poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Sam & Max: Season 1 - Culture Shock

Poradnik do nieskomplikowanej, aczkolwiek niezmiernie zabawnej przygodówki Sam & Max: Season 1 - Culture Shock opisuje krok po kroku przejście całej gry, prowadząc dwójkę najbardziej zwariowanych detektywów na świecie do rozwiązania kolejnej zagadki.

poradnik, solucja do gry w zawiera 19 stron i 43 ilustracji, rozmiar pliku to 1,9 MB

Wiadomość telefoniczna od Szefa była jak zwykle enigmatyczna. Jedyne czego dzielni detektywi zdołali się z niej dowiedzieć, to że sąsiedzi skarżą się na jakieś dziwne postacie, które zakłócają spokój okolicznych mieszkańców. Nadszedł czas na akcję w terenie. Bohaterowie raz jeszcze spojrzeli na swoje biuro, po czym wyszli z pomieszczenia.

Po prawej stronie biura Sam i Max napotkali małego dzieciaka, który zawzięcie malował na ścianie jakieś graffiti przedstawiające wskazującego na swoje oczy dziwnego mężczyznę w fryzurze afro - Część II - Zapomniane telewizyjne gwiazdy - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Po prawej stronie biura Sam i Max napotkali małego dzieciaka, który zawzięcie malował na ścianie jakieś graffiti przedstawiające wskazującego na swoje oczy dziwnego mężczyznę w fryzurze afro. Po krótkiej pogawędce bohaterowie dysponowali już garścią nowych informacji. Chłopaczek okazał się gwiazda już nie istniejącego telewizyjnego show dla dzieci. Ma bzika na punkcie perfekcji, nie znosi niedoróbek, a osobą rysowaną przez niego jest Brady Culture, wynalazca "ćwiczeń fitness dla oczu, które zmienią Twoje życie".

Zainteresowanych tematem detektywów odesłano do pobliskiego sklepu, gdzie podobno można było dostać bezpłatną kasetę z programem Brady'ego.

Zgodnie z sugestią bohaterowie udali się do sklepu prowadzonego przez Bosco, sprzedawcę-mechanika, a w wolnych chwilach wynalazcę - Część II - Zapomniane telewizyjne gwiazdy - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Zgodnie z sugestią bohaterowie udali się do sklepu prowadzonego przez Bosco, sprzedawcę-mechanika, a w wolnych chwilach wynalazcę.Od właściciela interesu bohaterowie dowiedzieli się, że jakiś chłopak sabotuje sklep i denerwuje klientów ciągłym wnoszeniem kaset video, które później udostępnia za darmo.Bosco poprosił o pomoc w pozbyciu się nieproszonego gościa. Niestety zamontowane przez niego systemy alarmowe okazały się bezskuteczne. W końcu "złoczyńca" niczego nie kradł, a jedynie donosił nowe towary.

Podejrzany okazał się Whizzerem, kumplem spotkanego na zewnątrz chłopaka, z którym występował wspólnie w programie telewizyjnym - Część II - Zapomniane telewizyjne gwiazdy - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Podejrzany okazał się Whizzerem, kumplem spotkanego na zewnątrz chłopaka, z którym występował wspólnie w programie telewizyjnym. Rozmowa z nim niezbyt się kleiła. Wydawał się nieco nieobecny i mocno monotematyczny - cały czas zachęcał do zapoznanie się z darmową kopią kasety Brady'ego Culture. Idąc za jego radą, bohaterowie wzięli sobie jeden egzemplarz.

Podczas konwersacji Samowi i Maksowi przypomniało się, że Whizzer słynął ze swoich kłopotów z pęcherzem. Praktycznie co kilka minut musiał wymykać się do ubikacji. Detektyw skrzętnie to zanotował. Być może informacja ta przyda się w przyszłości? - pomyślał.

Bohaterowie opuścili sklep i udali się w lewo - Część II - Zapomniane telewizyjne gwiazdy - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Bohaterowie opuścili sklep i udali się w lewo. Po drodze minęli wejście do swojego biura. Po chwili stali już przed budynkiem, który zgodnie ze znajdującym się przed nim ogłoszeniem należał do psychoterapeuty. Wewnątrz powitał ich znajomo wyglądający chłopak. Pomimo tego, że detektywi rozpoznali w nim Peepersa, kolejną z telewizyjnych gwiazd, ten upierał się, że jest psychoterapeutką Sybil Pandemik.

Po krótkiej rozmowie i prośbie Sama o psychoanalizę, okazało się, że rozwiązaniem na wszystko jest według "psychoterapeutki" obejrzenie kasety Brady'ego. Sprawa była podejrzana.

Sam otworzył dziwnie poruszającą się szafę - Część II - Zapomniane telewizyjne gwiazdy - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Sam otworzył dziwnie poruszającą się szafę. Wewnątrz zamknięta była kobieta, która przedstawiła się jako prawdziwa Sybil Pandemik. Pomimo odkrycia uwięzionej w szafie właścicielki lokalu, Peepers w dalszym ciągu obstawał przy tym, że to on jest prawdziwą panną Pandemik. Psychoterapeutka zasiadła za swoim biurkiem i wydała fachową diagnozę - chłopak jest zahipnotyzowany. Jedyną rzeczą, jaka może przywrócić go do normalności, jest znokautowanie go. Dopiero wtedy Sybil będzie mogła go uratować.

Uzbrojeni w wiedzę detektywi mogli przystąpić do działania. Musieli pozbawić przytomności wszystkie trzy przygasłe gwiazdy telewizyjnego show. Problem polegał na tym, że każda próba ich znokautowania kończyła się spektakularną ucieczką. Trzeba było wymyślić inny sposób działania. Bez konkretnego planu nie było sensu szwendać się po ulicach. O wiele lepiej myśli się w miłym i przytulnym wnętrzu własnego biura. Dlatego też Sam i Max tam właśnie skierowali swe kroki.

Zaraz po wejściu do pomieszczenia Sam odruchowo włączył telewizor - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Zaraz po wejściu do pomieszczenia Sam odruchowo włączył telewizor. Dziwnym zbiegiem okoliczności trafił właśnie na program, w którym przedstawiano sylwetki wszystkich napotkanych przed chwilą byłych aktorów. Na samym końcu pojawiła się informacja o Bradym Culture. Był to, jak się okazało, człowiek, którego show zastąpiony został programem Specsa, Peepersa i Whizzera. Po zakończeniu telewizyjnego seansu bohaterowie zabrali leżącą niedaleko mysiej nory kulę do kręgli oraz rękawicę bokserską z okna. W końcu zawsze mogą się przydać.

Przed wyjściem na ulicę bohaterowie przypomnieli sobie o kasecie, której kolejne egzemplarze z wielkim uporem znosił do sklepu Whizzer - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Przed wyjściem na ulicę bohaterowie przypomnieli sobie o kasecie, której kolejne egzemplarze z wielkim uporem znosił do sklepu Whizzer. Postanowili sprawdzić, czym był w rzeczywistości ten osławiony program fitness dla oczu Brady'ego Culture. Sam włożył kasetę do stojącego pod telewizorem magnetowidu. Wcisnął play i zamarł ze trwogi... Katastrofa! Skończył się popcorn. W takich warunkach detektywi nie mogli oglądać programu. Szybko wybiegli do najbliższego sklepu w celu dokonania niezbędnego zakupu.

Po powrocie okazało się, że kaseta zdążyła zahipnotyzować biurowego szczura, eks-porywacza. Takie więc były plany Brady'ego. Przed bohaterami stanęło nie lada wyzwanie: przerwać dystrybucję kasety oraz wyeliminować maniaka, zanim ten podporządkuje sobie większość mieszkańców. Nie było czasu do stracenia. Bohaterowie ruszyli do akcji.

Zaraz po opuszczeniu biura skierowali się w stronę niewielkiej ślepej uliczki znajdującej się po lewej stronie - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Zaraz po opuszczeniu biura skierowali się w stronę niewielkiej ślepej uliczki znajdującej się po lewej stronie. Tam, zaraz za ich radiowozem, stał jakiś żółty gruchot. Nie byłoby w tym niczego dziwnego, gdyby nie fakt, że na jego masce ktoś zostawił puszkę sprayu (i to wcale nie pustą). Szkoda by było, żeby się zmarnowała - pomyślał Sam, wkładając ją do kieszeni.

Sprytni bohaterowie szybko znaleźli zastosowanie dla świeżo zdobytej farby - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Sprytni bohaterowie szybko znaleźli zastosowanie dla świeżo zdobytej farby. Kilka chwil poświęconych znajdującemu się obok schodów do biura graffiti i już paskudna gęba Brady'ego zaczęła sympatyczniej wyglądać. Artystyczne popisy detektywów niezbyt przypadły do gustu Specsowi, który nadbiegł zdyszany i nie zważając na nic, zaczął naprawiać swoje dzieło.

Na to tylko bohaterowie czekali. Nie namyślając się zbytnio, wbiegli po schodach na górę, a kiedy dotarli do biura, wyjrzeli przez otwarte okno. Wystarczyło tylko "przypadkiem" wyrzucić przez nie kulę do kręgli, by wyłączyć z gry pierwszego z trójki zahipnotyzowanych chłopaków.

Czas zająć się Whizzerem, pomyślał Sam i dziarskim krokiem przestąpił próg sklepu - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Czas zająć się Whizzerem, pomyślał Sam i dziarskim krokiem przestąpił próg sklepu. Przypomniał sobie, że właściciel wspominał coś o systemie obronnym obiektu pilnującym, by klient nie przywłaszczył sobie jakiegoś towaru. Detektywi postanowili przetestować skuteczność urządzenia. W tym celu zakosili ser leżący na pokrytym kraciastą ceratą stoliku. Trzeba było jeszcze odwrócić uwagę chłopaka i w jakiś sposób podrzucić mu rzekomo skradziony przedmiot.

Korzystając z okazji Max popędził do pobliskiej toalety - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Korzystając z okazji Max popędził do pobliskiej toalety. Widząc to Whizzer zapragnął również udać się za potrzebą. Kiedy tylko Królik opuścił pomieszczenie, chłopak popędził środka. Lepsza okazja mogła się już nie powtórzyć. Stojąca samotnie skrzynka kusiła, by coś do niej włożyć. Kiedy tylko kawałek sera znalazł się wewnątrz, chłopak powrócił i popędził po nową dostawę kaset ściskając w dłoniach pudełko z niespodzianką. System zadziałał bez zarzutu. Po chwili Whizzer znajdował się już w objęciach Morfeusza.

Sprzedawca nie okazał należytej wdzięczności - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Sprzedawca nie okazał należytej wdzięczności. Nie było mowy nawet o nagrodzie. Zamiast tego zaproponował bohaterom kupno chowanego pod ladą miotacza gazu łzawiącego. Życzył sobie za to urządzenie dziesięć tysięcy dolarów. Cena wydała się mocno wygórowana, ale cóż poradzić. Trzeba jakoś zdobyć te pieniądze. Wtedy Max zabłysnął inteligencją. Zaproponował wlepienie mandatu jakiemuś bogatemu kierowcy. Pomysł był bardzo dobry. Po chwili detektywi siedzieli już w swoim radiowozie, który dotąd stał sobie zaparkowany niedaleko biura.

Dziwnym trafem tego dnia wszyscy kierowcy uparli się, by przestrzegać przepisów - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Dziwnym trafem tego dnia wszyscy kierowcy uparli się, by przestrzegać przepisów. Bohaterowie nie tracili jednak nadziei. W końcu jeśli nie ma wykroczenia, to można do niego doprowadzić. Sam wyciągnął swoją spluwę i rozpoczął ostrzeliwanie jadącego przed nimi samochodu. Po chwili oba tylne reflektory zaliczyły trafienie. Pozostało jeszcze zatrzymać pojazd i wlepić kierowcy mandat za brak sprawnych świateł. Ten, po krótkiej telefonicznej rozmowie z adwokatem, zgodził się zapłacić dziesięć tysięcy. Sam i Max z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku wrócili na swoją ulicę.

Szybko dokonali zakupu nowego uzbrojenia i tak wyposażeni ruszyli do gabinetu Sybil - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Szybko dokonali zakupu nowego uzbrojenia i tak wyposażeni ruszyli do gabinetu Sybil. Jedno pryśnięcie gazem łzawiącym załatwiło sprawę i skutecznie odwróciło uwagę Peepersa. Pozostało tylko zadać finałowy cios. W tym celu niezastąpiony okazał się duet: Max i rękawica bokserska. Trzeci chłopak został znokautowany. Sybil Pandemik mogła przystąpić do działania.

Po chwili Peepers znów stał się sobą - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Po chwili Peepers znów stał się sobą. Wypytywany przez bohaterów przyznał, że nie pamięta niczego poza przybyciem do "Domu dla byłych dziecięcych gwiazd" prowadzonego przez Brady'ego Culture. Stwierdził jednak, że z pewnością jego towarzysze będą wiedzieć więcej. Nie pozostało zatem nic innego, jak przespacerować się do pozostałych chłopaków, przywrócić ich do normalności i przesłuchać.

Specs również nie zapamiętał zbyt wiele - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Specs również nie zapamiętał zbyt wiele. Potwierdził wersję Peepersa o wizycie w prowadzonej przez Culture instytucji. Nie zapamiętał jednak dokładnego adresu. Wiedział tylko, że było to pod numerem dwieście dwudziestym siódmym. Po dokładniejsze informacje odesłał detektywów do Whizzera, który zwykł robić za kierowcę, więc z pewnością zapamiętał ulicę.

Ostatni z zahipnotyzowanych nie był tak skory do współpracy, jak pozostali - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Ostatni z zahipnotyzowanych nie był tak skory do współpracy, jak pozostali. Zaraz po przebudzeniu uciekł z budynku, wskoczył do samochodu i odjechał. Bohaterowie nie namyślając się zbytnio ruszyli w pościg. Tym razem było trudniej, ponieważ Whizzer zrzucał z samochodu skrzynki z kasetami, które skutecznie zwalniały radiowóz. Nie z takimi jednak problemami Sam miał do czynienia. Lawirując między rzucanymi paczkami, dogonił uciekiniera. Ponownie posłużył się swoim pistoletem, tym razem celując w opony.

Po chwili było po wszystkim - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Po chwili było po wszystkim. Zrezygnowany chłopak poddał się, a kiedy okazało się, że nie jest o nic oskarżony, z chęcią udzielił bohaterom informacji o adresie siedziby Brady'ego. Szczęśliwym zbiegiem okoliczności okazało się, że detektywi stoją właśnie przed "Domem dla byłych dziecięcych gwiazd".

Wspomniana instytucja znajdowała się w budynku, którego architektura świadczyła o tym, że za dawnych czasów mieścił w sobie kino bądź teatr - Część III - Psychoterapia grupowa - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Wspomniana instytucja znajdowała się w budynku, którego architektura świadczyła o tym, że za dawnych czasów mieścił w sobie kino bądź teatr. Wejście okazało się zamknięte kratą. Trzeba było wymyślić, jak się dostać do środka. Uwagę bohaterów przykuła sztuczna małpa rezydująca w byłej kasie biletowej. Pod spodem znajdował się czytnik formularzy. Blankiety można było pobrać ze stosu po lewej.

Niestety, nieuzupełniony formularz został odrzucony. Okazało się, że do wpuszczenia do środka potrzebne jest orzeczenie specjalisty stwierdzające konkretną chorobą psychiczną o ściśle określonych objawach.

Uwaga! Symptomy choroby podczas każdej rozgrywki generowane są losowo. Obsesję można mieć na punkcie sławy albo pieniędzy. Chory powinien reagować agresją albo na tematy związane z gabinetem dentystycznym, albo z zakładem fryzjerskim. W sekwencji snu trzeba udowodnić, że albo Sam pragnie poślubić własną matkę, albo chce, żeby jego wspólnik w końcu dorósł.

Sam i Max poznali już miejsce pobytu przestępcy. Niestety nie mogli na razie dostać się do środka. W tym celu potrzebny był specjalista, który wypełniłby formularz, stwierdzając w ten sposób niepoczytalność jednego z bohaterów. Na szczęście całkiem niedawno udało się bohaterom uratować świeżo upieczoną psychoterapeutkę, Sybil Pandemik. Wspólnie stwierdzili, że nadeszła pora, by upomnieć się o nagrodę. Symptomy choroby były wyraźnie zaznaczone na formularzu. Jakkolwiek dziwne nie wydawałyby się te objawy, trzeba było jakoś przekonać kobietę, że wszystkie występują u jednego z bohaterów.

Psychoterapeutka po otrzymaniu formularza, zaproponowała darmową sesję psychoanalizy - Część IV - Psychoanaliza na zamówienie - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Psychoterapeutka po otrzymaniu formularza, zaproponowała darmową sesję psychoanalizy. Od jej wyników zależało orzeczenie o występowaniu choroby, a co za tym idzie, odpowiednie wypełnienie dokumentu.

Przed przystąpieniem do badania Sybil wyjaśniła, że składać się one będą z trzech etapów: testu Rorschacha, testu skojarzeń słownych oraz analizy ostatniego snu.

Pierwszy test sprawdzał, czy poddana mu osoba ma obsesję na jakimś punkcie - Część IV - Psychoanaliza na zamówienie - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Pierwszy test sprawdzał, czy poddana mu osoba ma obsesję na jakimś punkcie. Wiedząc o tym, że do formularza potrzebne jest niezdrowe zainteresowanie sławą, Sam odpowiadał w ten sposób, by przekonać Sybil, że w każdej plamie atramentu dostrzega coś z nią związanego: autograf, światła reflektorów czy wręczenie Emmy.

W przypadku obsesji na punkcie pieniędzy, wystarczyło, że w każdej plamie Sam widział coś związanego ze środkami płatniczymi (kartę kredytową, portfel itd.)

Po prawidłowym udzieleniu odpowiedzi, pierwsze pole w formularzu zostało już wypełnione. Pozostały jeszcze dwa.

Kolejny test badał, w jaki sposób Sam reaguje na poszczególne słowa - Część IV - Psychoanaliza na zamówienie - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Kolejny test badał, w jaki sposób Sam reaguje na poszczególne słowa. Mając na uwadze fakt, że musi przejawiać agresywne zachowania w stosunku do tematów związanych z danym zagadnieniem (dentysta albo fryzjer), za każdym razem, gdy padło odpowiadające temu słowo, wyciągał broń i mierzył nią w psychoterapeutkę.

Kolejny test zaliczony. Pozostał trzeci - analiza ostatniego snu.

Wiadomo było, że to badanie ma na celu wykazanie faktu, że Sam podświadomie pragnie wziąć ślub z własną matką - Część IV - Psychoanaliza na zamówienie - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Wiadomo było, że to badanie ma na celu wykazanie faktu, że Sam podświadomie pragnie wziąć ślub z własną matką.

Sen przeniósł detektywa do biura. Wewnątrz stała jakaś tajemnicza postać, którą Sam zidentyfikował jako Sybil, zdaniem psychoterapeutki symbolizowała on jego matkę.

Pozostało jeszcze jakoś połączyć to ze ślubem. Nie było to zbyt trudne. Wystarczyło tylko, że Sam spojrzał na znajdujące się pod oknem pudełko i określił jego zawartość jako tort weselny.

Po chwili formularz był wypełniony i bohaterowie mogli opuścić gabinet Sybil.

W alternatywnej wersji Sam musiał udowodnić, że podświadomie pragnie, żeby jego wspólnik stał się starszy - Część IV - Psychoanaliza na zamówienie - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

W alternatywnej wersji Sam musiał udowodnić, że podświadomie pragnie, żeby jego wspólnik stał się starszy. W tym celu podczas sekwencji snu w tajemniczej postaci stojącej w pomieszczeniu rozpoznał Maksa. Następnie podszedł do znajdującego się pod oknem pudełka i stwierdził, że znajdował się w nim tort urodzinowy. To rozwiązywało sprawę.

Po chwili formularz był wypełniony i bohaterowie mogli opuścić gabinet Sybil.

Podróż samochodem minęła jak z bata strzelił - Część IV - Psychoanaliza na zamówienie - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Podróż samochodem minęła jak z bata strzelił. Po chwili detektywi z powrotem stanęli przed zamkniętymi drzwiami byłego teatru.

Po wsunięciu formularza do czytnika, drzwi otworzyły się zapraszając bohaterów do wejścia do środka.

Wewnątrz natknęli się na Brady'ego - Część IV - Psychoanaliza na zamówienie - Sam & Max: Season 1 - Culture Shock - poradnik do gry

Wewnątrz natknęli się na Brady'ego. Wtedy właśnie odkryli, że wejście do jego kryjówki bez wcześniejszego przygotowania było dużym błędem.

W chwilę później podzielili niedawny los trójki byłych dziecięcych gwiazd telewizyjnych.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Sam & Max: Season 1 - Culture Shock

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Sam & Max: Season 1 - Culture Shock

zobacz więcej informacji o grze
Sam & Max: Season 1 - Culture Shock

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe