poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Scratches

Poradnik do gry Scratches zawiera kompletny opis przejścia czekającej weń przygody, której akcja każe nam rozwikłać tajemnice wiktoriańskiej posiadłości Blackwood.

poradnik, solucja do gry w zawiera 37 stron i 187 ilustracji, rozmiar pliku to 3,5 MB

a w koszu kartkę z dziennika - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry

a w koszu kartkę z dziennika. Mhhm, szepty, jakieś głosy, "(...) jeśli James miał rację, niech Bóg się nad nami zlituje". Losy byłych mieszkańców tego domu są coraz bardziej intrygujące.

 

Rozejrzyj się jeszcze po swoim pokoju. Obok kominka zauważysz teczkę lekarską. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Rozejrzyj się jeszcze po swoim pokoju. Obok kominka zauważysz teczkę lekarską.

 

Otwórz ją - obejrzyj kolejne szkice i zabierz stetoskop. No to już chyba wiesz, kto mieszkał w tym pokoju przed Tobą? Dr Christopher Milton. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Otwórz ją - obejrzyj kolejne szkice i zabierz stetoskop. No to już chyba wiesz, kto mieszkał w tym pokoju przed Tobą? Dr Christopher Milton.

 

Wyjdź z pokoju i skieruj się do kolejnych drzwi znajdujących się na tym piętrze. Te po lewej prowadzą do głównej sypialni, a te po prawej do galerii. Wejdź do sypialni. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Wyjdź z pokoju i skieruj się do kolejnych drzwi znajdujących się na tym piętrze. Te po lewej prowadzą do głównej sypialni, a te po prawej do galerii. Wejdź do sypialni.

 

Tutaj zwróć uwagę na obraz kobiety trzymającej kulę. Najedź dłonią na ową kulę i przyciśnij. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Tutaj zwróć uwagę na obraz kobiety trzymającej kulę. Najedź dłonią na ową kulę i przyciśnij.

 

Ooo, sejf - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry

Ooo, sejf. Przydałby się szyfr...

 

Rozejrzyj się po sypialni. Zwróć uwagę na małe lusterko. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Rozejrzyj się po sypialni. Zwróć uwagę na małe lusterko.

 

Teraz przejdź do galerii. Obejrzyj całą masę afrykańskich przedmiotów, zauważ, że w jednej z gablot brakuje maski. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Teraz przejdź do galerii. Obejrzyj całą masę afrykańskich przedmiotów, zauważ, że w jednej z gablot brakuje maski.

 

Przeczytaj leżący na szafce list do Jamesa od dyrektora muzeum - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Przeczytaj leżący na szafce list do Jamesa od dyrektora muzeum

 

i spróbuj pociągnąć za uchwyt witryny z ciosami słonia. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
i spróbuj pociągnąć za uchwyt witryny z ciosami słonia.

 

Teraz wyjdź z galerii i skieruj się do już ostatniego na tym piętrze pomieszczenia, czyli łazienki. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Teraz wyjdź z galerii i skieruj się do już ostatniego na tym piętrze pomieszczenia, czyli łazienki.

 

Tutaj w dolnej szufladzie znajdziesz szmatę. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Tutaj w dolnej szufladzie znajdziesz szmatę.

 

Teraz wejdź po schodach na drugie piętro. Po prawej stronie znajduje się dwoje drzwi. Prowadzą one do nie wyremontowanych pomieszczeń. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Teraz wejdź po schodach na drugie piętro. Po prawej stronie znajduje się dwoje drzwi. Prowadzą one do nie wyremontowanych pomieszczeń.

 

W jednym z nich zauważ mały piecyk. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
W jednym z nich zauważ mały piecyk.

 

Po lewej stronie jedne drzwi są zablokowane, a drugie zamknięte - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry

Po lewej stronie jedne drzwi są zablokowane, a drugie zamknięte. Jednak w dziurce widać klucz, a spod drzwi wychodzi strumień światła. Może by tak wypróbować niezawodny, stary sposób... Obok drzwi znajdziesz gazetę.

Wsuń ją pod drzwi. Teraz wyjmij narzędzie i wypchnij klucz z dziurki. Po czym wysuń gazetę. No kurcze, podobno ta technika się zawsze sprawdza. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.3 - Scratches - poradnik do gry
Wsuń ją pod drzwi. Teraz wyjmij narzędzie i wypchnij klucz z dziurki. Po czym wysuń gazetę. No kurcze, podobno ta technika się zawsze sprawdza.
Teraz skieruj się na spiralne schody prowadzące do wieży i wejdź do góry. Zauważ duże pęknięcie w ścianie, a nad nim starą i zardzewiałą lampę. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Teraz skieruj się na spiralne schody prowadzące do wieży i wejdź do góry. Zauważ duże pęknięcie w ścianie, a nad nim starą i zardzewiałą lampę.

 

Zostały jeszcze jedne schody, drewniane, wiodące na strych. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Zostały jeszcze jedne schody, drewniane, wiodące na strych.

 

Wejdź do pomieszczenia i pooglądaj rozmaite, znajdujące się tu, przedmioty. Zwróć uwagę na stos gazet. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Wejdź do pomieszczenia i pooglądaj rozmaite, znajdujące się tu, przedmioty. Zwróć uwagę na stos gazet.

 

W kufrze znajdziesz lampę. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
W kufrze znajdziesz lampę.

 

No cóż, dom zwiedzony. Czas zatem zadzwonić do Jerry'ego i poinformować go o braku światła. Zejdź na dół do przedpokoju. Podejdź do telefonu, podnieś słuchawkę i wykręć numer do Jerry'ego. Dowiesz się, że Jerry już zawiadomił elektryka, który niebawem powinien pojawić się u Ciebie. Po rozmowie z Jerrym nie zaszkodzi zadzwonić do Barbary. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
No cóż, dom zwiedzony. Czas zatem zadzwonić do Jerry'ego i poinformować go o braku światła. Zejdź na dół do przedpokoju. Podejdź do telefonu, podnieś słuchawkę i wykręć numer do Jerry'ego. Dowiesz się, że Jerry już zawiadomił elektryka, który niebawem powinien pojawić się u Ciebie. Po rozmowie z Jerrym nie zaszkodzi zadzwonić do Barbary.

 

Teraz wyjdź z domu i podejdź do bramy. Otwórz skrzynkę i wyjmij list. No to super! Elektryk był, czekał i już sobie poszedł. Wróć do domu i ponownie zadzwoń do Jerry'ego. A może sam się zajmiesz naprawą elektryczności? Nie ma rady, trzeba spróbować. Jednak najpierw, póki jeszcze jest jasno, nie zaszkodzi rozejrzeć się po całym terenie posiadłości. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Teraz wyjdź z domu i podejdź do bramy. Otwórz skrzynkę i wyjmij list. No to super! Elektryk był, czekał i już sobie poszedł. Wróć do domu i ponownie zadzwoń do Jerry'ego. A może sam się zajmiesz naprawą elektryczności? Nie ma rady, trzeba spróbować. Jednak najpierw, póki jeszcze jest jasno, nie zaszkodzi rozejrzeć się po całym terenie posiadłości.

 

Idź do kuchni i wyjdź na zewnątrz budynku. Kieruj się tak, jak prowadzi Cię droga, a po chwili dojdziesz do krypty. Niestety, drzwi są zadrutowane. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Idź do kuchni i wyjdź na zewnątrz budynku. Kieruj się tak, jak prowadzi Cię droga, a po chwili dojdziesz do krypty. Niestety, drzwi są zadrutowane.

 

Wróć do domu i tym razem wyjdź frontowymi drzwiami. Skieruj się w lewą stronę. Dojdziesz do garażu. Niestety, tutaj również nie uda Ci się wejść do środka, nie masz klucza do kłódki. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Wróć do domu i tym razem wyjdź frontowymi drzwiami. Skieruj się w lewą stronę. Dojdziesz do garażu. Niestety, tutaj również nie uda Ci się wejść do środka, nie masz klucza do kłódki.

 

Teraz udaj się w prawo (patrząc od frontowych drzwi domu) i idź prosto. Po kilku krokach droga rozwidli się - możesz iść prosto lub skręcić w prawo. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Teraz udaj się w prawo (patrząc od frontowych drzwi domu) i idź prosto. Po kilku krokach droga rozwidli się - możesz iść prosto lub skręcić w prawo.

 

Jeśli pójdziesz prosto, dojdziesz do kolejnego rozwidlenia - droga w lewo doprowadzi Cię do drzewa, pod którym znajduje się mały zbiornik wodny, - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Jeśli pójdziesz prosto, dojdziesz do kolejnego rozwidlenia - droga w lewo doprowadzi Cię do drzewa, pod którym znajduje się mały zbiornik wodny,

 

a droga w prawo zaprowadzi Cię do szklarni. Tutaj, również nie wejdziesz do środka, gdyż drzwi się zacięły. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
a droga w prawo zaprowadzi Cię do szklarni. Tutaj, również nie wejdziesz do środka, gdyż drzwi się zacięły.

 

Natomiast jeśli na pierwszym, w/w rozwidleniu skręcisz w prawo, piaszczysta droga doprowadzi Cię do kaplicy. Już standardowo, te drzwi także nie stoją przed Tobą otworem. Nie masz do nich klucza. Ta posiadłość jest coraz bardziej intrygująca. Wróć do domu i zadzwoń do Jerry'ego. Wypytasz go trochę o historię Blackwoodów (dowiesz się, że James zamordował swoją żonę w maju 1963 roku) oraz zapytasz o kombinację do sejfu w sypialni (Jerry poda Ci ją jutro). - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Natomiast jeśli na pierwszym, w/w rozwidleniu skręcisz w prawo, piaszczysta droga doprowadzi Cię do kaplicy. Już standardowo, te drzwi także nie stoją przed Tobą otworem. Nie masz do nich klucza. Ta posiadłość jest coraz bardziej intrygująca. Wróć do domu i zadzwoń do Jerry'ego. Wypytasz go trochę o historię Blackwoodów (dowiesz się, że James zamordował swoją żonę w maju 1963 roku) oraz zapytasz o kombinację do sejfu w sypialni (Jerry poda Ci ją jutro).

 

Nie pozostaje Ci nic innego, jak zając się w końcu tą elektrycznością - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry

Nie pozostaje Ci nic innego, jak zając się w końcu tą elektrycznością. W tym celu musisz się dostać do piwnicy. Tylko jak, skoro drzwi są zamknięte? Zaraz, zaraz... Czy pamiętasz zdjęcie kuchni znalezione w szufladzie biurka służącej? Na tym zdjęciu widać, że na wieszaku wisi klucz. Teraz już go tam nie ma. Aktualnie nie ma w kuchni jeszcze jednej rzeczy, mianowicie wazy, która w momencie robienia zdjęcia stała na szafce pod wieszakiem na klucze.

Czas jej poszukać. Przejdź do małego holu, tego obok kuchni i zauważ, że w rogu stoją wazy. Przy okazji nie zaszkodzi wpuścić tu trochę świtała i odsłonić zasłony. W jednej z waz znajdziesz klucz. Wejdź do kuchni, podejdź do piwnicznych drzwi, użyj klucza i wejdź do środka. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.4 - Scratches - poradnik do gry
Czas jej poszukać. Przejdź do małego holu, tego obok kuchni i zauważ, że w rogu stoją wazy. Przy okazji nie zaszkodzi wpuścić tu trochę świtała i odsłonić zasłony. W jednej z waz znajdziesz klucz. Wejdź do kuchni, podejdź do piwnicznych drzwi, użyj klucza i wejdź do środka.
Gdy tylko zejdziesz po schodach, od razu po lewej stronie zauważysz skrzynkę z bezpiecznikami. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
Gdy tylko zejdziesz po schodach, od razu po lewej stronie zauważysz skrzynkę z bezpiecznikami.

 

Zajrzyj do środka. Wszystko wydaje się być w należytym porządku. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
Zajrzyj do środka. Wszystko wydaje się być w należytym porządku.

 

Rozejrzyj się jeszcze po piwnicy. Zwróć uwagę na piec oraz na zapieczony zawór. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
Rozejrzyj się jeszcze po piwnicy. Zwróć uwagę na piec oraz na zapieczony zawór.

 

Wróć do góry i zadzwoń do Jerry'ego. Może poszukasz świec? Jeśli jesteś takim szperaczem, jak ja, to wiesz już, że w całym domu nie ma ani jednej świecy. Wówczas możesz od razu ponownie zadzwonić do Jerry'ego. Jeśli jednak zwiedzałeś dom
Wróć do góry i zadzwoń do Jerry'ego. Może poszukasz świec? Jeśli jesteś takim szperaczem, jak ja, to wiesz już, że w całym domu nie ma ani jednej świecy. Wówczas możesz od razu ponownie zadzwonić do Jerry'ego. Jeśli jednak zwiedzałeś dom "po łebkach", czas zrobić to dokładnie, w przeciwnym razie Jarry będzie Ci sugerował dalsze poszukiwania świec. Gdy zajrzałeś w każdy kąt i zakamarek, Jerry poradzi Ci, abyś udał się po świece do miasta.

 

Wsiądź do samochodu, - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
Wsiądź do samochodu,

 

wyjmij kluczyki ze schowka, włóż je do stacyjki i odpal. Rewela!!! Zostawiłeś włączone światła i akumulator padł. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
wyjmij kluczyki ze schowka, włóż je do stacyjki i odpal. Rewela!!! Zostawiłeś włączone światła i akumulator padł.

 

Zadzwoń do Jerry'ego - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry

Zadzwoń do Jerry'ego. Przyjedzie, ale dopiero jutro. Fajnie! Nie ma światła, nie ma wody, akumulator rozładowany... Za wcześnie, aby położyć się spać. Może popracować? Przecież się teraz nie skupisz. Czym by tu się zająć? Zaraz, zaraz... A ta kartka z dziwnymi znakami znaleziona na biurku służącej? Może czas się jej przyjrzeć. Użyj ołówka na kartce. Ciekawe... Czy Barbara nie zna czasem włoskiego? Zadzwoń do niej.

 

Barbara przetłumaczy ten list. Zatem włóż go do koperty i zaadresuj, używając długopisu. Po czym włóż go do skrzynki. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
Barbara przetłumaczy ten list. Zatem włóż go do koperty i zaadresuj, używając długopisu. Po czym włóż go do skrzynki.

 

Jerry wspominał coś o maju 1963 roku. Czas poszperać w starych gazetach. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
Jerry wspominał coś o maju 1963 roku. Czas poszperać w starych gazetach.

 

Wejdź na strych, podejdź do stosu gazet i przeczytaj dziennik z tamtego okresu. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
Wejdź na strych, podejdź do stosu gazet i przeczytaj dziennik z tamtego okresu.

 

Czas spać. Skieruj się do swojego pokoju i połóż do łóżka. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
Czas spać. Skieruj się do swojego pokoju i połóż do łóżka.

 

Budzisz się - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry

Budzisz się. A może to jednak sen? Stukanie młotkiem nie daje Ci spać. Wyjdź z pokoju i skieruj się do galerii. Ooo, dziwne... Drzwi... Podejdź do nich.

 

Na podłodze zauważysz młotek - przyjrzyj się mu. - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry
Na podłodze zauważysz młotek - przyjrzyj się mu.
Kolejny sen czy jawa - SOBOTA 12 PAŹDZIERNIKA cz.5 - Scratches - poradnik do gry

Kolejny sen czy jawa? Słyszysz jakiś hałas, jakieś skrobanie... Podejdź do kominka, wyjmij stetoskop i przyłóż go do wnętrza paleniska. Hałas dobiega z dołu. Zejdź na dół i skieruj się do salonu. Tutaj też przyłóż stetoskop do kominka. Mhhm, to skrobanie dochodzi chyba z piwnicy. Idź do kuchni i otwórz drzwi od piwnicy. Twoja ciekawość jest wielka, ale nie tak wielka, żeby zejść tam po ciemku. Wróć do łóżka.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Scratches

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Scratches

zobacz więcej informacji o grze
Scratches

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe