poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Sid Meier's Civilization III

Zestaw porad, które początkującemu miłośnikowi tej wspaniałej gry pozwolą nieco rozwinąć skrzydła, a przynajmniej uchronią go od frustracji z powodu zbyt szybkiej przegranej.

poradnik, solucja do gry w zawiera 13 stron i 9 ilustracji, rozmiar pliku to 664,1 KB

2. Wybór warunków początkowych.

Rozpoczynając każdą kolejną partyjkę gry w Cywilizację powinieneś z góry wymyślić sobie oraz za chwilę obrać konkretną strategię zależną od twoich długofalowych upodobań oraz chwilowego nastroju. Przyjęcie założenia, że zostaniesz potęgą militarną i naukową i terytorialną, a dopiero potem zdecydujesz, jak chcesz wygrać jest chwalebne, ale niepotrzebnie trudne. Jeśli nie lubisz nadto pływać ale liczysz na samotność, to nie decyduj się na rozgrywkę na wyspach - przeciwnicy i tak szybko do ciebie dotrą i będziesz się musiał bronić przed nimi na morzach. Jeśli liczysz na to, że zakładane przez Ciebie miasta będą kwitnąć w oczach od samego początku, to nie licz na to, że wybór skrajnych warunków klimatycznych pozwoli Ci na znalezienie się akurat w najlepszym miejscu. Oczywiście zawsze pozostaje możliwość rozpoczynania gry tak długo, aż znajdziesz się w terenie, który będzie Ci pasował, ale wspierając się swoim doświadczeniem proponuję Ci zaczynać grę bez takich nawrotów, które po pierwsze wpływają deprymująco, a po drugie i tak dopiero w trakcie gry naprawdę poznasz otaczający Cię teren, usytuowanie rywali itd. Ponadto im mniej popularnym uwarunkowaniom uda Ci się stawić czoła, tym większą będziesz miał satysfakcję i tym ciekawsze wspomnienia z danej rozgrywki.

To, co najbardziej odróżnia, na tym etapie, trzecią część "Cywilizacji" od poprzednich, to wzajemne, dobrze określone, zróżnicowanie poszczególnych nacji. Warto, żebyś kierując się jej wyborem nie zwracał uwagi na to, czy odpowiada Ci twarz wodza, ale czy jej charakterystyki nie kłócą się z planowanym przez Ciebie schematem rozwoju. Sprawdź, które jednostki wojskowe dany naród posiada we właściwej sobie, lepszej odmianie i postaraj się to później wykorzystać, gdyż różnice te wcale nie są drobne i dają doskonałe pole do popisu.

Rozwiązania gospodarcze i taktyczne, które w niniejszym poradniku zaproponuję, najlepiej będą się sprawdzać w jak najbardziej standardowych ustawieniach, czyli: kontynenty otoczone średniej wielkości morzami, klimat normalnie wilgotny, temperatura planety umiarkowana, wiek - 4 miliardy lat; rozmiar mapy standardowy. Rozpoczynanie gry w skrajnie różnych warunkach od tych, to temat na serię podobnych poradników i naprawdę nie czuję się na siłach napisać takiej książki. Nacja zaś, która najlepiej pasuje do przyjętych przeze mnie założeń strategicznych to Rosja, która jest scharakteryzowana w "Cywilizacji" jako: ekspansywna i naukowa. Hmm... Poziom trudności zaś polecam Ci nie wyższy niż Regent.

3. Pierwsze miasto, za chwilę stolica.

Odnoszę wrażenie, że w tym momencie komputer cokolwiek oszukuje na korzyść grających, gdyż pierwszy osadnik pojawia się zwykle w terenie wyraźnie lepszym od otaczającego. Nie wahaj się jednak dokonać drobnej korekty jego położenia zanim założysz pierwsze miasto - utrata jednej, dwóch, nawet trzech tur jest niczym w porównaniu z oszczędzeniem sobie wielu późniejszych problemów.

1 - Wybór warunków początkowych; Pierwsze miasto - Sid Meiers Civilization III - poradnik do gry

 

Największą wartość dla rozwoju miasta mają tereny trawiaste, wspomożone dodatkowo jedną tarczą. Bliskość rzek wspomaga handel, wzgórza i lasy - produkcję. Flood plains obfitują w żywność, lecz długo będziesz musiał się borykać z chorobami dziesiątkującymi ludność miasta położonego w ich pobliżu, więc nie polecam. Szczególnie kłopotliwy jest rozwój w dżungli, w górach, na pustyni i w tundrze - to się wie. Później będziesz jednak musiał objąć te tereny swoimi granicami, jeśli chcesz sobie ująć kłopotów z pozyskiwaniem niezbędnych surowców. Pierwsze miasto, które założysz musi mieć zarówno zapewniony dostęp do dużej ilości żywności (by mogło szybko produkować nowych osadników), jak i do wielu tarcz, by produkcja szła sprawnie. Idealnym miejscem jest trawiasta równina w pobliżu rzeki, porośnięta częściowo lasami, na której wznosi się kilka wzgórz; daleko od morza. Wszelkie bonusowe surowce są oczywiście mile widziane, gdyż zwłaszcza z początku doskonale ułatwiają rozwój. Staraj się unikać zakładania miasta w bezpośredniej bliskości wzgórz, a już zwłaszcza gór, gdyż z nich znacznie łatwiej jest wrogom wyprowadzać ataki na miasto. Bliskość morza hamuje nieco możliwości rozwoju miasta, dlatego stolica nie powinna leżeć na wybrzeżu. Jeśli jednak decydujesz się jakiekolwiek miasto postawić blisko wielkiej wody, to stawiaj je nad samym brzegiem (trochę ma się to inaczej niż w poprzedniej części), gdyż później, gdy będziesz atakowany z morza, mieć to będzie kolosalne znaczenie dla Twojej obrony. Obecne w "Cywilizacji III" statki wojenne są w stanie siać zniszczenie na odległość dwóch pól, czyli w głąb lądu także, a tymczasem jedynie w mieście położonym na wybrzeżu będziesz w stanie wybudować twierdzę nadmorską i w ogóle statki. Podobnież jeśli miasto nie będzie portem, nie będziesz mógł w nim postawić przystani ani platformy wiertniczej, w efekcie czego przynależny do miasta fragment morza pozostanie nie w pełni wykorzystany. Dobrze położone miasto powinno mieć na starcie przynajmniej: cztery sztuki pożywienia (w tym dwie na swój rozwój), przynajmniej dwie tarcze, a złota im więcej tym lepiej.

Robotnik, którego posiadasz od samego początku niech się zajmie przede wszystkim budową dróg na tych polach, które już i tak ze swojej natury są najwartościowsze - podobnie rzecz się ma z irygacjami i z kopalniami, gdyż dodatkowo zwiększy to korzyści z nich płynące. Jeśli jednak nie jesteś pewien, co ulepszać w pierwszej kolejności, albo zwyczajnie nie chce Ci się o to dbać, to śmiało możesz skorzystać ze zlecenia robotnikom pracy na własną rękę, gdyż dobrze się spisują (sprawdź sobie w cywilopedii skróty klawiszowe, gdyż w ten sposób możesz wydać znacznie różnorodnych więcej poleceń, niż za pomocą tylko myszy).

Jeśli wybrana przez Ciebie nacja nie jest ekspansywna, wówczas nie dostaniesz wraz z początkiem gry skauta, niezbędnego do rozpoznania terenu wokół miasta - wtedy powinieneś jako swoją pierwszą jednostkę wytrenować wojownika, bo jest najtańszy. Nim to musisz czym prędzej ruszyć na rozpoznanie terenu wokół miasta (najlepiej oddalając się od niego po spirali), by zaplanować położenie kolejnych miast. Jeśli tylko posiadasz Bronze Working, to drugą jednostką powinien być Spearman, jeśli nie, to po pierwsze Bronze Working powinieneś jak najszybciej wynaleźć, a po drugie musisz się wesprzeć na razie na Warriors.

Jednostek do obrony miasta powinieneś wyprodukować w sumie dwie. Zwykle nie zachodzi z początku potrzeba tak pełnej obrony, ale dobrze dać miastu czas na rozrośnięcie się do wielkości 3 lub 4, by móc bezpiecznie wyprodukować osadnika. Poza tym jednostki wojskowe stacjonujące w mieście stanowią pierwszy element zadowolenia społecznego (w despotyzmie tylko dwie mają wpływ na samopoczucie mieszkańców, a w monarchii nawet trzy), dzięki któremu nie będziesz doświadczał przerw w produkcji z powodu przedwczesnych zamieszek.

2 - Wybór warunków początkowych; Pierwsze miasto - Sid Meiers Civilization III - poradnik do gry

4. Pierwszy etap pozyskiwania terenu.

Już w tym momencie daje się odczuć, jak wiele sposobów i strategii można przyjąć dla wykonania każdego zadania. Ta strategia, którą niniejszym zaproponuję nie daje najmniejszych szans na szybkie zyskanie przewagi, czy odniesienie spektakularnych sukcesów już na początku gry - jest absolutnie zachowawcza. Wybrałem ją jednak z tego właśnie powodu, iż gwarantuje stosunkowo bezstresowy start oraz umożliwia stworzenie silnych podstaw pod dalszy rozwój.

Jeżeli wszystko dotychczas dobrze poszło, to w Twoim mieście powinno już stacjonować dwóch Warriors, a jeszcze lepiej Spearmen, samo miasto zapewne ma rozmiar 2 lub 3, Ty zaś zapewne masz już pierwsze pomysły na umiejscowienie kolejnych swoich miast na mapie. Po wynalezieniu Bronze Working powinieneś zająć się Ceremonial Burial, albowiem w trzeciej części "Cywilizacji" takie budowle jak świątynia, katedra i kilka innych, poza wpływem na samopoczucie ludności, zyskały jeszcze jedną, niebagatelną funkcję - wspomagają rozwój kulturalny miast, a to dzięki kulturze właśnie poszerzać będziesz granice swoich wpływów i swojej kontroli. Następne wynalazki proponuję Ci wynajdywać w następującej kolejności: Warrior Code, Mysticism, Polytheism i wreszcie Monarchy - monarchię powinieneś posiąść w czasie, gdy będziesz dysponował już kilkoma miastami, gdy już odczujesz na własnej skórze nieprzyjemne działanie korupcji w ośrodkach miejskich oddalonych od stolicy i gdy najwyższy będzie czas po temu, by zamienić harap na berło. To dlatego, że pod monarchią korupcja mieć będzie mniejsze szanse, a i same miasta zaczną się rozwijać szybciej.

Cofnijmy się jednak trochę w czasie do momentu, gdy szykujesz się na podbój sąsiednich terenów. Każde kolejne miasto zakładać będziesz według tego samego schematu: najpierw produkujesz w stolicy jednego Spearmana, następnie jednego Settlera, a wtedy wyruszasz nimi oboma w upatrzone miejsce. Osadnik zakłada nowe miasto, Spearmanowi każesz się w nim ufortyfikować i rozpoczynasz produkcję jego drugiego kolegi. Gdy już posiadasz w nowym mieście dwóch Spearmen, rozpoczynasz produkcję świątyni, a następnie robotnika, któremu zlecisz ulepszanie okolic, a w tym czasie świątynia będzie już pracować nad poszerzeniem i ujednoliceniem granic Twoich wpływów (a nie zapominajmy również o jej dobrym wpływie na humory mieszkańców) . Jeśli z takich czy innych powodów zdecydowałeś się usytuować jakieś miasto w terenie stosunkowo ubogim w żywność, wówczas może się okazać konieczne wytrenowanie robotnika jeszcze przed budową świątyni, by jak najszybciej mógł się zabrać za ulepszanie okolicy.

1 - Pierwszy etap pozyskiwania terenu - Sid Meiers Civilization III - poradnik do gry

 

Zauważyłeś zapewne, że przemilczałem budowę baraków i spichlerza - to dlatego, że dobrze się bez nich idzie obyć w początkowej fazie gry, a ich utrzymanie niepotrzebnie obciąży twój, i tak na razie niewielki, budżet. Małe miasta rosną szybko również bez pomocy spichlerzy, a jeśli pokusisz się o budowę piramid, wówczas sprawę gromadzenia zapasów żywności będziesz miał załatwioną centralnie. Baraki zaś nie będą Ci potrzebne, jeśli będziesz umiejętnie wykorzystywał w boju swoje jednostki, gdyż szybko nadrobią one doświadczeniem swój niewielki brak wykształcenia.

Sama lokalizacja miast wymaga również kilku uwag, chociaż stosują się w tym przypadku przede wszystkim te, które zawarłem w poprzednim rozdziale. Po pierwsze: miasta należy stawiać jak najbliżej stolicy, co wynika z co najmniej kilku ważnych przyczyn. 1) Dobrze robi państwu, gdy granice obejmują swoim zasięgiem zwarty teren miast tworzyć rozsiane wysepki - możesz spowolnić w ten sposób rozwój sąsiednich cywilizacji, gdyż przez Twoje ziemie nie pozwolisz im przechodzić, sam zaś nie będziesz tracił czasu na budowę dróg poza granicą, które jedynie ułatwić Ci będą miały komunikację z oddalonymi ośrodkami i nic ponad to. 2) Im bliżej Twojego pałacu, tym mniejsza korupcja. 3) Osamotnione miasto może w niedługim czasie zdradzić Cię i przyłączyć się do nacji, w zasięgu wpływów której się znajdzie. Po drugie: unikaj na tym etapie wojen z sąsiadami, bo chociaż Twoim dobrze bronionym miastom nie powinni wielkiej krzywdy wyrządzić, to jednak znakomicie uda się im utrudnić, a nawet uniemożliwić pracę Twoich robotników i tym samym spowolnić Twój rozwój. Na wojny jeszcze przyjdzie czas i niejedna okazja po temu. Póki co zgadzaj się na wszystkie propozycje wymiany zgłaszane przez inne narody - z resztą jeśli będziesz dysponował coraz większą armią Spearmen, wówczas te propozycje będą dla Ciebie wcale korzystne. W razie czego jednak nie wahaj się dopłacić kilku sztuk złota przy wymianie naukowej.

W konstrukcji zwartego państwa pomoże Ci przyjrzenie się temu, z jakiego obszaru otaczających je terenów każde miasto ciągnie korzyści - na odległość skoku konika szachowego we wszystkich kierunkach. Ponieważ niewskazane jest, by miasta nawzajem wchodziły sobie w paradę, więc polecam Ci przyswojenie sobie takiego oto schematu bliskości miast: gdy wyjdziesz z jednego i ruszysz do drugiego, to całkowita droga, którą przebędziesz (nie licząc pól zajmowanych przez nie same) powinna wynosić nie mniej niż cztery pola w linii niekoniecznie prostej.

Kolejnych osadników wystarczy jeśli będziesz produkował jedynie w stolicy, w innych miastach skupiając się na ich jak najszybszym jej dorównaniu. Jeśli stolica chwilowo nie będzie w stanie wyprodukować następnego Settlera przez wzgląd na zbytni spadek ludności, wówczas zleć jej budowę świątyni, a później murów obronnych (jeśli wszedłeś w posiadanie Masonry na drodze wymiany lub innej). Podobnie w innych miastach po budowie Robotnika polecam Ci postawienie murów, które przydadzą się w kolejnym etapie, w którym to Ty będziesz wszczynał wojny. Jeśli miasta nie będą miały nic do roboty, to będzie to znak po temu, żeby dopomogły sąsiadom w treningu Workers oraz Spearmen, albo by zajęły się budową cudów świata, które dodatkowo zwiększą rozwój kulturalny twojego ludu.

Oczywiście, zapewne nie zapomniałeś o nieustających spacerach po okolicy swoim skautem lub wojownikiem, o odwiedzaniu wiosek, które są doskonałym źródłem pozyskania wczesnych wynalazków, złota i nierzadko użytecznych jednostek - Pierwszy etap pozyskiwania terenu - Sid Meiers Civilization III - poradnik do gry

Oczywiście, zapewne nie zapomniałeś o nieustających spacerach po okolicy swoim skautem lub wojownikiem, o odwiedzaniu wiosek, które są doskonałym źródłem pozyskania wczesnych wynalazków, złota i nierzadko użytecznych jednostek. Jeśli znajdziesz obozy barbarzyńców, to wojownikiem możesz je bez obaw atakować, skautem jednak od nich uciekaj i posyłaj doń wolnych Spearmen. Podczas pierwszych walk toczonych w terenie z barbarzyńcami powinieneś oswoić się z kilkoma podstawowymi zasadami ich toczenia. 1) Jednostką silną w ataku należy atakować przeciwnika bez zwłoki. 2) Jednostkę silną w obronie należy ufortyfikować i poczekać, aż przeciwnik zaatakuje. 3) Zawsze należy swoje oddziały ustawiać w górach lub na wzgórzach (ewentualnie w lasach) i starać się, by przeciwnik znajdował się niżej od Ciebie - zyskasz w ten sposób znaczącą nad nim przewagę, szczególnie w przypadku jego ataku.

Pierwszy etap powinieneś zakończyć posiadając sześć do ośmiu miast, dalszy Twój rozwój zaś blokować będą zbliżające się granice sąsiednich narodów. Jeśli się okaże, że twoje miasta nie mają wiele do roboty, a masz to szczęście, że wciąż pozostaje w Twoim zasięgu teren nie zajęty przez nikogo, wówczas śmiało możesz zlecić produkcję osadników również innym miastom, nie tylko stolicy. W końcu jedynym powodem, dla którego poleciłem Ci zrzucić rozwój terytorialny na barki tylko Twojego pierwszego miasta, była dbałość o budowę silnego państwa, które nie rozciągnęłoby się ponad Twoje możliwości obrony go, gdyż nic nie wpływa tak deprymująco na wodza, jak utrata któregoś z miast. Fundament takiego silnego państwa powinieneś już mieć postawiony, powinno ono znajdować się na etapie monarchii, a każde miasto powinno być bronione przez dwóch, a jeśli masz na to dość złota, to może i trzech Spearmen. Ty zaś powinieneś znajdować się już w posiadaniu Horseback Riding i zdążać do wynalezienia Construction, gdyż bez akweduktów, te z Twoich miast, które nie leżą w sąsiedztwie słodkiej wody (rzeka, jezioro), przestaną się rozwijać po osiągnięciu wielkości 6.

5. Walka o dodatkowe obszary.

Nadrzędnym celem Twojego początkowego rozwoju powinno być założenie lub zdobycie w sumie około dziesięciu miast. Jeśli będziesz ich miał więcej, to tym lepiej, lecz jeśli znacząco mniej, to czekać Cię będzie bardzo niemiła niespodzianka, najpóźniej u schyłku dwudziestego wieku. Oto Twoi przeciwnicy nagle zaczną zyskiwać nad Tobą przewagę tylko dlatego, że dysponując większą ilością ośrodków miejskich będą w stanie szybciej dokonywać kolejnych wynalazków, szybciej wybudować statek kosmiczny, szybciej stworzyć wielką armię i tak dalej. Idealnie by było, byś wszedł w posiadanie dwunastu miast, gdyż wsparty na takim zapleczu gospodarczym długo nie będziesz się musiał o nic szczególnie martwić, a ponadto będziesz w stanie, w swoim czasie, dorobić się Pentagonu.

Jednakże stosując się do zasad, które wyłożyłem w poprzednim rozdziale zwykle nie dasz rady dopracować się większej ilości niż mniej-więcej sześć miast. Dlatego brakującą ich resztę zmuszony będziesz zdobyć na wrogu. Czas rozpocząć produkcję własnej armii. W tym celu te z miast, które nie mają obecnie nic ważnego na głowie (nie budują akweduktów, nie budują koloseów - te ostatnie potrzebne są miastom wielkości 7-9) przestaw na produkcję najlepszych jednostek ofensywnych, jakie masz dostępne. Jeśli będą to Horsemen, to bardzo dobrze, a jeśli tylko Archers, to też wystarczy - rzecz w tym abyś nieprzyjacielskie miasta atakował posiadając ponad dwukrotną przewagę ilościową nad obrońcami.

Swoją armię podprowadzasz pod zdobywane miasto od strony najlepiej gór, nieco gorzej wzgórzy, ewentualnie lasów i atakujesz w jednej turze wszystkimi jednostkami - jeśli go nie zdobędziesz, to znaczyć to będzie, że twoje wojsko nie było dość liczne i raczej nie masz szans na zdobycie tego miasta w kolejnych turach bez doprowadzenia posiłków. Gdy obrona padnie możesz dumnie, z pompą i paradą, wkroczyć w obręb wyszczerbionych murów, ale nie dziw się, jeśli nie będziesz witany okrzykami radości - raczej spodziewaj się niepokojów społecznych, które stłumisz jedynie za pomocą ufortyfikowania w mieście dużej ilości wojska na pewien czas, po którym będziesz mógł to wojsko ponownie wyprowadzić w pole. Dalszy rozwój zdobytego miasta poprowadź tak, by uzupełnić w nim wszystko to, czego mu brakuje do standardowego schematu: dwóch Spearmen, Temple, Walls, ewentualnie Aqueduct, Colosseum, itd., przy czym zadbaj o to, by Spearmen pojawili się możliwie szybko (przyspiesz nawet ich produkcję w miarę możliwości), gdyż liczyć się musisz z kontratakiem nieprzyjaciela.

1 - Walka o dodatkowe obszary - Sid Meiers Civilization III - poradnik do gry

 

Ten schemat zdobywania miast powinieneś powtarzać tak długo, aż będziesz miał ich wystarczającą ilość pod swoim panowaniem, z tym jednak zastrzeżeniem, byś nie zdobywał za wszelką cenę jakichś miasteczek usytuowanych w złym terenie, których utrzymanie i obrona niepotrzebnie obciąży Twój budżet ponad miarę - niech obciąża budżet Twojego sąsiada. Zaznaczyć jednak w tym momencie muszę, że najlepiej zrobisz odbijając miasta jednemu tylko narodowi i na koniec doprowadzając do całkowitego jego unicestwienia - to po to, byś nie dorobił się dozgonnego wroga, który Ci długo tej zniewagi nie zapomni.

W czasie prowadzenia wojny o terytorium nie zapominaj o dbaniu o stały rozwój reszty miast oraz o doglądanie nakładów na naukę. Dobrą zasadą jest tak ustawiać poziom finansowania odkryć, by do kasy stale wpływało Ci złota ciut-ciut ponad zero i nie więcej - reszta niech idzie na badania. Po opracowaniu Construction, zajmij się Currency, które umożliwi Ci budowanie targowisk, czyli pomnoży twoje dochody, czyli więcej będziesz mógł przeznaczyć środków na naukę. Następnie czas najwyższy na wynalezienie Writing i Literature oraz na budowę bibliotek, które dodatkowo wspomogą naukę, polepszając wykorzystanie przeznaczanych na nią pieniędzy. Na sam koniec pozostaje kierunek na The Republic i wydobycie się ze Starożytności do Średniowiecza. Pozostałe wynalazki takie jak niedoceniane przeze mnie Pottery oraz Map Making zapewne udało Ci się zdobyć na drodze wymiany lub znaleziska - jeśli nie to rzecz jasna trzeba je w wolnej chwili opracować. Reaguj również możliwie szybko na zamieszki w miastach - ja preferuję dogadzanie mojemu ludowi za pomocą opłacanych z zasobów miasta artystów.

Pod koniec tego etapu gry powinieneś dysponować mniej-więcej dziesięcioma miastami, z których największe mają szansę zbliżać się już do kolejnego przystanku na ich drodze do wielkich metropolii - 12. W tych największych i najstarszych powinieneś mieć: trzech Spearmen oraz jakieś jednostki ofensywne, pozostałe z twoich armii, Temple, Walls, dwóch robotników (na każde miasto - a i większa ich ilość nie zaszkodzi), Aqueduct, Colosseum, Marketplace, Library oraz Courthouse, jeśli uznałeś za stosowne zmniejszyć tu i ówdzie korupcję. W przypadku borykania się z tą drugą polecam Twojej rozwadze budowę Forgotten Palace w mieście oddalonym od stolicy, wokół którego jednak znajdują się jeszcze jakieś Twoje ośrodki miejskie - dobrze im to zrobi. Powinieneś również zaprzestać toczenia wojen, popodpisywać traktaty pokojowe nawet jeśli przyjdzie za to trochę zapłacić oraz ewentualnie pozakładać ambasady u poznanych rywali, bo w końcu nigdy nie wiadomo, kiedy przyda Ci się przymierze z kim. Jeśli większość Twoich miast posiada sądy, a mieszkańcy są szczęśliwi, to śmiało możesz również zamienić monarchię na republikę, ale pamiętaj, że stacjonujące w miastach wojsko przestanie poprawiać samopoczucie mieszkańców. Osobiście nie cenię sobie republiki i zwykle lubię przetrwać na monarchii aż do demokracji. Obrany przez Ciebie ustrój powinien jednak odzwierciedlać Twoje upodobania i aspiracje - raz jeszcze odsyłam Cię do cywilopedii po wskazówki.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Sid Meier's Civilization III

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Sid Meier's Civilization III

zobacz więcej informacji o grze
Sid Meier's Civilization III

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne