traci około połowy zdrowia i jest zdecydowanie bardziej narażony na ataki wrogów.

Po śmierci Josepha przywołany potwór obraca się przeciwko reszcie drużyny.

Dostępne "Summony":

  • GOLEM - dość silny, posiada masę HP, ale niesamowicie powolny i praktycznie mało przydatny.
  • RED MINOTAUR - znakomity wojownik posługujący się toporem, posiada znaczną ilość HP i w dodatku jest odpowiednio szybki. Jeden z wcześniejszych i najbardziej przydatnych kompanów.
  • BLADE OF URATH - gdyby posiadał więcej energii, byłby najlepszy. Niesamowicie szybki, z dużą paletą ciosów, ale w końcowej fazie gry zazwyczaj pada po jednym ciosie.
  • BLUE IMP - zdecydowanie najlepszy czarodziej. Dzięki czarom lodu potrafi zamrażać przeciwników i rzucać potężnego BLIZZARDA. Jest także uzdrowicielem. Słaby w bliskich spotkaniach.
  • BLACK FIRE ELEMENTAL - gość cienki, jak barszcz za PRL-u. Mało HP, słaby cios. Można zapomnieć.
  • BLOOD ELEMENTAL - sporo HP i niesamowicie szybki. Dobrze sprawdza się przeciwko "ruchliwym" przeciwnikom.
  • POISION ELEMENTAL - potrafi zatruwać i to jego jedyna zaleta.
  • MIST ELEMENTAL - posiada zasób czarów energetycznych, ale z niezrozumiałych dla mnie przyczyn, nie kontrolowany, pcha się do walki "wręcz", co zawsze kończy się zejściem. Z tego powodu bardziej denerwujący niż przydatny.
  • WRAITH - posiada zdolność wysysania poziomów doświadczenia. Niestety niewielka ilość energii magicznej ogranicza efektywne zastosowanie tej zdolności.
  • JADE GOLEM - to samo, co przy golemie, ale jest szybszy, dzięki czemu lepiej nadaje się na potężnego towarzysza (znakomicie sprawdza się przeciwko kamiennym przeciwnikom).
  • CELESTIAN SAMURAI - obok czerwonego minotaura, drugi bardzo dobry wojownik. Właściwie pozbawiony wad, dodatkowo jego ataki łańcuchowe wzmacniają i uzdrawiają drużynę.
  • ATAKI CZTERECH SMOKÓW - nie są to typowe "Summony", gdyż działają bardziej na zasadzie czarów bojowych, zadając obrażenia wrogom znajdującym się na wskazanym obszarze. Raczej rzadko stosowana zdolność, gdyż skuteczność jest o wiele mniejsza niż wskazuje koszt zużytych AP. W dodatku po przyzwaniu Forrest Dragon-a nie mogłem dalej rzucać czarów leczniczych (to chyba błąd programu).

MASAD

Naszego bohatera poznajemy, kiedy pojawia się w zniszczonej wiosce Masad. Dla rozjaśnienia sytuacji porozmawiajmy z ocalałymi mieszkańcami, a okaże się, że najeźdźcy to wojska cesarza Orenii. Najciekawsze jest to, że celem ich poszukiwań jest młodzieniec ze znakiem na dłoniach. Znakiem takim jak twój. Przerażeni ludzie będą wspominać także o siejących zniszczenie czterech wojownikach, pół- ludziach, pół-bestiach. Na szczęście to nasz późniejszy problem. W tej chwili przeciwnikami będą leszczowaci żołnierze padający po kilku uderzeniach (nie zapominajmy o reperowaniu zdrowia za pomocą czarów). Tutaj otrzymamy pierwsze poboczne zadanie a także warto rozejrzeć się wśród skrzyń stojących przy domostwach (nie trzeba na nie klikać - wystarczy nacisnąć środkowy klawisz myszy lub "X", aby zbadać pobliski teren i zebrać przedmioty). Na południu spotkamy NATH-a, który poradzi udać ci się do stolicy LENELE w poszukiwaniu YAGO, mentora z twojej młodości. Tylko on może ci wyjaśnić co się dzieje dookoła i ewentualnie pomóc. Niestety wszystkie drogi są obstawione i jedyną możliwością dostania się do miasta jest transport łodzią. Znajdziemy ją na wschodnim brzegu (chroni ją gość z wielkim młotem - to żaden boss, choć wygląda groźnie i potrafi powalić na ziemię).

LENELE

Przy wejściu spotkamy Golema ostrzegającego nas przed swymi braćmi, którzy, nie naprawiani przez lata, popadli w obłęd i atakują każdego w zasięgu wzroku - Solucja cz.1 - Summoner - poradnik do gryPrzed nami sama stolica Medevy. To wielkie, tętniące życiem miasto. Można porozmawiać z każdym przechodniem, ale godni zainteresowania są jedynie ci z wykrzyknikami w chmurce nad głową. To oni zlecają nam zadania i nawet jeżeli nie maja nic konkretnego do zaoferowania, to w przyszłości będą z pewnością częścią jakiegoś zlecenia (dlatego warto robić znaczki na mapie CTRL+Lewy przycisk myszy gdzie się znajdują). Miasto jest podzielone na kilka dzielnic i warto obejść wszystkie, zbierając zamówienia i zapamiętując lokalizacje sklepów. Naszym celem jest pałac królewski, gdzie rezyduje LORD YAGO (awansował od ostatniego spotkania). Zanim ostatecznie skierujemy nasze kroki w tamtym kierunku, warto na samym początku podejść w dokach (LENELES OUTSKIRTS) do podestu z rybami i zbadać teren - znajdziemy "Fiery Falchion" miecz uderzający Fireballami, bardzo pomocny w pierwszych potyczkach. Warto też zwiedzić świątynie Uratha, gdzie od AMASA poznamy historie wojny bogów i kataklizmu, który nawiedził świat wieki temu. Kiedy zdecydujemy się na wizytę w pałacu czeka nas niemiła niespodzianka. Straże ani myślą wpuszczać do środka jakiegoś "chłopa", a wszelkie wyjaśnienia rozbiły się o czubek groźnie wyglądającego miecza. No cóż, trzeba znaleźć jakiś inny sposób na dostanie się do środka. Na okazję nie trzeba długo czekać - w chwilę później zaczepia nas kobieta w ciemnym płaszczu. To FLECE, złodziejka, która zna tajne wejście do pałacu, ale potrzebuje twojej pomocy w dotarciu do niego. Nic dziwnego, droga prowadzi przez podziemne kanały, miejsce nieprzyjaźnie nastawione do intruzów. Przełamując wrodzoną nieufność zagłębiamy się wraz z nową towarzyszką w wilgotną ciemność.

LENELE SERWERS

Przy wejściu spotkamy Golema ostrzegającego nas przed swymi braćmi, którzy, nie naprawiani przez lata, popadli w obłęd i atakują każdego w zasięgu wzroku. Poza nimi spotkamy BACILE - pająkowate potwory, które stanowią zagrożenie jedynie w większej grupie. Kanały nie są zbyt rozległe i szybko trafimy do pomieszczenia z 3 kołami. Nas interesuje te po lewej, które na zmianę otwiera i zamyka dwie kraty A1B1 widoczne w przejściu poniżej. Należy rozdzielić drużynę: Flece niech operuje kołem, a Joseph zejdzie do wrót i przejdzie na drugą stronę korytarza. Zaraz blisko spotkamy kolejnych operatorów (drugi otwiera na amen wcześniejsze kraty A1B1, więc można dołączyć Flece do naszego bohatera). Otwieramy pozostałe kraty i droga do ostatniej części kanałów (PALACE AQUEDUCT) jest wolna. Wcześniej warto zwiedzić dalszą część SERWERS-ów - przy wejściu do dzielnicy OLD CITY spotkamy grupę złodziei potrzebnych do ukończenia jednego z zadań pobocznych. Walka jest ciężka, ale opłaca się i zyskamy dodatkowo klucz do kraty we wspomnianej dzielnicy.

PALACE AQUEDUCT

Przeprawa jest krótka, ale dynamiczna. Na dużej platformie zmierzymy się z dwoma zwykłymi golemami i jednym większym. Obszar zostaje zamknięty więc nie mamy dużego pola manewru, na dodatek cięgle atakują nas potężne macki wystające z wody. Najlepiej nie zbliżać się do jednego ze zwykłych golemów i skupić się na walce z pozostałymi (macki znikną same gdy ich pokonamy). W następnej sali znajduje się wejście do pałacu.

PALACE

Naszym głównym zadaniem jest dostanie się na trzecie piętro budowli i odnalezienie YAGO (nie zapomnijmy o przeszukiwaniu odwiedzanych komnat). W tej lokacji musimy uważać na przechadzających się po korytarzach strażników. Gdy nas zauważą, to podnoszą alarm i zaczynamy zabawę od nowa. Na szczęście nie grzeszą inteligencją i łatwo można zapamiętać trasę jaką się poruszają. Na drugie piętro dostaniemy się schodami znajdującymi się zaraz obok tajnego przejścia. Tutaj zadanie jest utrudnione gdyż jesteśmy zmuszeni przedostać przez strzeżony korytarz. Wykorzystując otwarte pokoje i metodę bieg-krycie się, docieramy do pomieszczenia ze schodami (na początku ostatniego pasażu). Rozmowa ze starym nauczycielem wyjaśni trochę sytuację - Solucja cz.1 - Summoner - poradnik do gryPrzed nami najbogatsze, trzecie piętro. Klucz do pokoju YAGO znajduje się w wielkim pokoju po prawej stronie głównego holu (będziemy tam świadkiem ciekawej sceny), a komnata doradcy w północno-zachodniej części mapy. Na północnym końcu głównego holu w komnacie po prawej stronie (za zamkniętymi drzwiami) znajduje się przedmiot poszukiwany przez Flece. Kiedy YAGO dowie się, że Joseph przybył do stolicy i znajduje się w pałacu, od razu zechce z nim skontaktować.

Rozmowa ze starym nauczycielem wyjaśni trochę sytuację. Armia Orenii poszukuje człowieka z symbolem Summonera na ręku, gdyż obecnemu cesarzowi Murodowi przepowiedziano, że właśnie tak naznaczony człowiek pozbawi go tronu i władzy. Na razie nasz heros jest zbyt słaby by stanąć do walki z cesarzem, dlatego musi skompletować cztery legendarne pierścienie "przywoływaczy" i przejąć zawartą w nich potężną magię. Pierwszy pierścień i zdolność Summonera otrzymamy od razu (RING OF DARKNESS- pozwala przywołać żywiołaka ognia), a po informacje o kolejnych musimy udać się do sanktuarium na wyspie Iona, do opata LAURENTA.

Zanim to uczynimy porozmawiajmy z osobami w sali tronowej, a dowiemy się co nieco o panującej parze królewskiej i budzącym postrach księciu SORNEHANOWI. Następnie skierujmy swoje kroki do dzielnicy OLD CITY. Porozmawiaj ze SATVUSEM THE SKULK a wpuści cię do domu TANCEREDA, mocodawcy Flece i pana podziemia w Lenele. Niestety zastaniemy go umierającego w łóżku, a ze słów opiekunki wynika, że został otruty przez tajemniczą postać w bieli (prawdopodobnie tą samą, którą widzieliśmy w pałacu). Opis i sposób działania wskazują na AOQI przywódczynię wojowników z Jade Temple w Orenii. Na razie sprawa pozostanie nierozwikłana a my wyruszamy do IONA MONESTARY.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Summoner

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Summoner

zobacz więcej informacji o grze
Summoner

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji