poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Gothic

Poradnik do Gothic koncentruje się samej kwintesencji gry, pomagając niedoświadczonym graczom ukończyć całą rozgrywkę bazując na Starym Obozie. Wedle upodobań, każdy będzie mógł później rozegrać grę, jakoby na nowo w innym obozie.

poradnik, solucja do gry w zawiera 115 stron i 296 ilustracji, rozmiar pliku to 8,2 MB

12. Przeciekająca tama.

Zadanie zleca Homer. Okazuje się, że jeden z topielców podgryza tamę i trzeba się z nim rozprawić.

Nic bardziej prostszego. Okrążasz jezioro, aż dotrzesz do punktu pokazanego na obrazku z prawej. Wyciągasz długi łuk (o ile go masz) i eliminujesz potwora z dystansu. Jeśli się zdarzy, że podejdzie zbyt blisko, to zalecam taktyczny odwrót. Na szczęście topielce nie są najszybszymi przeciwnikami i szybko zostawisz go w tyle. Wtedy wyciągasz łuk i strzelasz dalej. Uwaga musisz posiadać rozwiniętą zręczność 25-30 i umieć szybko uciekać w razie zagrożenia.

Po wszystkim wracasz do Homera i dostajesz dodatkowe 300 PD.

1 - Witamy w Koloni (9) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry
Kiedy dojdziesz do centralnej części Nowego Obozu, porozmawiaj z Baalem Kaganem (obrazek z lewej) - Witamy w Koloni (9) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry

Kiedy dojdziesz do centralnej części Nowego Obozu, porozmawiaj z Baalem Kaganem (obrazek z lewej).

13. Promotor ziela

Zadanie zleca Baal Kagan. Musisz tylko rozprowadzić 10 sztuk ziela po obozie, gdzie za każde dostaniesz 10 BR. Razem otrzymasz 100 BR oraz jedną z nagród: zwoje sekty, 100 BR oraz ułatwione przyłączenie się do Bractwa.

Wystarczy jak przejdziesz się po obozie i będziesz zaczepiał, każdego szkodnika oraz najemnika, a następnie wspominał o posiadanym towarze, a każdy chętnie od ciebie go odkupi. Po rozprowadzeniu całej ilości, sam wybierasz sobie nagrodę. Ja wybrałem dodatkowe 100 BR i razem otrzymałem za to zadanie 200 BR, ale jeśli myślisz o przyłączeniu się do sekty to lepiej wybierz pomoc Kagala. Wtedy dostaniesz przygotowany zew nocy (taki wykręcony joint dla Guru Baal Tyona

Dodatkowo dowiesz się o drugim wysłanniku sekty, Baalu Isidro, który zamiast sprzedawać ziele woli je wymieniać na ryżówkę, silny trunek.

Teraz udajesz się za Baala Kagan we wnękę po lewej, gdzie przebywa Lares. Jednak dojścia do Laresa chroni dwóch strażników oraz Roscue (obrazek z prawej). Napomknij o pierścieniu od Mordraga temu ostatniemu, a droga do Laresa stanie przed tobą otworem.

14. Członek Nowego Obozu

Zadanie zleca Lares. Trzeba wykonać dwa zadania poboczne i posiadać min 5 poziom doświadczenia. (10 na mapie obozu)

Problem jest w tym, że stracisz pierścień Mordraga (+5 do zręczności), ale za to zyskasz sporo bryłek. A więc tak, najpierw wyjaśniasz sprawę ochroniarzom, a następnie udajesz się prosto do Laresa.

Laresowi oddajesz pierścień i rozmawiasz o członkostwie oraz co jeszcze musisz zrobić, aby go przekonać.

15. Bryłki dla Laresa.

Zadanie zleca Lares. Jako, że w obozie panuje zasada dzielenia się zyskami Lares powiadomi cię o pokaźnym ładunku ziela, które posiada Baal Sidro (4 na mapie obozu). Całe jego ziele jest warte 500, ale Lares wycenia je na 400 BR. Wszystko co musisz zrobić to dostarczyć Laresowi 400 BR, nie ważne skąd byleby się ilość zgadzała.

Aby dostać się do Baala Isidro, będziesz musiał przekroczyć progi gospody na środku jeziora. Niestety wstęp do gospody mają tylko Krety oraz Członkowie Obozu. Dodatkowo stoi dwóch strażników (obrazek z prawej).

Dostać się można do gospody na kilka sposobów. Najłatwiej, będzie zapłacić 100 BR, ale również można użyć czaru Sen, jeśli wybrałeś jako nagrodę w zadaniu 13 zwoje sekty, aż w końcu możesz pobić Wykidajło, ale to nie najlepszy pomysł ze względu na siłę przeciwnika. Dlatego najlepiej zapłacić, a później zgłosić się po swoje. Jak będziesz w stanie pokonać oprycha, będziesz również w stanie odebrać swoje BR. Potraktuj, więc tę inwestycję, jako lokatę krótkoterminową.

2 - Witamy w Koloni (9) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry
3 - Witamy w Koloni (9) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry

16. Ładunek ziela.

Zadanie zleca Baal Sidro (4 na mapie obozu). Musisz odpowiednio porozmawiać z delikwentem, a następnie rozprowadzić 50 sztuk ziela. Koniec możesz wykonać na dwa sposoby. Oddać należną część Baalowi albo najzwyczajniej w świecie oddalić się z łupem.

Aby w ogóle dostać to zadanie musisz porozmawiać z Baalem Kagal, który powie ci o kłopotach tego Baala. To wystarczający powód, aby Isidro dał ci ziele. Następnie wykonujesz to zadanie dokładnie jak 13, czyli zaczepiasz każdego szkodnika i najemnika, a następnie sprzedajesz ziele. Warto tutaj zaznaczyć, iż każdego nowego dnia możesz od nowa sprzedawać tym samym klientom ziele.

Końcówkę sam wybierasz. Pamiętaj tylko, że jeśli nie oddasz bryłek Baalowi to nie dostaniesz doświadczenia.

W głębi gospody, za ladą są drzwi, a za nimi Jeremiasz pracujący przy stole alchemicznym. Porozmawiaj z nim, a dostaniesz ryżówkę oraz bardzo cenną informację na temat Ryżowego Księcia.

Ze zdobytą informacją udaj się do Horacego i powiedz mu, że chcesz rozprawić się z Ryżowym Księciem i jesteś gotowy to zrobić, jeśli ci pomoże. Dzięki temu otrzymasz gratis +5 punktów do siły.

1 - Witamy w Koloni (10) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry
Jeśli posiadasz wolne punkty doświadczenia dobrze by było, żebyś zainwestował je - Witamy w Koloni (10) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry

Jeśli posiadasz wolne punkty doświadczenia dobrze by było, żebyś zainwestował je. W lewym górnym rogu groty znajduje się Buster (obrazek z lewej) pokaże ci on, jak balansować ciałem, czyli nauczy cię akrobatyki (10 PU). Jest to dość przydatna umiejętność dzięki, której będziesz mógł dalej skakać, jak również zeskakiwać na większe odległości, ale bez przesady.

Przede wszystkim dzięki akrobatyce będziesz mógł szybciej się przemieszczać. Trik polega na tym, że podczas zwykłego biegu (strzałki w górę) klikasz PPM (prawy przycisk myszy) i wykonujesz skok. Dzięki temu skróci się czas podróży o co najmniej połowę.

Warto tutaj zaznaczyć, że nie używa się tej sztuczki podczas, gdy grunt wznosi się. A to z bardzo prostego powodu, otóż zamiast rzucić się szczupakiem do przodu, Bezimienny po prostu podskoczy tylko co zwolni całą podróż. Dodatkowo gdy grunt opada skoki są dalsze, jednak istnieje możliwość, że Bezimienny skoczy za daleko i przykucnie by złapać równowagę, a wtedy całkowicie spowolni czas podróży.

Proponuję trochę poćwiczyć, a szybko załapiesz o co chodzi i będziesz się bardzo szybko przemieszczał.

Natomiast jeśli miniesz grotę i pójdziesz drogą na skarpę znajdziesz tam Corda. Ten z kolei chętnie pokaże ci jak władać bronią jednoręczną (30 BR i 10 PU).

Niedaleko Bustera, krąg niżej znajduje się Wilk, który pokaże ci jak strzelać z łuku oraz chętnie wymieni kilka drobiazgów.

Idąc od Wilka do wyjścia na swej drodze napotkasz Klina, który nauczy cię skradania się, kradzieży oraz otwierania zamków. Tych umiejętności przyda ci się tylko otwieranie zamków.

W pobliżu kopca rudy krąży Cronos, który chętnie pohandluje z tobą magicznymi przedmiotami, jak również pokaże ci jak zwiększyć manę. Zupełnie bezużyteczne dla wojownika.

Proponuję inwestować w siłę, jeśli jesteś wojownikiem; w zwinność jeśli jesteś strzelcem.

2 - Witamy w Koloni (10) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry
Jeśli pójdziesz w prawo od wejścia natrafisz na małe ognisko oraz Gorna (obrazek z lewej) - Witamy w Koloni (10) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry

Jeśli pójdziesz w prawo od wejścia natrafisz na małe ognisko oraz Gorna (obrazek z lewej).

17. Chata

Zadanie zleca Gorn. Należy pozbyć się Krzykacza. (7 na mapie obozu)

Niby proste zadanie, ale zawsze. Zaraz przed Gornem znajdziesz Krzykacza, który przywłaszczył sobie chatę i teraz, jak gdyby nigdy nic nie pozwala nikomu się do niej zbliżać. Niestety z krzykaczem, jest ten sam problem, co z Lewusem. Obaj posiadają zbliżone możliwości, które niestety przekraczają twoje. Innymi słowy załatwią cię jedną kombinacją ciosów, a co gorsza posiadają zbroję, której tobie brak. Ale spokojnie, w chwili gdy dołączysz do, któregoś obozu będziesz w stanie rozprawić się z tymi problemami.

* Jeśli chcesz dołączyć do tego obozu, to:

** zalecam, jednak udanie się dalej i zdobycie dodatkowego doświadczenia, a dopiero na końcu przyłączenie się do konkretnego obozu.

Udajesz się do Laresa i oddajesz mu 400 BR.

18. Sfałszowana lista

Zadanie zleca Lares. Musisz zdradzić Stary Obóz i przynieść listę od Jana Laresowi.

Ponieważ jesteś już w posiadaniu listy, to wystarczy ją oddać Laresowi. Ten dopisze kilka rzeczy, a następnie zajmie się ładunkiem. Twoje zadanie polega na dostarczeniu sfabrykowanego listu Diego. Następnie możesz wrócić do Gorna, który wręczy ci nagrodę.

Jednak wystarczy tylko oddać list, aby zostać przyjętym do Nowego Obozu.

19. List magów wody

Zadanie zleca Cronos. Należy dostarczyć list do magów ognia w Starym Obozie, otrzymasz amulet kurierski, czyli przepustkę do wewnętrznego pierścienia w Starym Obozie. (polan Starego Obozu 10)

Przyszła teraz pora na powrót do Starego Obozu.

1 - Witamy w Koloni (11) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry
Po powrocie do starego obozu kierujesz się do targowiska i rozmawiasz z Dexterem (obrazek z lewej) - Witamy w Koloni (11) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry

Po powrocie do starego obozu kierujesz się do targowiska i rozmawiasz z Dexterem (obrazek z lewej)

20. Receptura Cor Kaloma.

Zadanie zleca Dexter. Należy udać się do obozu sekty i zdobyć recepturę ze skrzyni w chacie Cor Kaloma, a następnie dostarczyć ją Dexterowi. Kaloma znajdziesz na mapie Obozu na Bagnach w miejscu oznaczonym 3.

Następnie zagadujesz Baal Parveza (obrazek z prawej) i prosisz go o wskazanie ci drogi do obozu Bractwa. Po czym pozostaje ci tylko podążać za NPC. Naturalnie nie robisz żadnych głupstw i trzymasz się z tyłu, a Baal nabija ci doświadczenie.

2 - Witamy w Koloni (11) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry
Na miejscu strażnikom mówisz, że chcesz się przyłączyć do obozu - Witamy w Koloni (11) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry

Na miejscu strażnikom mówisz, że chcesz się przyłączyć do obozu. Dodatkowo możesz zagadnąć ich na temat pancerza. Zaoferują ci stylową sukienkę bractwa (ochrona 15 ogień 10) za jedyne 500 BR. Oczywiście jest to zupełna strata pieniędzy, ale cóż zawsze inny wygląd. Dalej zagadujesz Lestera (obrazek z lewej) i pytasz go, żeby wskazał ci drogę do laboratorium alchemicznego.

Bez problemu zaprowadzi cię wprost pod chatkę Cor Kaloma. Teraz po drabinkach wchodzisz na górę. Tam zobaczysz strażnika, ale on nawet nic ci nie powie. Wchodzisz do środka (obrazek z prawej). Upewniasz się czy nie ma pomocnika Kaloma, jeśli jest to musisz przyjść o innej porze.

Cor Kalom jest bardzo zajęty eksperymentami i nie ma czasu pilnować skrzyń, ale jego pomocnik może cię przyłapać. Toteż zalecam zapis gry. Następnie idziesz prosto pod ścianę i otwierasz wytrychem skrzynię z lewej strony. (jeśli rozwalisz kilka wytrychów to wczytujesz grę i otwierasz skrzynię bez strat, musisz tylko zapamiętać właściwą kombinację). W jej wnętrzu znajduje się recepturę, zabierasz ją i rozmawiasz z Cor Kalomem.

Po rozmowie schodzisz na dół i rozmawiasz z Lesterem, o ile jeszcze czeka na dole, jak nie to wróć na początek i odciągnij go od guru, a następnie porozmawiaj z nim na temat członkostwa.

21. Członkostwo w sekcie, znaczy Obozie Bractwa.

Zadanie zleca Cor Kalom (3 na mapie obozu). Ponieważ to bardzo zajęty człowiek, to weryfikację nowicjuszy pozostawił Guru, którzy będą sprawdzali twoje możliwości.

22. Śniący bogiem, jednym i jedynym.

Zadanie zleca Baal Namib. Okazuje się, że Baal Namib bardzo nie lubi innych bogów, niż Śniący. A więc jeśli głośno powiesz, że wyrzekasz się starej religii to możesz liczyć na przychylność Namiba.

Wszystko dokładnie powie ci na stronie Lester, toteż po powrocie wystarczy trzymać się wskazówek przyjaciela. I jeden głos wędruje na tak.

3 - Witamy w Koloni (11) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry
*Teraz udaj się na plac świątynny i odnajdź Baala Tyona (obrazek z lewej) - Witamy w Koloni (11) - Rozdział 1 - Gothic - poradnik do gry

*Teraz udaj się na plac świątynny i odnajdź Baala Tyona (obrazek z lewej)

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Gothic

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Gothic

zobacz więcej informacji o grze
Gothic

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier RPG

Gry RPG