poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Heroes of Might & Magic V

Poradnik ten stanowi taktyczny opis przejścia przez kolejne kampanie, by jak najszybciej osiągnąć cel. Zawiera mapy każdej misji z oznaczeniem punktów, które trzeba odwiedzić oraz sposoby wykonania wszystkich zadań zsyłanych przez scenariusz.

poradnik, solucja do gry w zawiera 58 stron i 67 ilustracji, rozmiar pliku to 2,5 MB

Przede wszystkim dla potrzeb tej kampanii warto rozwijać u bohatera magię destruktywną i zdolności powiększające umiejętność jednostek typu Interno: "Gating"

Zadania - Misja 1 - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V - poradnik do gry

Zadania:

Znaleźć drogę do Sheogh.

Agrael musi przeżyć.

W tej misji ważna jest szybkość , więc przede wszystkim należy podnieść leżący przy drodze artefakt - buty ułatwiające podróżowanie. Agrael jest ścigany przez dwoje niebieskich bohaterów i nie powinno się dopuszczać do walki z nimi. Jeśli trzeba, należy korzystać z sanktuarium, aż wrogowie sobie pójdą.

Warsztat kowala jest jednym z nielicznych miejsc, gdzie warto się zatrzymać. Zobaczyć, co jest dalej, na zachodzie? Nie ma na to czasu! - Misja 1 - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V - poradnik do gry
Warsztat kowala jest jednym z nielicznych miejsc, gdzie warto się zatrzymać. Zobaczyć, co jest dalej, na zachodzie? Nie ma na to czasu!

Iść drogą na południowy wschód, odwiedzić punkt widokowy (magiczne oko). Na południowym zachodzie znajduje się punkt rekrutacyjny. Stąd zmierzać na północny wschód. Z użytecznych budowli warto odwiedzić kowala na wschodzie. Zaliczyć czerwony namiot klucznika (1) , a zaraz potem przejść przez portal, który znajduje się tuż obok. Po wylądowaniu usunąć czerwony posterunek (2) na południowym wschodzie. Za posterunkiem zejść do podziemi. W podziemiach znajduje się kilka punktów rekrutacyjnych; nie sposób ich przeoczyć, bo stoją przy jedynej drodze. Szybko zmierzać do końca lochu. Zaraz po wyjściu na powierzchnię dochodzi do bitwy, na którą warto oszczędzać jednostki. Zwycięstwo kończy misję, bo droga została odnaleziona.

Zadania - Misja 2 - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V - poradnik do gry

Zadania:

Zdobyć Serce Gryfów.

Agrael musi przeżyć.

W tej misji najważniejszy jest czas. Nie należy zatrzymywać się dla pomniejszych łupów , ponieważ kluczem do zwycięstwa jest pokonanie nieruchomego niebieskiego gracza zanim zrobi to ruchomy pomarańczowy. Iść krętą drogą na północ. Warto zaliczać po drodze duże punkty rekrutacyjne i stajnie, by przyspieszyć podróż. Po bitwie z niebieskim oddziałem natychmiast dochodzi do kolejnej walki, więc trzeba oszczędzać jednostki. Zwycięstwo w pierwszej bitwie powoduje zdobycie wymarzonego artefaktu.

Zadania - Misja 3 - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V - poradnik do gry

Zadania:

Przekroczyć granicę.

Agrael musi przeżyć.

Znowu czas jest bezcenny, trzeba działać szybko i zdecydowanie . Odwiedzić punkty rekrutacyjne na wschodzie i na południu od miasta. Krótka droga na wschód prowadzi do posterunku (1) , przed którym stoi zielony oddział. Pokonanie go powoduje zaliczenie pierwszego zadania.

Zadanie:

Podbić wszystkie elfie miasta.

Iść drogą na wschód i zająć pierwsze miasto, Wenlan.

Zadanie:

Pokonać Gilraena.

Natychmiast potem odwiedzić pomarańczowy namiot klucznika (2) , żeby dostać się do punktu rekrutacji istot na południowy wschód od własnego miasta (3) . Im szybciej uzyska się do niego dostęp, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że wróg zastanie Agraela nieprzygotowanym. Pozostałe namioty można odwiedzać opcjonalnie; po prostu otwierają posterunki strzegące skarbów.

Po drodze do namiotu zdobyć kopalnię węgla i tartak. Gdy już pobije się załogę strzegącą punktu rekrutacji, można sobie pozwolić na zdobywanie innych okolicznych kopalń. Na razie odpuścić walkę z Feniksami strzegącymi drogi na północny zachód dwóch kopalni rtęci. Po dwóch miesiącach, gdy Agrael jest już wystarczająco uzbrojony, można je zaatakować. Jeszcze lepszym rozwiązaniem jest zaczekać, aż zrobi to któryś z zielonych oddziałów, osłabiając przy tym własną armię. Tymczasem niezbędną ilość rtęci uzyskiwać z wymiany innych surowców.

Gilraena nie trzeba specjalnie szukać, bo sam przychodzi na południe i to z silną armią, jednak przy dobrych układach zdarza się, że go nie widać nawet przez trzy miesiące. Warto zatrudnić bohatera posiłkowego, który będzie co tydzień biegał za Agraelem dostarczając mu jednostek. Do pokonania Gilraena wystarczają jednostki z własnego miasta i z szybko zdobytego punktu rekrutacji Interno. Nie należy czekać, aż wróg się umocni, ale go w tym wyprzedzać. Nie można dopuszczać do sytuacji, w której Agrael kręci się po okolicy bez wojska i bez many. Trzeba go stale zaopatrywać. W walce przede wszystkim wykorzystywać umiejętność jednostek "Gating", która powoduje ich powielenie i magię destruktywną. By osłabić nieco armię Gilraena, można wysłać przodem bohatera pomocniczego z armią z miasta Wenlan, by choć zdziesiątkował oddziały wroga, a zaraz potem przystąpić do właściwej walki.

Inny sposób, to szybkie podbicie kolejnego miasta zielonych na północnym zachodzie i wykorzystanie do walki z Gilraenem większej ilości jednostek Sylvan.

Gaj druidów należy okrążyć z lewej strony i wedrzeć się od góry. - Misja 3 - Kampania 2 - Heroes of Might & Magic V - poradnik do gry
Gaj druidów należy okrążyć z lewej strony i wedrzeć się od góry.

Zadanie:

Zniszczyć krąg druidów.

Dopóki druidzi mają się dobrze, dopóty wrogowie otrzymują nadplanowe jednostki, więc trzeba możliwie szybko temu zapobiec. Jedyne przejście do kręgu znajduje się na północy (4) . Zabić strażników i stoczyć walkę z druidami. Jest tylko jedna bitwa, do której druidzi się jednoczą. Teraz pozostaje już tylko zająć dwa ostatnie elfie miasta na północnym zachodzie i północnym wschodzie.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Heroes of Might & Magic V

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8.61 zł

Poradnik Heroes of Might & Magic V

spis treści poradnika do gry Heroes of Might & Magic V dostępnych w pełnej wersji


na pomarańczowo zaznaczono części wyświetlone jako przykładowe

Wprowadzenie
Kampania 1
• Misja 1
• Misja 2
• Misja 3
• Misja 4
• Misja 5
Kampania 2
• Misja 1
• Misja 2
• Misja 3
• Misja 4
• Misja 5
Kampania 3
• Misja 1
• Misja 2
• Misja 3
• Misja 4
• Misja 5
Kampania 4
• Misja 1
• Misja 2
• Misja 3
• Misja 4
• Misja 5
Kampania 5
• Misja 1
• Misja 2
• Misja 3
• Misja 4
• Misja 5
Kampania 6
• Misja 1
• Misja 2
• Misja 3
• Misja 4
• Misja 5
Heroes of Might & Magic V

zobacz więcej informacji o grze
Heroes of Might & Magic V

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier strategicznych

Strategiczne
© 2000-2014 GRY-OnLine S.A.regulaminkontakt i pomocgry onlinegame guides