poradniki i solucje do gier
poradniki i solucje do gierod A do Zpomoc i reklamacjeregulamin usługi

Poradnik Myst

Poradnik do gry Myst, pierwszej odsłony jednej z najpopularniejszych serii gier przygodowych wszechczasów, w którym znajdziesz dokładny opis przejścia czekającej Cię przygody.

poradnik, solucja do gry w zawiera 43 stron i 221 ilustracji, rozmiar pliku to 4 MB

Aby dostać się do Selentic Age, czerwona linia na mapie musi być skierowana na statek kosmiczny. Jeśli tak nie jest, to obróć więżę, klikając na mapie w migający punkt. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Aby dostać się do Selentic Age, czerwona linia na mapie musi być skierowana na statek kosmiczny. Jeśli tak nie jest, to obróć więżę, klikając na mapie w migający punkt.

 

Wówczas kliknij na obraz, znajdujący się po lewej stronie regału z książkami. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Wówczas kliknij na obraz, znajdujący się po lewej stronie regału z książkami.

 

Usłyszysz dźwięk i zobaczysz, że regał przesuwa się, tym samym odblokowując sekretne przejście. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Usłyszysz dźwięk i zobaczysz, że regał przesuwa się, tym samym odblokowując sekretne przejście.

 

Wejdź i skieruj się do windy. Naciśnij przycisk. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Wejdź i skieruj się do windy. Naciśnij przycisk.

 

Teraz jesteś w wieży. Podejdź do drabiny z symbolem księgi, wespnij się do góry, - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Teraz jesteś w wieży. Podejdź do drabiny z symbolem księgi, wespnij się do góry,

 

a zobaczysz, że wieża skierowana jest teraz właśnie w stronę statku kosmicznego. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
a zobaczysz, że wieża skierowana jest teraz właśnie w stronę statku kosmicznego.

 

Zejdź na dół i podejdź do drugiej drabiny, z symbolem klucza. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Zejdź na dół i podejdź do drugiej drabiny, z symbolem klucza.

 

Wespnij się do góry, a zobaczysz tabliczkę z napisem 59 Woltów. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Wespnij się do góry, a zobaczysz tabliczkę z napisem 59 Woltów.

 

Teraz wróć do windy i z powrotem do biblioteki, zauważysz, że drzwi wyjściowe są zamknięte. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Teraz wróć do windy i z powrotem do biblioteki, zauważysz, że drzwi wyjściowe są zamknięte.

 

Aby je otworzyć, musisz kliknąć na drugi z obrazów wiszących na ścianie. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Aby je otworzyć, musisz kliknąć na drugi z obrazów wiszących na ścianie.

 

Drzwi do statku kosmicznego są zamknięte, a zatem trzeba je w jakiś sposób otworzyć. Zwróć uwagę, że od statku wychodzą kable, które prowadzą prosto do generatora. Skieruj się więc do generatora, zejdź po schodach. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Drzwi do statku kosmicznego są zamknięte, a zatem trzeba je w jakiś sposób otworzyć. Zwróć uwagę, że od statku wychodzą kable, które prowadzą prosto do generatora. Skieruj się więc do generatora, zejdź po schodach.

 

Przy pomocy zielonego przycisku otwórz drzwi i wejdź do pomieszczenia. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Przy pomocy zielonego przycisku otwórz drzwi i wejdź do pomieszczenia.

 

Zobaczysz panel kontrolny. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Zobaczysz panel kontrolny.

 

Obróć się w stronę drzwi, po ich prawej stronie na ścianie wisi instrukcja obsługi. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Obróć się w stronę drzwi, po ich prawej stronie na ścianie wisi instrukcja obsługi.

 

Niestety przy numerach przycisków, nie podano, ile woltów nimi włączymy. Chwila prób wystarczy, aby samemu się tego dowiedzieć: 1 - 10V, 2 - 7V, 3 - 8V, 4 - 16V, 5 - 5V, 6 - 1V, 7 - 2V, 8 - 22V, 9 - 19V, 10 - 4V. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Niestety przy numerach przycisków, nie podano, ile woltów nimi włączymy. Chwila prób wystarczy, aby samemu się tego dowiedzieć: 1 - 10V, 2 - 7V, 3 - 8V, 4 - 16V, 5 - 5V, 6 - 1V, 7 - 2V, 8 - 22V, 9 - 19V, 10 - 4V.
Jak widać, istnieje kilka kombinacji, dzięki którym uzyskamy 59 Woltów. A zatem wciśnij przykładowo 4, 7, 8, i 9 przycisk. - SELENITIC AGE cz.1 - Myst - poradnik do gry
Jak widać, istnieje kilka kombinacji, dzięki którym uzyskamy 59 Woltów. A zatem wciśnij przykładowo 4, 7, 8, i 9 przycisk.
Jeśli się pomylisz, nic nie szkodzi, wystarczy tylko udać się do dwóch wież, znajdujących się na trasie prowadzącej od generatora do statku kosmicznego, - SELENITIC AGE cz.2 - Myst - poradnik do gry
Jeśli się pomylisz, nic nie szkodzi, wystarczy tylko udać się do dwóch wież, znajdujących się na trasie prowadzącej od generatora do statku kosmicznego,

 

i pociągnąć za dźwignie. Ustawienia generatora zrestartują się i
i pociągnąć za dźwignie. Ustawienia generatora zrestartują się i "zabawę" z przyciskami można zacząć od nowa.

 

 

Gdy ustawisz już 59 Woltów, możesz udać się do statku kosmicznego. - SELENITIC AGE cz.2 - Myst - poradnik do gry
Gdy ustawisz już 59 Woltów, możesz udać się do statku kosmicznego.

 

Wejdź do środka. - SELENITIC AGE cz.2 - Myst - poradnik do gry
Wejdź do środka.

 

Po jednej stronie zauważysz panel kontrolny, - SELENITIC AGE cz.2 - Myst - poradnik do gry
Po jednej stronie zauważysz panel kontrolny,

 

a po drugiej - klawiaturę pianina. - SELENITIC AGE cz.2 - Myst - poradnik do gry
a po drugiej - klawiaturę pianina.

 

Teraz czeka Cię chyba najtrudniejsze zadanie z całej gry. Tylko dla ludzi o dobrym słuchu muzycznym. Pamiętasz rysunek klawiatury, znajdujący się na jednej ze storn dziennika Atrusa. Tak, należy zagrać odpowiednie dźwięki w odpowiedniej kolejności na pianinie i te same dźwięki ustawić na panelu. Najłatwiej jest
Teraz czeka Cię chyba najtrudniejsze zadanie z całej gry. Tylko dla ludzi o dobrym słuchu muzycznym. Pamiętasz rysunek klawiatury, znajdujący się na jednej ze storn dziennika Atrusa. Tak, należy zagrać odpowiednie dźwięki w odpowiedniej kolejności na pianinie i te same dźwięki ustawić na panelu. Najłatwiej jest "podawać" sobie jeden dźwięk na klawiaturze, przechodzić do panelu i próbować wysłuchać na nim odpowiedni dźwięk, i tak po kolei z każdą nutą.

 

Jeśli ten sposób okaże się zbyt trudny, to proponuję przesunąć suwaki panelu, oczywiście w kolejności od lewej do prawej strony, w następujący sposób: suwak pierwszy na ósmy dźwięk, drugi- na dwudziesty, trzeci - na dwudziesty trzeci, czwarty - na trzynasty, a piąty - na szósty. Niestety, to też nie jest zbyt łatwe - suwaki trzeba przesuwać bardzo powoli, wsłuchując się w każdą, subtelną zmianę wysokości dźwięku. - SELENITIC AGE cz.2 - Myst - poradnik do gry
Jeśli ten sposób okaże się zbyt trudny, to proponuję przesunąć suwaki panelu, oczywiście w kolejności od lewej do prawej strony, w następujący sposób: suwak pierwszy na ósmy dźwięk, drugi- na dwudziesty, trzeci - na dwudziesty trzeci, czwarty - na trzynasty, a piąty - na szósty. Niestety, to też nie jest zbyt łatwe - suwaki trzeba przesuwać bardzo powoli, wsłuchując się w każdą, subtelną zmianę wysokości dźwięku.

 

Gdy ustawisz odpowiednie dźwięki, pociągnij za dźwignię po prawej stronie. Jeśli wszystko poszło dobrze, przed Tobą pojawi się księga. Dotknij jej, a przeniesiesz się do Selenitic Age. - SELENITIC AGE cz.2 - Myst - poradnik do gry
Gdy ustawisz odpowiednie dźwięki, pociągnij za dźwignię po prawej stronie. Jeśli wszystko poszło dobrze, przed Tobą pojawi się księga. Dotknij jej, a przeniesiesz się do Selenitic Age.
Wyjdź na zewnątrz. Poświeć chwilę na zapoznanie się z wszystkimi lokacjami. - SELENITIC AGE cz.2 - Myst - poradnik do gry
Wyjdź na zewnątrz. Poświeć chwilę na zapoznanie się z wszystkimi lokacjami.
Pamiętaj, że masz mapę. - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
Pamiętaj, że masz mapę.

 

Chodząc po wyspie, włącz pięć przycisków. Jeden z symbolem zegara, - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
Chodząc po wyspie, włącz pięć przycisków. Jeden z symbolem zegara,

 

drugi - ze źródłem, - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
drugi - ze źródłem,

 

trzeci - z lawą, - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
trzeci - z lawą,

 

czwarty - z kropelkami wody i piąty - z kryształem. Gdy znajdziesz się przy przycisku z kropelkami wody, obróć się, - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
czwarty - z kropelkami wody i piąty - z kryształem. Gdy znajdziesz się przy przycisku z kropelkami wody, obróć się,

 

a zauważysz niebieską stronę. - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
a zauważysz niebieską stronę.

 

Natomiast przy przycisku z kryształem, u góry, zauważysz czerwoną kartkę. - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
Natomiast przy przycisku z kryształem, u góry, zauważysz czerwoną kartkę.

 

Teraz skieruj się do miejsca z drabiną. - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
Teraz skieruj się do miejsca z drabiną.

 

Zejdź na dół, włącz światło - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
Zejdź na dół, włącz światło

 

i przejdź korytarzem do kolejnej drabiny. - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
i przejdź korytarzem do kolejnej drabiny.

 

Wespnij się do góry, wyjdziesz na powierzchnię, idź dalej, aż zobaczysz taki mechanizm. - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
Wespnij się do góry, wyjdziesz na powierzchnię, idź dalej, aż zobaczysz taki mechanizm.

 

Otwórz drzwiczki. I znowu czeka Cię szukanie dźwięków... Na szczęście łatwe :-). - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
Otwórz drzwiczki. I znowu czeka Cię szukanie dźwięków... Na szczęście łatwe :-).

 

Zaczynając od lewej strony, przycisk z kropelkami wody ustaw na 153,4 stopnie, kolejny przycisk - z lawą na 130,3 stopnie, następnie zegar na 55,6 stopni, kryształ - 15,0 stopni i źródło na 212,2 stopnie. - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
Zaczynając od lewej strony, przycisk z kropelkami wody ustaw na 153,4 stopnie, kolejny przycisk - z lawą na 130,3 stopnie, następnie zegar na 55,6 stopni, kryształ - 15,0 stopni i źródło na 212,2 stopnie.
Gdy ustawisz wszystkie dźwięki, naciśnij duży przycisk i zanotuj kolejność dźwięków: kryształ, kropelki wody, źródło, lawa, zegar. - SELENITIC AGE cz.3 - Myst - poradnik do gry
Gdy ustawisz wszystkie dźwięki, naciśnij duży przycisk i zanotuj kolejność dźwięków: kryształ, kropelki wody, źródło, lawa, zegar.

pobierz poradnik

Aby pobrać poradnik do gry
Myst

wyślij SMS o treści GOL na numer 77464

i wpisz poniżej kod, który otrzymasz w zwrotnym SMS.

Koszt poradnika to 8,61 zł

Myst

zobacz więcej informacji o grze
Myst

Wszystkie dostępne tu poradniki są bezpłatnie do pobrania dla posiadaczy abonamentów MayClub.

Poradniki do gier przygodowych

Przygodowe