poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Severance: Blade of Darkness

W poradniku tym znajdziecie wszystko co potrzebne aby wasza przygoda w wielkim świecie Blade of Darkness nie zakończyła się zbyt wcześnie. Opis broni, postaci, przedmiotów, solucja ... broń w dłoń i w drogę.

poradnik, solucja do gry w zawiera 44 stron i 104 ilustracji, rozmiar pliku to 2,3 MB

W BoD można podczas wędrówki po kolejnych lokacjach zbierać dwa konkretne typy przedmiotów, mających wpływ na końcowy efekt gry. Oba są wyświetlane pod paskiem energii i doświadczenia, ale dopiero kiedy uda ci się znaleźć przynajmniej jeden z nich. Pierwszym rodzajem są kamienie (Gem), które będą potrzebne do otwarcia przejść w świątyni boginii Ianny. Bez nich dalsza gra nie będzie możliwa, dlatego poziomy z kamieniami są tak skonstruowane, abyś musiał zebrać kamień przed jego ukończeniem. W tym celu trzeba przeważnie zabić jakiegoś silnego potwora lub też po prostu zabrać leżący sobie samotnie kamyk, co nie będzie trudne a dla ułatwienia jest to w solucji szczegółowo opisane. Poniżej prezentowane są nazwy kamieni oraz lokacje w których można je odnaleźć:

 

Nazwa:

Lokacja:

AMBER GEM - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

AMBER GEM

THE TEMPLE OF AI FARUM

BLACK GEM - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

BLACK GEM

FORGE OF XSHATHA

BLUE GEM - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

BLUE GEM

THE GORGE OF ORLOK

WHITE GEM - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

WHITE GEM

FORTRESS OF NEMRUT

Kolejnymi przedmiotami w które należy się zaopatrzyć są runy (Rune). Nie jest to absolutnie obowiązkowe, ale znacząco wpływa na zakończenie gry. Poza tym zebranie wszystkich sześciu run pozwala na użycie pełnej mocy miecza Ianny (Sword of Ianna) i dodatkowo umożliwia dalszą grę w lokacji CHAOS. Dlatego w solucji znajdziecie dokładny opis ich położenia, z zaznaczeniem że jest to sekret. Jeśli przegapiliście jakąś runę, to nic straconego - po lokacji TEMPLE OF IANNA można po nią wrócić, jednak trzeba będzie stawić wtedy czoła kolejnym potworom. Poniżej znajdziecie wszystkie sześć run wraz z nazwą i miejscem gdzie je ukryto.

 

Nazwa:

Lokacja:

ARAMATI RUNE - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

ARAMATI RUNE

MINES OF MOUNT KOLBEGEN

ARYAMAN RUNE - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

ARYAMAN RUNE

FORTRESS OF TELL HALAF

HAURUATAT RUNE - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

HAURUATAT RUNE

TOMB OF EPHYRA

XSHATHRA RUNE - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

XSHATHRA RUNE

OASIS OF NAJEB

AMERETAT RUNE - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

AMERETAT RUNE

FORTRESS OF NEMRUT

IANNA RUNE - Runy i Kamienie - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

IANNA RUNE

TEMPLE OF AI FARUM

Podczas wędrówki po poziomach natkniesz się na znaczną ilość przeciwników. W większości mogą się oni posługiwać bronią taką jak ty - więc sprawdzaj co mają aktualnie przy sobie. Do tego dochodzą jeszcze poziomy doświadczenia, przydzielane proporcjonalnie do twojego. Czyli im wyższy poziom bohatera, którym kierujesz, tym wyższy poziom ma twój przeciwnik. Zależnie też od jego budowy wewnętrznej należy stosować szczególną broń. I tak potwory z ciałem "giętkim" (cyli gobliny, orki, zombi itp.) najlepiej pokonać bronią ostrą. Natomiast potwory takie jak szkielety najlepiej zabijać bronią ogłuszającą, czyli wszelkiego rodzaju maczugami czy laskami. Poniżej znajdziecie większość stworów próbujących przeszkodzić wam w wypełnianiu zadań, ale niektóre (występujące bardzo rzadko czy różne gatunkowo np. rycerz chaosu czy ognisty szkielet) są wymieniane w tekście, razem z najlepszą strategią walki.

Charakterystyka: głupie i słabe stwory, mają głowę połączoną z tułowiem, a poruszają się na niewielkich nóżkach, najczęściej spotykane w stadach - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

CRITTERS

Charakterystyka: głupie i słabe stwory, mają głowę połączoną z tułowiem, a poruszają się na niewielkich nóżkach, najczęściej spotykane w stadach

Słaby punkt: mają bardzo niską żywotność, więc nie powinny stanowić większego problemu.

Atak: skaczą na ofiarę gryząc ją swoimi ostrymi zębami.

Charakterystyka: są niezbyt silnymi przeciwnikami, ale na wyższych poziomach mogą stanowić nie lada wyzwanie - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

RYCERZ

Charakterystyka: są niezbyt silnymi przeciwnikami, ale na wyższych poziomach mogą stanowić nie lada wyzwanie.

Słaby punkt: raczej brak takowego, należy atakować kombosem, kiedy rycerz będzie kończył swoje pchniecie.

Atak: używają mieczy, rzadziej maczug i w ostateczności jednego z pozostałych rodzajów broni.

Charakterystyka: bardzo inteligentni przeciwnicy, będą się poruszać na boki i blokować ataki swoimi tarczami - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

CZARNY RYCERZ

Charakterystyka: bardzo inteligentni przeciwnicy, będą się poruszać na boki i blokować ataki swoimi tarczami

Słaby punkt: kiedy stracą tarczę, stają się łatwiejsi do pokonania, jednak najpierw trzeba do tej sytuacji doprowadzić.

Atak: używają Snake Sword, który, poza dużymi obrażeniami, zatruwa naszego bohatera.

Charakterystyka: słaby i bardzo głupi ale za to szybki przeciwnik, chyba najczęściej spotykany, występuje często razem z orkami - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

GOBLIN

Charakterystyka: słaby i bardzo głupi ale za to szybki przeciwnik, chyba najczęściej spotykany, występuje często razem z orkami.

Słaby punkt: zasadniczo nie ma takiego, poza niewielką żywotnością i słabą obroną.

Atak: szybkie pchnięcia, czasami połączone w kombosy, jednak nie są w stanie za bardzo skrzywdzić bohatera chyba że są na wysokim poziomie doświadczenia.

Charakterystyka: są bardzo wytrzymali i nadzwyczaj silni, jednak spotkać można ich dużo rzadziej niż np - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

ORK

Charakterystyka: są bardzo wytrzymali i nadzwyczaj silni, jednak spotkać można ich dużo rzadziej niż np. gobliny.

Słaby punkt: najlepiej jest atakować szybko podchodząc i po zadaniu ciosu cofać się do tyłu, dzięki czemu ork wykona kombos nie raniący bohatera.

Atak: jeśli ork jest wyposażony w Orc Sword, to poza możliwością otrucia bohatera podczas udanego trafienie staje się dużo bardziej agresywny i cały czas używa kombosów

Charakterystyka: bardzo szybkie i inteligentne stwory, spotykane w grobowcach i na cmentarzach, najczęściej w grupach - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

KOŚCIOTRUP

Charakterystyka: bardzo szybkie i inteligentne stwory, spotykane w grobowcach i na cmentarzach, najczęściej w grupach

Słaby punkt: jeśli jest ich więcej, mogą w ferworze walki ranić siebie nawzajem, co można łatwo wykorzystać; najlepsza broń do walki to buławy.

Atak: używają najczęściej potrójnego kombosu, który jest trudny do zatrzymania.

Charakterystyka: bardzo słabe i powolne truposze, można się wiele razy na nie natknąć w przeróżnych lokacjach - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

ZOMBI

Charakterystyka: bardzo słabe i powolne truposze, można się wiele razy na nie natknąć w przeróżnych lokacjach.

Słaby punkt: jako że są wolne, można je bezproblemowo załatwić, najlepiej używając broni ostrych.

Atak: korzystają z lekkich mieczy i maczug, ale ich największa słabość (czyli brak szybkości) sprawia, że nawet w grupach nie są zbytnio niebezpieczni, poza tym plują trującymi wymiotami.

Charakterystyka: są wytrzymali, ale okropnie powolni, a natknąć się na nich można odwiedzając grobowce i cmentarze - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

RYCERZ ZOMBI

Charakterystyka: są wytrzymali, ale okropnie powolni, a natknąć się na nich można odwiedzając grobowce i cmentarze.

Słaby punkt: można z powodzeniem wykorzystać ich słabość (brak szybkości) nie tracąc podczas walki ani trochę zdrowia.

Atak: używają przeważnie toporów, czasami także mieczy ale są wolni, jedynym zagrożeniem jest to, iż jeśli cię trafią to tracisz dużo zdrowia, poza tym wymiotują zatruwając bohatera.

Charakterystyka: ogromne i tak samo bardzo wytrzymałe, posiadające przeważnie po kilka(naście) tysięcy punktów życia - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

MINOTAUR

Charakterystyka: ogromne i tak samo bardzo wytrzymałe, posiadające przeważnie po kilka(naście) tysięcy punktów życia.

Słaby punkt: są wolne, dlatego można je zajść kombosem i zrobić unik przed ciosem w bok lub do tyłu.

Atak: używają przeważnie wielkich maczug, co czyni je powolnymi, ale jeśli już trafią w cel to powodują duże obrażenia.

Charakterystyka: kolejny wielki stwór, ale tym razem jego siła i wytrzymałość dorównują szybkości - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

OGR

Charakterystyka: kolejny wielki stwór, ale tym razem jego siła i wytrzymałość dorównują szybkości.

Słaby punkt: po prostu go nie ma, najlepiej naucz się paru kombosów i lej w niego ile sił.

Atak: najbardziej preferują różnego rodzaju ogromną broń tnącą, czyli tasaki; to właśnie one umożliwiają zadawanie szybkich i groźnych obrażeń.

Charakterystyka: duży, silny, i wytrzymały stwór, jednak wystarczająco wolny aby można było go pokonać - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

GOLEM

Charakterystyka: duży, silny, i wytrzymały stwór, jednak wystarczająco wolny aby można było go pokonać.

Słaby punkt: jeśli włączymy tryb walki i namierzymy go, wystarczy kręcić się wokół golema i zadawać ciosy, a on w tym czasie będzie uderzał powietrze.

Atak: ale jeśli już trafi, szczególnie ciosem, na który bierze zamach do tyłu, to masz przechlapane.

Charakterystyka: bardzo szybki, ale za to słaby stwór, poza tym bardzo szybko się przemieszcza i atakuje - Przeciwnicy - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gry

GHOUL

Charakterystyka: bardzo szybki, ale za to słaby stwór, poza tym bardzo szybko się przemieszcza i atakuje

Słaby punkt: jeśli odpowiednio szybko użyjesz jakiegoś kombosa to pokonasz ghoula za pierwszym podejściem, trzeba tylko cały czas go okładać, nie pozwalając mu na wycofanie się.

Atak: z daleka zionie ogniem, a z bliska atakuje zakończoną hakiem kończyną, jest przy tym bardzo szybki i cały czas przeskakuje na boki, unikając w ten sposób trafienia

1 - The Krak of Tabriz - Sargon (Rycerz) - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gryNiedobrze! Jako wysłannik Króla miałeś sprawdzić co dzieje się w Krak of Tabriz, jednak siły zbrojne zdrajcy Regnara zaatakowały znienacka i z całego oddziału pozostałeś tylko ty. Czas wydostać się z więzienia i pomścić towarzyszy. Tak więc na początku uzbrój się w jakąś prymitywną broń - dobre może okazać się leżące na ziemi wiadro. Na pewno zauważyłeś naruszoną konstrukcję ściany naprzeciwko od krat, wystarczy ją tylko pchnąć, aby znaleźć się w podziemnych kanałach. Idąc jedyną możliwą drogą, dotrzesz w końcu po kilku półkach (trzeba się po nich wspiąć) do komnaty ze strażnikiem. Przed tobą znajduje się cela, z której właśnie uciekłeś. Tak więc dobij śpiocha (da to zawszę trochę punktów doświadczenia) oraz zabierz ze stołu klucz (Dungeon key) i mięso, które powinno podnieść poziom życia do maksimum. Warto zajrzeć jeszcze do celi ze starcem, gdzie znajdziesz kość, dość dobrą (na razie) broń. Teraz otwórz wielkie drewniane wrota, dzięki czemu przejdziesz do komnaty z jeszcze jedną więzienną celą. Nie ma w niej nic ciekawego, pomieszczenie ulokowane za nią (to ze skrzyniami) też można sobie odpuścić. Tak więc wskakuj w miejsce gdzie spływa woda i podążając jedynie możliwą trasą cały czas idź przed siebie, aż do miejsca z pierwszymi poważnymi przeciwnikami.

2 - The Krak of Tabriz - Sargon (Rycerz) - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gryMasz przed sobą dwa crittersy bezczeszczące ciało zmarłego wojownika Po ich pokonaniu zabierz leżący obok zwłok miecz - Gladius i klucz (Store key). Nieopodal znajduje się pochodnia - też może się przydać, dlatego warto zabrać także i ją. Musisz wspiąć się do korytarza po lewej, który zaprowadzi cię do zamkniętych drewnianych drzwi. Wykorzystanie klucza do zamka (znajdującego się obok) spowoduje poza, oczywiście, otwarciem się wrót, także i atak stojącego za nimi strażnika. Leżące na stole przysmaki powinny uleczyć zranione podczas walki ciało, a jeśli to nie wystarczy to w skrzyniach i beczkach znajdziesz dodatkowe porcje. Kiedy będziesz gotów, podejdź do windy i udaj się nią w dół. Podążając dalej korytarzami natkniesz się na trzech crittersów oraz pomieszczenie z beczkami blokującymi dalsze przejście. Po ich rozwaleniu wyjdź schodami na świeże powietrze. Załatw stojącego przed wejściem nad schodami strażnika i udaj się w lewo, gdzie spotkasz kolejnego przeciwnika. Ma on przy sobie klucz (Iron key), który automatycznie weźmiesz po śmierci jego właściciela. Jedzenie, leżące na stole, uleczy poniesione rany, a jeśli nie masz jeszcze tarczy to znajdziesz takową wracając do wyjścia na zewnątrz. Nie pozostaje nic innego jak udać się dalej, skręcając tym razem za wejściem do budynku w prawo. Po schodkach dostaniesz się do komnaty ze skrzyniami w rogu z prawej i z dwoma drewnianymi drzwiami umieszczonymi naprzeciwko siebie. Zajrzyj najpierw za te z prawej, ponieważ eliminując strażnika spacerującego na dole zyskasz napój pełnego uzdrowienia. Przed powrotem na górę zabierz jeszcze stojącą przy ścianie Eclipse - dwuręczny topór bojowy. Drzwi z lewej zaprowadzą cię na silnie ufortyfikowany dziedziniec. Kiedy zeskoczysz z podwyższenia na dół w twoim kierunku skieruje się czterech strażników. Na pocieszenie mogę dodać, że jeden z nich zostawi po sobie napój uzdrawiający (+30 zdrowia). Przejście dalej blokuje stalowa krata, więc trzeba wejść do okolicznej budowli i windą wyjechać w górę. Tam, w wieży znajduje się przełącznik dzięki któremu owa krata podniesie się umożliwiając tym samym dalszą wędrówkę. Kiedy wejdziesz na drugą część dziedzińca okaże się, iż tym razem przejście blokowane jest przez odporne na mechaniczne ataki pudła. Tak więc zabierz pochodnie leżącą na ziemi w silnie oświetlonym pomieszczeniu obok i zapaliwszy ją wróć do zablokowanego przejścia. Użycie palącej się pochodni na jednym z pudeł umożliwi przeskoczenie na drugą stronę. Tam nie bacząc na skrzynie z lewej ruszaj w prawo i dalej po schodach prowadzących w górę.

3 - The Krak of Tabriz - Sargon (Rycerz) - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gryWielkie drzwi do Kaplicy są na razie zamknięte, więc ruszaj dalej na samą górę. Tam przed kolejnymi drzwiami prowadzącymi na świeże powietrze spotkasz dwóch strażników - jeden ma napój uzdrawiający oraz klucz do Kaplicy (Chapel key). Warto do niej wrócić, bo poza cennym napojem uzdrawiającym zdobędziesz świetny dwuręczny miecz - Death Sword. Teraz udaj się z powrotem na górę i przejdź przez drewniane drzwi na zewnątrz. Idąc cały czas prosto, omiń wejście z lewej i ppodejdź do stojącego nad przepaścią strażnika. Kiedy go załatwisz będzie można spuścić most zwodzony przełącznikiem znajdującym się na ścianie oraz podreperować zdrowie leżącymi na skrzynce specjałami. Wróć do ominiętego przed chwilą przejścia i przejdź nim w dół. Minąwszy drzwi do zbrojowni znajdziesz się w okrągłej sali ze strażnikiem, który jest w posiadaniu klucza do zbrojowni (Armory key). Tak więc kiedy go zdobędziesz (nie muszę chyba drobiazgowo wyjaśniać, w jaki sposób?), otwórz potężne drzwi i zabierz potrzebne przedmioty. Proponuję zaopatrzyć się w maczugę oraz skorzystać z napojów leczniczych, po czym należy wrócić do okrągłej sali i przejść do drugiego wejścia. Podążając dalej skręć na rozwidleniu w prawo. W skrzyni pod ścianą ukryto napój leczniczy (+50), a od jednego z dwóch patrolujących miejscową okolicę strażników dostaniemy jeszcze jeden (+500). Należy dopilnować aby przypadkiem go nie wypił!

4 - The Krak of Tabriz - Sargon (Rycerz) - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gryTeraz wróć do rozwidlenia i podążając prosto (czyli wcześniej skręciłbyś w lewo) i dalej po schodach, na górze po prawej znajdziesz się w pobliżu dźwigni, opuszczającej do końca zwodzony most. Można jeszcze trochę się podleczyć specjałami leżącymi przy drewnianych drzwiach (mniej więcej naprzeciwko pomieszczenia z dźwignią), po czym wrócić na dół i tam przejść na drugą stronę mostu. Zaraz po wejściu do nowego obszaru zatrzaśnie się za tobą stalowa krata. Daj sobie spokój z budynkiem z prawej i od razu kieruj się w lewo. Tam wchodząc do opuszczonego mieszkania skręć w środku w prawo, gdzie czeka kolejny strażnik. Natomiast na dole spotkasz jeszcze jednego, pilnującego przejście z ognistymi kulami. Kiedy dostaniesz się w końcu do niewielkiego piedestału, zdobędziesz w ten sposób napój mocy. Pomoże on w walce z wiekiem rycerzem, którego spotkasz po powrocie na górę i skręceniu w lewo. Jest on niesamowicie silny, ale jego zdrowie jest już nadwątlone, więc wystarczy kilka trafień aby zniknął (niestety razem ze swoim wyposażeniem). Kiedy to się stanie, otworzą się wielkie drzwi, których to pilnował ów rycerz, a w środku od jednego z dwojga strażników dostaniesz klucz do wieży (Tower key) a także napój uzdrawiający. W pomieszczeniu można znaleźć także halabardę, jednak na razie lepiej jest pozostać przy maczudze. Tak więc wyjdź po schodkach, w centrum pomieszczenia skieruj się do drewnianych drzwi, które to otworzysz zdobytym przed chwilą kluczem.

Czas wybrać dalszą drogę - The Krak of Tabriz - Sargon (Rycerz) - Severance: Blade of Darkness - poradnik do gryW skrzyni ukryto napój uzdrawiający (+500), a kiedy ruszysz wzdłuż korytarza, zostanie uruchomiona pułapka wyrzucająca co jakiś czas metalowe ostrza. Najlepiej jest schować broń i sprintem przebiec pomiędzy miejscami skąd są one wypuszczane. Jeszcze jeden strażnik i pułapka, a następnie pojedynek z dwoma strażnikami nasłanymi przez czerwonego rycerza. Zdobędziesz na nich klucz do drugiej wieży (Second Tower key) a w sali z drewnianymi drzwiami (w skrzyniach) znajdziesz dwa napoje lecznicze (+50 oraz +150). Kiedy użyjesz klucza do zamka, otworzy się przejście do korytarza z dwiema skrzyniami, z których jedna kryje w sobie napój leczniczy (+50). Nie zabraknie także patrolującego okolicę strażnika. Wychodząc po schodach natkniesz się znowu na czerwonego strażnika, który będzie niezwykle zadowolony z twojej obecności. I nie ma się co dziwić, skoro przed tobą znajduje się pułapka z metalowymi ostrzami. Aby ją na chwilę unieszkodliwić należy rzucić w jej kierunku jakiś przedmiot lub broń, dzięki czemu możliwe stanie się przebiegnięcie na druga stronę. Po zebraniu ze skrzyń napojów leczniczych tak samo postępuj z kolejną, tym razem "kolczastą", pułapką. Schody, prowadzące w górę, kończą się w wielkiej sali, gdzie przyjdzie ci walczyć z czerwonym rycerzem, który to okaże się być zdradzieckim Regnarem. Czas pomścić zamordowanych towarzyszy! Będzie ciężko, ale stosowanie uników i szybkich pchnięć powinno przybliżyć cię do zwycięstwa. Kiedy Reganr zginie, zostawi po sobie napój zdrowia (+500), miecz (Combat Sword), tarczę (chyba że ją zniszczyłeś) oraz klucz (Regnar key). Kolejny napój (także +500) znajdziesz w skrzyni obok zamkniętej kraty do pomieszczenia ze zwojem. Kiedy go weźmiesz misja zostanie zakończona.

Czas wybrać dalszą drogę:

1). MINES OF KOLBEGEN

2). FORTRESS OF TELL HALAF

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Severance: Blade of Darkness

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Severance: Blade of Darkness

zobacz więcej informacji o grze
Severance: Blade of Darkness

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier akcji

Gry Akcji